Cronică

  • Cronică: Judecătorul sadomasochist

    07.06.2011 Articol Cronică: Judecătorul sadomasochist Mai mult decât un film inspirat din fapte reale sau un film social, Judecătorul sadomasochist este o poveste de dragoste care arată cât de departe poate merge cineva pentru a-şi face partenerul fericit. La un moment dat în timpul acestei producţii belgiene te gândeşti la marile poveşti de dragoste ale literaturii în care protagoniştii sunt în stare să meargă până la capătul lumii pentru a fi alături de cel drag. Dar dacă acest voiaj fantastic trebuie făcut la capătul propriilor temeri, nesiguranţe, rezerve şi prejudecăţi, la o distanţă ca de la cer la Pământ faţă de familiara zonă de confort?Gene Bervoets şi Veerle Dobbelaere sunt Koen şi Magda Allegaerdts, doi soţi aflaţi în pragul împlinirii a 15 ani de la căsătorie. Şomeră de câteva luni, Magda se luptă cu o depresie atroce şi într-o ră... citeşte
  • Cronică: Viaţa peştilor

    06.06.2011 Articol Cronică: Viaţa peştilor Propunerea statului Chile pentru Oscar în 2011, Viaţa peştilor nu te ţine prea mult în şah să înţelegi despre ce e vorba: Andres, un tânăr chilian, se reîntoarce în ţară după o lungă perioadă petrecută în străinătate. La o aniversare, invidia vechilor prieteni, întrebările curioase despre exotica sa viaţă (scrie ghiduri de călătorie) şi rememorările vechilor isprăvi stârnesc amintiri, iar curând devine clar că socotelile cu trecutul sunt departe de a fi încheiate, căci la petrecere se află şi marea iubire a vieţii protagonistului, Bea.Ai nevoie de doar câteva minute ca să-ţi dai seama că titlul este o pledoarie pentru "acum". Cu excepţia câtorva colorate cadre cu un acvariu, Matías Bize (En la cama/În pat) nu forţează spectatorul cu trimiteri prea evidente care să justifice cele două cuvin... citeşte
  • Cronică: Seniorii/Oldboys

    05.06.2011 Articol Cronică: Seniorii/Oldboys E de ajuns să-i arunci o privire lui Vagn (Kristian Halken), ca să-ţi dai seama că nu se petrece prea mult în spatele privirii lui obosit-indiferente. La cei 55 de ani ai săi, Vagn nu prea are multe de aşteptat cu nerăbdare de la viitor, iar viaţa lui ritmată de hobby-uri inofensive nu are parte decât de o singură provocare socială: meciurile de fotbal cu echipa în care joacă de decenii. "Nu mă omorî", va zice el la un moment dat, "că trebuie să ajung la un meci", asta ca să vezi cât de străveziu este motorul care-i animă viaţa. Dar lucrurile se vor schimba când întreaga echipă pleacă în Suedia cu autocarul, pentru un amical cu alţi "seniori", iar Vagn este uitat pe drum într-o benzinărie...Comedia lui Nikolaj Steen are atâta inimă, încât te şi miri că vine din recea Danemarcă, ţara cu cei... citeşte
  • Zombie cu ţâţe mari

    05.06.2011 Articol Zombie cu ţâţe mari Nu ai cum să ignori un film cu un astfel de titlu, aşa că bine-ai face să-ţi suni câţiva prieteni şi să mergi însoţit de un grup cât mai mare la cea de-a doua dintre proiecţiile de la miezul nopţii programate de organizatorii TIFF pentru acest hibrid comedie-horror-sexploitation. Ai grijă: filmul nu este recomandat minorilor!Dacă credeai că cinema-ul japonez ezită între drame intimiste şi horror-uri bântuitoare, iată că Takao Nakano ignoră cu aplomb direcţiile preferate ale colegilor lui şi-o pune de o delicioasă debandadă, amestecând laolaltă striptease, acţiune, comedie şi violenţă cu sânge împroşcat voluptos în toate direcţiile, sâni (mari) dezgoliţi şi hoarde de zombie care mai de care mai vioi, stârniţi probabil şi de formele perfecte ale victimelor lor.În vizor este Lena, o stripteuz... citeşte
  • Cronică: L-am văzut pe Diavol

    04.06.2011 Articol Cronică: L-am văzut pe Diavol Cu avalanşa de thrillere realizate cu copy-paste de Hollywood nu-i de mirare că genul are cumplit de suferit, filmele lansate în România fiind adesea amuzant de previzibile. Iată că lucrurile se schimbă o dată ce păşim pe tărâmul asiatic: I Saw the Devil este o gură de aer proaspăt (sau o găleată de sânge proaspăt, dacă preferi) şi, chiar dacă durează două ore şi 20 de minute, nu te plictiseşti nici măcar o clipă. Dacă n-ai ocazia să-l vezi la TIFF, ar fi mai bine să-ţi procuri DVD-ul înainte de a fi tentat să vezi varianta americană, cu siguranţă deja în pregătire.Categoric Interzis minorilor, L-am văzut pe Diavol este suficient de sângeros şi violent ca să-i facă pe spectatorii mai sensibili să-şi ferească privirea la anumite scene. Pentru amatorii genului, este thrillerul desăvârşit: în... citeşte
  • Cronică: Nevasta la putere

    03.06.2011 Articol Cronică: Nevasta la putere Organizatorii TIFF nu puteau găsi un film mai potrivit pentru startul ediţiei aniversare decât Potiche/Nevasta la putere (excelentă traducerea în română a titlului!), al doilea lungmetraj al lui François Ozon cu Catherine Deneuve în rolul principal după excelentul 8 femmes din 2002. Potiche reprezintă şi a şaptea colaborare dintre Deneuve şi Gérard Depardieu şi, pentru că nu toată lumea poate să le vadă chimia excelentă la Cluj, avem o veste bună: filmul se lansează în toată ţara o dată cu deschiderea TIFF.Titlul să nu ţi se pară înşelător. Nevasta la putere este un manifest feminist, dar în acelaşi timp este mult mai mult de-atât şi îşi învăluie în energie şi culoare un mesaj care acoperă ambele sexe şi toate generaţiile. Îţi spune, pe scurt, că ai tot ce trebuie ca să schimbi ceea ce nu... citeşte
  • Hangover 2, aceeaşi poveste, succes mai mare

    01.06.2011 Articol Hangover 2, aceeaşi poveste, succes mai mare Dacă repeţi o poantă, după ce şi-a făcut deja efectul, o să-ţi determini spectatorul să ridice o sprânceană şi să se deconecteze de la poveste. Iar dacă vii cu un remake, folosind aceiaşi actori, la numai doi ani diferenţă, remake pe care îl vinzi - însă - ca sequel, înseamnă că îţi vei pierde spectatorul. Care muşcă o dată momeala, dar a doua oară se învaţă minte. Acel spectator peste medie, care râde la gagurile rudimentare şi poantele încărcate sexual, dar care ar vrea şi umor de dialog, soluţii neaşteptate la nivel dramaturgic, şi nuanţe la strâmbăturile pe care ni le livrează non-stop Stu (Ed Helms), Phil (Bradley Cooper), Alan (Zach Galifianakis) şi dl. Chow (Ken Jeong, care îşi tot dă jos chiloţii de la primul film încoace).  Remake vândut ca sequel E dezamăgitor să regăseşti toat... citeşte
  • Răul din Superman, premiat la Cannes

    30.05.2011 Articol Răul din Superman, premiat la Cannes Afectat de o serie de viziuni apocaliptice, un tată şi soţ (Michael Shannon) se întreabă în filmul Take Shelter, de Jeff Nichols, dacă e mai urgent să îşi pună familia la adăpost de tornada care vine, sau mai degrabă de el însuşi. Un film apocaliptic în care miza nu stă exclusiv în secvenţele spectaculoase, cu cataclismul propriu-zis, ci într-un climax amânat, care transmite spectatorului stările anxiogene ale personajului și-i prelungește dilema: e în fața unui SF, sau a unui film psihologic? Dacă ţi-l aminteşti pe Shannon din Revolutionary Road, rolul aducându-i în 2009 o nominalizare la Oscar, sau din Boardwalk Empire, unde l-a interpretat pe întunecatul poliţist Van Alden, vei avea o surpriză plăcută să-l redescoperi în rolul lui Curtis, din Take Shelter, mai ales că după acest film îi... citeşte
  • Cannes: super-urmărire cu maşini

    27.05.2011 Articol Cannes: super-urmărire cu maşini Regizorul de origine daneză Nicolas Winding Refn a fost prezent la Cannes anul acesta cu primul său film american, Drive, selecţionat în competiţia oficială a Festivalului, cu o distribuţie de zile mari: Ryan Gosling, Carey Mulligan, Ron Perlman, Oscar Isaac, Bryan Cranston. Un heist movie american cu urmăriri de maşini şi mafioţi sângeroşi în care, totuşi, s-a acordat o atenţie deosebită personajelor, care nu mai sunt simple marionete, ce aleargă de colo până colo cu pistolul în mână, şi milioanele de euro la subbraţ, ci au o viaţă interioară, şi spun o poveste dincolo de acţiunea propriu-zisă. Filmarea urmăririlor s-a făcut într-un stil proaspăt, care te pune, ca spectator, pe scaunul copilotului. Mai mult, simultan cu acţiunea, avem parte de o poveste frumoasă de dragoste, cum nu am ma... citeşte
  • Loverboy, dragoste pervertită

    19.05.2011 Articol Loverboy, dragoste pervertită Loverboy, producţia românească din secţiunea Un Certain Regard de anul acesta, a avut premiera miercuri după-amiază în Sala Debussy a Palatului Festivalului, în prezenţa a aproximativ 1000 de persoane. Mult şi îndelung aşteptatul al doilea lungmetraj al lui Cătălin Mitulescu este un film de dragoste cu scene erotice tratate dezinvolt, în care tocmai dragostea e pervertită, se vinde pe bani.Îndrăgitul cuplu din Eu cînd vreau să fluier, fluier, alcătuit din George Piştereanu şi Ada Condeescu, revine cu aceeaşi chimie prin care ne cucerea anterior, pentru a ne pune în situaţia de a reflecta asupra a ceea ce şi cât sacrifici din iubire. Personajele trec prin experienţe intense, iar regizorul Cătălin Mitulescu încearcă să jongleze eficient cu tensiunea exterio... citeşte
  • The Tree of Life, fluierat la proiecţie, cotat ca "excelent" de unii critici

    17.05.2011 Articol The Tree of Life, fluierat la proiecţie, cotat ca "excelent" de unii critici The Tree of Life a fost cel mai aşteptat film din competiţia Festivalului de la Cannes, care a adus la început de săptămână şi cei mai mulţi cinefili pe Croazetă, iar acum are un alt record în palmares - i-a împărţit în două tabere pe criticii şi jurnaliştii de la Festival. Fluierat insistent la finalul proiecţiei pentru presă de luni, filmul primeşte punctajul maxim din partea criticilor de la The New York Times (SUA), Positif (Franţa), L'Unita (Italia), situându-se pe locul trei în clasamentul presei de specialitate, întocmit de publicaţia Screen International. Regizorul Terrence Malick, care face mai multe gesturi riscante în film, printre care arătarea unor dinozauri, renunţarea la naraţiunea clasică, pentru a folosi fără reţinere vocea din off, şi aducerea unui star ca Sean Penn doar ... citeşte
  • Cronică: Bridesmaids

    13.05.2011 Articol Cronică: Bridesmaids După ce am văzut dezamăgitorul Iubit de împrumut, o vizită la cinema pentru Domnişoare de onoare/Bridesmaids nu mai suna la fel de bine, dar iată că ne-am înşelat: filmul regizat de Paul Feig şi produs de celebrul Judd Apatow are inimă, umor şi secvenţe suficient de indecente pentru a plăcea ambelor sexe.După ce am văzut-o în Paul, Kristen Wiig dovedeşte că poate ţine un întreg film pe umeri: ea este Annie, o tipă care cu siguranţă a cunoscut şi zile mai bune, după ce cofetăria îi dă faliment, iubitul o părăseşte, iar colegii de apartament îi fac zile amare. Vestea că cea mai bună prietenă a ei se căsătoreşte o dă şi mai mult peste cap, dar Annie trage aer în piept şi spune da când Lillian (Maya Rudolph) o roagă să-i fie domnişoară de onoare şi s-o ajute cu organizatul nunţii. Dacă te aşte... citeşte
  • Midnight in Paris. Magia vine de la personaje şi din elementele surpriză

    12.05.2011 Articol Midnight in Paris. Magia vine de la personaje şi din elementele surpriză Woody Allen evadează din prezent cu Midnight in Paris, cel de-al cincilea film din cariera sa care deschide Festivalul de Film de la Cannes, dând startul celei de-a 64 ediţii, miercuri seara. Regizorul a adus la Cannes, până acum, 12 producții, din cele 45 ale întregii sale activităţi, şi - de fiecare dată - a fost însoţit pe covorul roşu de actori de categoria A. Miercuri seara, alături de Woody Allen au păşit pe scările de la Grand Théâtre Lumière Owen Wilson, protagonistul, Rachel McAdams, logodnica din film a acestuia, Adrien Brody, genial într-un cameo, pe post de Salvador Dalí, Michael Sheen, intelectualul pedant, şi fermecătoarea Lea Sedoux, o buchinistă. Carla Bruni şi Marion Cotillard au lipsit de la ceremonia de deschidere a Festivalului. Midnight in Paris e primul film al lui ... citeşte
  • Exclusiv: prima cronică Kung Fu Panda 2. Super-avanpremieră la Cannes!

    11.05.2011 Articol Exclusiv: prima cronică Kung Fu Panda 2. Super-avanpremieră la Cannes! O proiecţie în avanpremieră absolută a Kung Fu Panda 2, organizată de cei de la Paramount Pictures în Cannes, în colaborare cu Festivalul de Film, mi-a prilejuit urmărirea continuării aventurilor ursului panda Po şi ale celorlalţi luptători kung fu din Valea Păcii, marţi, 10 mai. Filmul a fost o exaltare. Va avea premiera în România pe 10 iunie 2011. Producţie kung în toată regula, în care echipa lui Rodolphe Guenoden, animatorul-şef al filmului, a făcut dovada unei creativităţi pe care nu am mai văzut-o de mult la un film de animaţie. Schemele de luptă, coregrafia după care se mişcă personajele, modul în care se înlănţuie o secvenţă de confruntare a eroilor noştri cu nişte villaini, care chiar arată înfricoşător, plus scenografia - cu o atenţie incredibilă pentru recrearea decorurilor di... citeşte
  • Exclusiv: prima cronică Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi!

    10.05.2011 Articol Exclusiv: prima cronică Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi! Cinemagia a văzut integral şi legal filmul Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi în România şi-ţi spune cu cinci zile în avans la ce să te aştepţi de la acest al patrulea filma al seriei.  Piraţii urmează să se lanseze pe 14 mai la Festivalul de Film de la Cannes, în afara competiţiei,  iar din 20 mai se lansează şi în cinematografele din România.Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi îşi joacă toate cărţile pe impresia pe care ne-o va lăsa Barbă-Neagră, cel mai crud dintre piraţi, şi pe corabia sa - "Queen Anne's Revenge",  pe femeia-pirat Angelica, fiica acestuia, la fel de şireată pe cât e Jack Sparrow, dar mai periculoasă de vreme ce este o prezenţă atât de seducătoare, şi pe armata de sirene, principalul obstacol în calea găsirii Fântânii Tinereţii. Căpitanul Jack Sparro... citeşte
  • Cronică Iubit de împrumut

    10.05.2011 Articol Cronică Iubit de împrumut Deşi avea toate premisele pentru a deveni o comedie romantică de succes (căci cui nu-i place când răţuşca cea urâtă rămâne cu lebădoiul frumos, deştept şi bogat?), Iubit de împrumut eşuează să impresioneze, dar compensează printr-un mesaj pozitiv pe care vi-l spunem noi încă de pe-acum: când vrei ceva, luptă pentru "obiectul" respectiv.Cu siguranţă filmul regizat de Luke Greenfield va primi mai multe aprecieri din partea spectatoarelor, dar spectatorilor nu-l recomandăm: este ciudat să vezi pe marele ecran atâtea personaje antipatice, fără coloană vertebrală sau pur şi simplu rele. Filmului nu-i lipsesc momentele bune, iar John Krasinski este foarte simpatic, dar aceste atuuri nu transformă cele 108 minute într-unele câştigate.Ginnifer Goodwin este Rachel, o avocată la 30 de ani care s-a a... citeşte
  • Cronică Ursul

    07.05.2011 Articol Cronică Ursul Dan Chişu plimbă din 6 mai Ursul prin cinematografele româneşti, cu surle şi trâmbiţe, promiţând spectatorilor comedia anului. România anilor '90. Noul director al Circului de Stat (jucat de Şerban Pavlu) încearcă să rezolve problemele financiare ale instituţiei prin vânzarea singurului urs – bătrân şi pe moarte - unui vânător german. Artiştii circului se împotrivesc şi îl urmăresc pe director, care fură ursul, până în locul unde urmează să aibă loc tranzacţia. Urmărirea decurge liniar, fără twist-uri, din fericire într-o defilare comică, dar cu multe locuri comune (ca să nu spun clişee), gen nunta ţigănească întâlnită în drum, şi un deznodământ care face din film doar un road movie formal, pentru că la final niciun personaj nu se schimbă radical. Finalul are, totuşi, o surpriză, fiindcă ... citeşte
  • Thor, supereroul shakespearean

    07.05.2011 Articol Thor, supereroul shakespearean Spunem de la început că ne-a plăcut Thor. Spunem tot de la început că primul Iron Man ne-a plăcut mai mult, dar asta doar pentru că preferăm inventatorii geniali unor zei ai tunetului care dau cu ciocanul în stânga şi-n dreapta. Oricum, Kenneth Branagh reuşeşte o mulţime de lucruri pentru a transforma Thor într-un film cât se poate de agreabil, care arată excelent pe ecranul IMAX (deşi 3D-ul nu e cine ştie ce) şi care o să te ţină în priză de la început până la sfârşit.Cine este Thor? Prima parte a filmului zăboveşte destul ca să-ţi descrie personajul: fiu al lui Odin (Anthony Hopkins, la fel de bun ca de obicei), liderul Asgardului, unul dintre cele nouă regate, Thor este departe de înţelepciunea părintelui său, mai degrabă un păstrător al păcii decât un cuceritor. Entuziasmul tineresc a... citeşte
  • Source Code, de văzut

    14.04.2011 Articol Source Code, de văzut Dacă nu eşti pasionat de ştiinţă şi de verosimil, Source Code o să-ţi ofere o captivantă combinaţie de film de acţiune, thriller, dramă şi film de dragoste cu Jake Gyllenhaal, un actor în stare să bifeze cum trebuie mai toate genurile.Source Code este unul dintre acele filme care te mint, dar le apreciezi că te mint frumos. Sunt toate şansele ca cele 93 de minute ale acestei premiere să treacă foarte repede o dată ce te-ai aşezat confortabil pe scaunul de cinema, pentru că Duncan Jones (a semnat apreciatul SF Moon din 2009) te atrage imediat cu o poveste puternică, personaje captivante şi suficientă andrenalină ca să-ţi ia ochii de la dedesubturile ştiinţifice ale poveştii sale.Practic, avem de-a face cu unul dintre acele filme în care o invenţie revoluţionară permite explorarea unei alte ... citeşte
  • Cronică Rio

    11.04.2011 Articol Cronică Rio O mulţime de personaje pe care le vei îndrăgi, replici amuzante, momente muzicale care mai-mai că te vor face să te ridici de pe scaun şi să dansezi (ritmul de samba e irezistibil), secvenţele cu oraşul Rio - ca o carte poştală, carnavalul, jungla amazoniană plină de culoare, ritm, coregrafia atât de nostimă după care se mişcă păsările, toate fac din animaţia Rio o încântare. Problema este că nici prin poveste ori poante Rio nu se ridică la nivelul vreunui Ice Age (de la acelaşi regizor, Carlos Saldanha) rămânând o animaţie simpatică, în special pentru copii, şi care îi va face melancolici pe adulţii ce n-au vizitat încă Brazilia. Blu, personajul principal din Rio, nu este un papagal ara ca oricare altul (evident!): citeşte cărţi de aeronautică, pentru că vrea să înveţe să zboare, ştie să... citeşte
Articole 1461 - 1480 din 1799
jinglebells