Cronică

  • Pacific Rim 2, de la „praştia magnetică” la „biciul electric”

    21.03.2018 Articol Pacific Rim 2, de la „praştia magnetică” la „biciul electric” Mai scurt, mai intens, mai imprevizibil şi parcă mai puţin sforăitor decât predecesorul său, Pacific Rim 2: Revolta ar trebui văzut la cinema pe un ecran cât mai mare, pentru că punctul său forte sunt efectele speciale şi încleştările între roboţii gigantici, jaeger-ii, şi monştrii kaiju. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest sequel ce se lansează vineri. Pacific Rim 2 reia povestea la zece ani de la evenimentele din primul film, de această dată cu Jake Pentecost (tot mai celebrul John Boyega din noua trilogie Star Wars), fiul eroului din filmul original, în prim-plan. Evenimentele se succed suficient de repede ca să nu observi cât de străveziu este scenariul, cât de evidentă este "reţeta" şi că cea mai mare parte a bugetului a fost cheltuită pe dist... citeşte
  • Gringo: violență și comedie

    18.03.2018 Articol Gringo: violență și comedie Gringo este un apelativ care înseamnă în spaniolă „străinul”. Povestea cu nume interesante în distribuție - Charlize Theron, Joel Edgerton, Amanda Seyfried, Thandie Newton, Sharlto Copley - are loc în Mexic, nu departe de graniţa cu Statele Unite, unde se întâmplă afaceri ilegale, iar moartea e un pericol constant (ceea ce o ştim chiar de la ştiri). Protagonistul (David Oyelowo) este un corporatist cu principii, bărbat de culoare de origine nigeriană, căruia îi plac lucrurile făcute ca la carte şi nu acceptă compromisuri cu legea. Ajunge în Mexic într-o companie mai puţin fericită: adică aceea a unor afacerişti veroşi care produc în Mexic produse farmaceutice interziste în Statele Unite. Mai rău decât atât, în jurul lor bântuie organizaţia Panterei N... citeşte
  • Noua Lara Croft, între „domniță la ananghie” și persoana care salvează situația

    16.03.2018 Articol Noua Lara Croft,  între „domniță la ananghie” și persoana care salvează situația Tomb Raider Începutul, povestea eroinei Lara Croft înainte de a deveni faimoasă, rulează în premieră pe marile noastre ecrane, cu Alicia Vikander în rol principal. Actrița suedeză premiată cu Oscar propune un personaj nou, diferit de cel construit de Angelina Jolie, un personaj mai uman, credibil și relevant. Publicul va descoperi o eroină în curs de formare, isteață, dar încă nu acea femeie sigură pe ea, o tânără ce oscilează între „domniță la ananghie” și persoana care salvează situația. La noua Lara Croft nu se întrevede viitoarea femeie sex simbol. Este androgină, nu feminină, nu seducătoare, cu o condiție fizică și tonus superioare lui Jolie cea de acum 17 ani. Ce face personajul uman și credibil este stângăcia lui. Neputințele, eșecurile. S... citeşte
  • Annihilation: bizarerie şi meditaţie SF

    15.03.2018 Articol Annihilation: bizarerie şi meditaţie SF Alex Garland a scris scenariile filmelor 28 Days Later..., Sunshine şi Never let me go, iar în 2015 şi-a făcut debutul ca regizor cu hiperlăudatul Ex Machina. Un adevărat explorator a ceea ce ne face umani, Garland nu avea concurent pentru ecranizarea bizarului roman Annihilation, scris de Jeff VanderMeer şi prim capitol al trilogiei Southern Reach (sau, pentru unii, Area X). Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest film care a fost mai întâi anunţat pentru o premieră pe marile ecrane, de apoi a fost "sacrificat" în afara SUA, surghiunit pentru consum pe Netflix. Mai întâi un avertisment. Annihilation nu oferă divertismentul facil, pe cât de zgomotos posibil, cu care se mulţumesc atâtea blockbustere hollywoodiene. Dacă vrei, Annihilation este fratele mai intelectua... citeşte
  • Death Wish, suspans în scenele de confruntare armată

    15.03.2018 Articol Death Wish, suspans în scenele de confruntare armată Un banc popular de acum douăzeci de ani întreba retoric de ce nu jucase, în Titanic, Bruce Willis, actorul favorit în rolul eroului salvator. Acum, la o vârstă la care ar putea fi bunic, actorul de acțiune trebuie să se reinventeze. Dar oare o face cu acest remake al unui serii ce a început în 1974, cu Charles Bronson în rol principal? Și cu un subiect devenit deja perimat după populara serie Taken? Death Wish îl pune pe Bruce Willis în postura de justițiar autodidact, devenit astfel după ce află neputincios că soţia îi este ucisă în propria casă iar fiica îi intră în comă, după ce o bandă de tâlhari le calcă proprietatea. Ce poate fi mai rău pentru un tată decât să vadă ulterior că poliţia nu este în stare să descopere asasinul? Chirurg ce a salvat... citeşte
  • Necunoscuţii: Prădători în noapte te țin în tensiune

    14.03.2018 Articol Necunoscuţii: Prădători în noapte te țin în tensiune În filmul Atelierul, ce rulează în premieră pe marile noastre ecrane, protagonistul spunea că violența nu are neapărat în spate convingeri politice, religioase ori de altă natură, ci poate veni din plictiseală. În filmul Necunoscuţii: Prădători în noapte, violența e gratuită, lipsită de sens, nemotivată, poate un joc sinistru venit din plictiseală. Și cu atât mai înfricoșătoare. Lipsa unui backstory al criminalilor mascați ne conduce către această ipoteză. Tototdată, este elementul care lipsește scenariului. În 2008, slasher-ul Strangers reuşea încasări de nouă ori mai mari decât bugetul, prin urmare era de așteptat să se facă și o continuare. Strangers: Prey at Night repetă formula primului film. În centrul atenţiei este o familie, alcătuită ... citeşte
  • Trei panouri în afara oraşului Ebbing, Missouri: controverse

    13.03.2018 Articol Trei panouri în afara oraşului Ebbing, Missouri: controverse De zece ori mai film şi de 100 de ori mai incisiv decât dulceagul, previzibilul şi cumplit de neoriginalul The Shape of Water, Trei panouri în afara orașului Ebbing, Missouri/Three Billboards Outside Ebbing, Missouri a reuşit să câştige la ultima ediţie a premiile Oscar două statuete, extrem de meritate, pentru actorii Frances McDormand şi Sam Rockwell. Filmul regizat de britanicul Martin McDonagh (In Bruges) entuziasmează cu o viziune proaspătă a orăşelului american de provincie şi se îndepărtează drastic de propaganda proamericană (voluntară sau involuntară) cu care ne-a obişnuit Hollywood-ul. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la această dramă ce sugerează şi câteva direcţii în relaţia dificilă cu autorităţile. Aici cronica noastră la The Shape of... citeşte
  • Filmul brazilian Pe roţi – o suavă şi emoționantă poveste de maturizare

    11.03.2018 Articol Filmul brazilian Pe roţi – o suavă şi emoționantă poveste de maturizare Pe măsură ce viața micii Lais şi cea a lui Lucas se desfășoară în fața ochilor noștri, înțelegem că „aventura" în care se angajează este, de fapt, o călătorie inițiatică. „Viaţa este ca mersul pe bicicletă. Iţi poti menţine echilibrul doar dacă ai grija sa fii tot timpul în mişcare”, li se spune protagoniştilor, iar citatul funcţionează ca un motto al peliculei. Pe roţi te prinde încă de la prima scenă, cea în care viața lui Lucas se schimbă iremediabil, şi dezvăluie fluent şi cu sensibilitate relația ce se înfiripă între două suflete nealterate încă de dramele adulților, ori de viciile lumii moderne. Povestea lui Lucas – un băiat de 13 ani afectat de accidentarea la fotbal, care l-a adus într-un scaun cu rotile – şi a lui Lais - ... citeşte
  • L'atelier/Atelierul, un film sensibil şi reflexiv

    11.03.2018 Articol L'atelier/Atelierul, un film sensibil şi reflexiv Undeva în sudul Franţei, o scriitoare şi profesoară de literatură (Marina Foïs) organizează un atelier cu câţiva tineri pasionaţi de arta scrierii. Pe fundal sunt ţărmul mării, orizontul şi un orăşel adormit care trăia cândva în jurul unui şantier naval, iar care acum este un port pentru iahturi de lux. Pe măsură ce Atelierul avansează, camera descoperă sufletele tinerilor. Aşa cum era de aşteptat, ei se bucură să viseze - şi ceea ce scriu este reflexia creativă despre lume văzută prin ochii unor oameni inteligenţi. Lumea cuprinde însă şi o latură a răului. Cât de departe va merge descoperirea ei? Un film sensibil şi reflexiv, Atelierul surprinde mai multe premise în derulare, însă preferă să dea indicii despre ele decât să le dezvolte pe ecra... citeşte
  • Cod roșu de jaf, o combinație reușită între disaster movie și genul heist

    11.03.2018 Articol Cod roșu de jaf, o combinație reușită între disaster movie și genul heist O combinație originală între un film cu dezastre și un caper, filmul Cod roșu de jaf reuşeşte un pariu important pentru un film de Hollywood: să țină în suspans spectatorul, să-l distreze, să nu-l plictisească, să nu fie banal şi uzat, deşi premisa lui nu este nouă: filmele despre jafuri, spărgători şi despre cei care luptă să-i împiedice sunt la fel de vechi ca şi cinematograful însuşi. O bandă, bine pregătită, îşi propune ca în timpul unui uragan să dea lovitura perfectă - spargerea unei clădiri guvernamentale americane în care se scot din circulație bani uzați. Însă rezistenţa va veni de unde se aşteaptă mai puţin, iar surprizele vor veni din ambele tabere. Combinând genul disaster movie cu genul heist, filmul ne pune în faţă doi villaini... citeşte
  • You Were Never Really Here, o radiografie a traumei

    08.03.2018 Articol You Were Never Really Here, o radiografie a traumei După ce am văzut  drama All the Money in the World, am citit că episodul real al răpirii lui Paul Getty, care de altfel a dus la sfârșitul prematur și tragic al moștenitorului, a inspirat, printre altele, Man on Fire, o carte din 1980 semnată de A.J. Quinell. Ecranizată în 2004 cu Denzel Washington în rolul titular (poate vă mai amintiți filmul plasat în Mexic, în care eroul rupe degetele polițiștilor corupți), cartea își face rețeta respectată:  un fost agent secret/soldat/mercenar, cu probleme psihice sau cu alcoolul, singuratic însă eficient în meseria sa , ceva între un detectiv privat și recuperator cu violență. Și o misiune care îi redescoperă umanitatea, găsirea unei fetițe răpite și desigur pedepsirea agresorilor, lucru pentru care își va pu... citeşte
  • Game Night/Jocul de-a detectivii: umor de situație

    07.03.2018 Articol Game Night/Jocul de-a detectivii: umor de situație Game Night/Jocul de-a detectivii, ce rulează de câteva zile pe marile noastre ecrane, este un film de comedie calat pe o formulă dramaturgică de film de acțiune, cu urmăriri, misiune detectivistică, împușcături, misiuni de salvare etc. Miza protagoniștilor, jucați de Rachel McAdams, Jason Bateman, Kyle Chandler, este de a distinge ce e real și ce e înscenare din tot ce li se întâmplă... Pe parcursul poveștii, McAdams și Bateman devin Bonnie și Clyde cu detașarea pe care impresia că e un joc le-o dă. Max (Bateman) și Annie (McAdams) și-au făcut un obicei din a participa săptămânal la jocuri de societate împreună cu grupul lor de prieteni, în intimitatea căminului lor. Însă lucrurile devin din amuzante foarte palpitante când Brooks (Chandler), fratele lui ... citeşte
  • Red Sparrow: sex, manipulare, spionaj

    01.03.2018 Articol Red Sparrow: sex, manipulare, spionaj Red Sparrow, un film autentic de spionaj, care reînvie Războiul Rece, un film în jurul unei femei fatale dar care în acelaşi timp prezintă destul de veridic zilele agenţilor secreţi, rulează pe marile noastre ecrane în regim de premieră.   Urmărind Red Sparrow avem senzația întoarcerii în timp: în anii Războiului Rece, când încă exista Uniunea Sovietică (după cum se exprimă, chiar în film, unul dintre personajele feminine).   Red Sparrow nu este un James Bond, după cum nici personajul lui Jennifer Lawrence nu este un Bond feminin. Mare parte o joacă atmosfera: străzile Budapestei par să fie la fel cu străzile Berlinului de Est de acum cincizeci de ani, unde se făceau schimburile de spioni. La fel, imaginile reci ale Rusiei - unde parca este mereu iarnă - re... citeşte
  • The Post: Secretele Pentagonului, despre o reușită istorică a presei

    28.02.2018 Articol The Post: Secretele Pentagonului, despre o reușită istorică a presei The Post, dublu nominalizat la Oscar, rulează pe marile noastre ecrane, cu o distribuție de calibru ce îi numără pe Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson, Bob Odenkirk. Subiectul filmului este unul politic şi de actualitate (inclusiv în contextul politic din România) fiind practic un precedent în care un preşedinte american a ajuns - în cele din urmă - să fie destituit după ce presa a descoperit diverse practici ilegale ale acestuia. Începutul anilor 70, Statele Unite. În plin Război Rece, Richard Nixon este un preşedinte republican gata să capitalizeze pe marginea fricii americanilor faţă de comunism şi gata să îşi impună carisma proprie. Însă, în acelaşi timp, războiul din Vietnam e în derulare, şi tot mai mulţi tineri americani îşi pierd viaţa în ... citeşte
  • Touch Me Not: câtă realitate şi câtă ficţiune este în noi?

    23.02.2018 Articol Touch Me Not: câtă realitate şi câtă ficţiune este în noi? Primul film regizat de o româncă selectat în competiţia festivalului de la Berlin are toate şansele să fie şi primul film regizat de o româncă şi recompensat cu un premiu. Touch Me Not, un film pe care nu îl iubeşti, dar pe care nu poţi să nu-l apreciezi, este cât se poate neromânesc şi netributar cinema-ului nostru. Explorează teritorii noi, îşi provoacă intens spectatorul şi aproape îl obligă la introspecţie. Efectul este terapeutic. Încă de la primul cadru, în care camera explorează de aproape trupul gol al unui bărbat, fără să ocolească organele genitale, ştii că nu vei avea de-a face cu elemente familiare ale cinema-ului românesc. Prin această abordare a trupului uman, Adina Pintilie explorează relaţia noastră cu trupul (al nostru sau al altora... citeşte
  • Lemonade: când visul american e mai degrabă un coşmar

    21.02.2018 Articol Lemonade: când visul american e mai degrabă un coşmar Lemonade, debutul în lungmetraj al regizoarei Ioana Uricaru, a avut ieri premiera mondială în secţiunea Panorama a festivalului de la Berlin. Este o viziune proaspătă şi neliniştitoare asupra celebrului vis american şi asupra sacrificiilor pe care suntem dispuşi să le facem pentru a-l atinge. Este, în acelaşi timp, un deget îndreptat  spre România. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest film. Filmat exclusiv în afara României, Lemonade ne-o prezintă pe Mara (Mălina Manovici, la primul rol principal într-un lungmetraj), o mamă singură ajunsă cu o viză temporară în Statele Unite, unde lucrează ca asistentă. O cunoaştem pe Mara în timp ce aşteaptă la coadă pentru interviul pentru celebrul "green card", permisul de rezidenţă permanentă, şi aflăm r... citeşte
  • The Shape of Water: romantic şi spectaculos, dar previzibil

    20.02.2018 Articol The Shape of Water: romantic şi spectaculos, dar previzibil Leul de Aur la festivalul de la Veneţia şi nu mai puţin de 13 nominalizări la Oscar, iată ce le-ar putea recomanda cinefililor din România melodrama fantasy The Shape of Water/Forma apei, în regia lui Guillermo del Toro. Este o combinaţie bizară de premii, pentru că festivalurile de categorie A recompensează de obicei cinema-ul inovator, în timp ce Academia Americană de Film are criterii mult mai mainstream. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest film în care o femeie de serviciu de la un laborator de cercetare se îndrăgosteşte de un bizar om-amfibie, cel mai de preţ obiect de studiu al laboratorului. Acţiunea are loc în anii '60, în plin Război Rece, când miza trimiterii unui om în spaţiu face atât SUA, cât şi Uniunea Sovietică să investească giganti... citeşte
  • Winchester: Casa spiritelor, un horror cerebral şi reţinut

    19.02.2018 Articol Winchester: Casa spiritelor, un horror cerebral şi reţinut E greu pentru un horror să inoveze iar Winchester are de depăşit acest obstacol. Publicul va avea parte de jump-scares, o casă bântuită, posedaţi, dar mai ales un comentariu la adresa armelor de foc. Dacă monştri descărnaţi care apar din întuneric sunt un loc comun al filmelor de groază și apar și aici, mai sinistră e reputaţia armelor de foc marca Winchester, elementul comun al spiritelor care bântuie casa din film, al averii familiei şi mai ales latura nefastă a civilizaţiei Statelor Unite: crimele cu arme de foc. Momentul premierei filmului este o coincidenţă tristă cu masacrul din Florida, în care uşurinţa de a obţine arme de foc a făcut posibilă tragedia. Winchester încearcă să fie un horror cerebral şi reţinut. Reușește să aducă pe ecran poate c... citeşte
  • Fotbal infinit: perseverenţă în faţa adversităţii

    18.02.2018 Articol Fotbal infinit: perseverenţă în faţa adversităţii În regia lui Corneliu Porumboiu, documentarul Fotbal infinit a avut vineri premiera mondială în secţiunea Forum a festivalului de la Berlin şi va fi lansat pe marile ecrane din România pe 9 martie. Împachetat înşelător într-o discuţie despre o reinventare a fotbalului după noi reguli, documentarul explorează o perspectivă ataşantă asupra vieţii, o perspectivă ce ar putea intriga publicul, făcându-l să reconsidere ceea ce de multe ori considerăm a fi un dat. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest documentar. Microbiştii ar putea fi mai tentaţi să intre la acest film, iar nemicrobiştii ar putea fi tentaţi să-l ignore ca un fel de sequel neoficial al lui Al doilea joc (un alt documentar semnat de Porumboiu şi lansat în 2014 tot în selecţia Berlinalei),... citeşte
  • Phantom Thread: artă, nevroză, dragoste cu năbădăi

    15.02.2018 Articol Phantom Thread: artă, nevroză, dragoste cu năbădăi Cu şase nominalizări la Oscar şi o bizară poveste de dragoste în centrul atenţiei, Firul fantomă/Phantom Thread are toate şansele să ajungă pe radarul cinematografic al iubitorilor de film din România, recomandat şi de regia unuia dintre cei mai constanţi regizori remarcabili ai Hollywood-ului, Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood, The Master, Boogie Nights). Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la această dramă din lumea modei londoneze a anilor '50. Daniel Day-Lewis (în ultimul rol din carieră, zice-se) este Reynolds Woodcock, creator al casei Woodcock, nume de prim rang în moda londoneză. Tipicar şi egoist, irascibil şi nevrotic, Woodcock creează, înconjurat de o armată de croitorese şi cusătorese, rochii pentru celebrităţile şi aristocraţia Angliei. ... citeşte
Articole 821 - 840 din 1799
jinglebells