Filmul Netflix Okja, probleme tehnice la premieră. A boicotat Cannes-ul proiecția?

de Gloria Sauciuc în 20 Mai 2017
Okja, un basm cu un super-purcel creat în laborator, dar cel mai bun prieten al unei fetițe, concurează la Palme d'Or

Okja, unul din cele două filme din competiția canneză produse de Netflix, a fost pus în standby aproximativ 10 minute din cauza unor probleme tehnice la prima difuzare de la Cannes a filmului. Proiecția de presă din cadrul Festivalului de Film de la Cannes a început la 8.30 dimineața dar a fost necesar să fie oprită după ce problemele tehnice au apărut în cursul primelor câteva minute ale filmului. BBC scrie că filmul Okja a fost proiectat cu o proporție greșită a imaginii pe ecran. Mai mult, Okja, cu Tilda Swinton și cu Jake Gyllenhaal, a fost huiduit de presă în clipa în care logo-ul Netflix a apărut pe generic.

Alături de The Meyerowitz Stories - de asemenea produs de Netflix - Okja a provocat adoptarea unei noi reglementari la Festivalul de la Cannes, ce va intra in vigoare din 2018: „orice film care dorește să concureze la Cannes va trebui să se angajeze să fie distribuit în cinematografele franceze”. Decizia vine ca urmare a refuzului Netflix de a da filmele spre difuzare în cinematografele franceze.  „Urmăriţi Okja pe Netflix, pe 28 iunie. Un film uimitor pe care lanțurile de cinematografe vor să îl împiedice să intre în competiția de film de la Cannes”, a postat Reed Hastings, co-founder și CEO al Netflix, pe Facebook.

După huiduieli, filmul a fost oprit și a apoi reproiectat fără explicații. Scena a fost transmisă de către unii ziariști pe canalele social media.

Lauren Turner, de la BBC, prezentă la proiecție, declara: „Era evident că proporția proiecției era una greșită, așa că au repornit-o după vreo 10 minute. Cea de-a doua oară când a huiduit audiența a fost la apariția logo-ului Neftlix. Însă atunci au fost și încurajări, iar finalul a fost cu o rundă de aplauze”.

O declarație oficială din partea Festivalului de Film de la Cannes susține: „Incidentul a fost cauzat numai de serviciul tehnic al Festivalului, care cere scuze echipei filmului, producătorilor și publicului”.

Și joi au fost huiduieli atunci când logo-ul Amazon a apărut pe genericul lui Wonderstruck, în care joacă Julianne Moore și Michelle Williams, scrie BBC.

La începutul aceste săptămâni, Pedro Almodovar, Presedintele juriului de la Cannes, a susținut la rândul lui că filmele trebuie să fie proiectate în cinematografe dacă producătorii vor recunoaștere din partea Festivalurilor.

David Ehrlich, de la Indiewire, scria pe Twitter: „Okja începe cu huiduieli la vederea logo-ului Netflix. Apoi filmul începe cu proporția greșită pe ecran și cinematograful aproape că se răscoală. Filmul s-a oprit”.

Robbie Collin de la The Telegraph a scris: „Cannes a făcut un precedent proiectând primele zece minute din Okja cu proporția greșită”.

Bloggerița Elena Lazic scria: „Filmul nu a început bine. Ecranul nu s-a deschis cum trebuie, fiind tăiat vizibil la vârf. Huiduielile la vederea logo-ului Netflix au fost urmate de huiduieli pentru calitatea slabă a proiecției”.

Filmul este un fantasy de aventuri, coprodus de Statele Unite și de Coreea de Sud despre o fetiță numită Mija care luptă să împiedice o multinațională să-i răpească cel mai bun prieten, un purcel numit Okja, rezultat din ingineria genetică. Regizorul Bong Joon Ho relata că „i-a plăcut să lucreze cu Netflix”, adăugând că a fost un lux să aibă un buget atât de mare.

Swinton a declarat: „Începe astfel o conversație uriașă și foarte interesantă. Însă, ca în orice privință, este loc pentru toată lumea”. Gyllenhaal a adăugat: „Este important să existe exprimare artistică sub orice formă. Întotdeauna există discuții. Merită și este util ca să avem această discuție despre cum e văzută și cum e distribuită arta”.

Exploreaza subiecte similare:

The Meyerowitz Stories, Okja, festival:cannes 2017

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells