Twilight, 9 cauze ale succesului

de Ştefan Dobroiu în 13 Nov 2011

Săptămâna viitoare se lansează în toată lumea Saga Amurg: Zori de Zi - Partea I, iar fanii americani (şi nu doar ei) deja au început să formeze cozi imense pentru a fi siguri că vor fi primii care vor vedea continuarea aventurile celui mai popular triunghi amoros al ultimilor ani. Ca lucrurile să fie clare, cozile formate zilele trecute (imaginile au împânzit emisiunile de ştiri) sunt doar pentru a intra în zonele de camping unde fanii vor locui zilele următoare pentru a-şi asigura un loc privilegiat la imensele cozi pentru procurarea biletelor, dar şi pentru a fi cât mai aproape de covorul roşu, unde se vor aduna luni seara starurile seriei.

Ca în fiecare an, Cinemagia rămâne uimită în faţa succesului cu totul ieşit din comun al Twilight. Nimeni nu poate contesta că cele două serii, cea de romane şi cea de filme, s-au transformat într-un fenomen cu acoperire mondială. Oricât de greu îi e autorului acestui material să rezoneze la pasiunea milioanelor şi milioanelor de Twihards, cum au fost porecliţi fanii împătimiţi ai Bellei, este o adevărată provocare descoperirea resorturilor care au dus la transformarea sagăi Amurg în această isterie ce ameninţă să cuprindă şi marile ecrane din România.

Ce părere ai despre saga Amurg?

Afișează:
1 din 10
Imensa popularitate a cărţilor

În anul 2009, 15% dintre cărţile vândute în Statele Unite îi aparţineau autoarei Stephenie Meyer. Numărul total de exemplare vândute în lume se ridică în moment la peste 116 milioane, iar traduceri au apărut în aproximativ 40 de limbi. Cel puţin un roman din serie s-a aflat pe lista bestseller-urilor din New York Times timp de nu mai puţin de 235 de săptămâni consecutive, ceea ce însumează aproximativ cinci ani. Cu o astfel de bază de fani, ecranizările nu aveau cum să nu se bucure de succes: primul film, lansat în 2008, a avut un debut de 70 de milioane de dolari doar în SUA, ajungând la un total de 390 de milioane de dolari în întreaga lume.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
grumy pe 13 noiembrie 2011 14:53
Chiar buna intrebare: de unde succesul asta ???
OMG!

spanac2015 pe 14 noiembrie 2011 10:50
mai mergeti in canal cu telenovela voastra cu tot ...si inca 7 stele pentru com lui cristi88 (esti tare omule :))))
AeroX pe 16 noiembrie 2011 00:23
da, foarte :| pe umeri. din pacate, m-am convins la acest articol ca nu e chiar asa, din comentariile unora.
doinarac pe 13 noiembrie 2011 15:03
"Dezavantajul " lor este ca nu au castigat inca un spectator: pe mine! :-))
Nu pot sa explic , ce nu imi place la aceata tanara actrita: poate mi se pare "liniara" ?
Sorry sa nu imi sara faii in cap!!!
Ah! Si nici dupa Robert Pattinson , nu ma dau in vant ....
Succesul acesta ....... a trecut pe langa mine!!! Am fost "o cauza pierduta" !!! :-) :-)

doinarac pe 13 noiembrie 2011 15:04
erata : Sorry , sa nu imi sara fanii in cap!
ren22 pe 14 noiembrie 2011 14:52
Nici nu stii cata dreptate ai doinarac.Iti marturisesc sincer ca nici pe mine nu m-au castigat,inca!
cristi88 pe 13 noiembrie 2011 15:32
Cand ai tinta de audienta inculte pitipoance emoiste, normal ca ai succes. Ca si OTV-u
aur_11 pe 13 noiembrie 2011 15:40
Audienta asta spune ceva despre "cine sunt majoritari " !!!! :-((
AeroX pe 14 noiembrie 2011 00:19
Bine ca ai revenit cu un comentariu de toata jena prin care-mi dai dreptate.
Anymai pe 13 noiembrie 2011 16:09
Cum spunea si unul din motive , poveste e prea usoara, adica ca tot prostul sa o inteleaga , la Harry Potter trebuia sa mai ai ceva creier sa iti imaginezi ,dar aici , mai mult de 1/4 din povesdte e cu aia care se saruta.
Nu zic ca autoarea e proasta , doar ca a stiut ce rahat sa vanda. ;)
+ ca daca toate adolescentele crizate apreciaza asta , nu inseamna succes. Succes-ul inseamna ca filmul/cartea sa fie placute si de pubilc SI de critici.

Crist11 pe 13 noiembrie 2011 16:27
corect. cu siguranta franciza HP este de 1000 de ori mai populara si mai cautata decat Twilight.
Liviu2995 pe 13 noiembrie 2011 19:14
e ca si cum ai compara un Ferrari cu o Dacia 1310 cam asta e diferenta:))
FearAssasin pe 13 noiembrie 2011 16:12
Nu am vazut film mai prost ca emo asta de film...un exemplu ar fi ca regizorul are o imaginatie "bogata"..pentru el, varcolacii sunt niste lupi mai mari.OMG stati sa vedeti acuma ultima parte cu Bella insarcinata:))))) WTF?!
Crist11 pe 13 noiembrie 2011 16:27
off.
dido pe 13 noiembrie 2011 16:14
Sa incerc eu o explicatie:in ziua de azi e plin ecranul de comedii idioate ,sexiste,cu fete spurcate la gura,cu baieti ,,duri",cu subiecte pe masura,in care eroina principala este superdotata si nu vrea altceva decat sa fie trantita in pat...etc.,etc....filmul acesta e plin de romantism si mister si chiar daca nu este transpus cu pricepere pe marele ecran subiectul a prins,cred ca era nevoie de o poveste de iubire clasica,curata,care sa treaca prin toate etapele,incepand de la curtare si mergand cu pasi mici spre implinirea dragostei...Am lasat deoparte faptul ca Eduard este vampir,cred ca este irelevant,putea sa fie si extraterestru povestea de dragoste a fost atractia principala,cu piedicile si primejdiile ei.Mai subliniez un lucru,aici nu felul cum joaca actorii sau cat de bine realizat a fost filmul conteaza ci cum a prins la public,adolescentii aveau nevoie de o poveste de dragoste sa zicem mai ,,actuala"!
constanta pe 13 noiembrie 2011 16:54
quod erat demonstrandum...si nimic de spus in plus.
Anymai pe 16 noiembrie 2011 19:46
wow!!!! ce poveste de iubire curata , cu aia care incearca sa se sinucida de vreo 10 , cu ea-el se iubesc(fooooarte mult romanism)si mai e un tip care o place pe aia. btw...daca in juma de carte zice cum se saruta nu inseamna ca e romanism , inseamna ca DOAR SE SARUTA PENTRU DUMNEZEU!!! faceti diferenta oameni buni!!
legolas05 pe 13 noiembrie 2011 16:27
film mai naspa ca asta nu cred ca este,cum sa nu aiba atata succes la incasari unde numai disperatele de fane merg sa vada filmul de 5,6 ori pe putin,eu am vazut numai primul film din serie si regret ca am pierdut timpul degeaba uitandu'ma la asa o porcarie
Anymai pe 16 noiembrie 2011 19:47
corect ;)
Crist11 pe 13 noiembrie 2011 16:37
Am citit mai sus cateva pareri de la ' iubitorii ' acestei francize.
In primul rand, filmul inca de la inceput s-a bazat pe iubirea si devotamentul celor 2 personaje, nicidecum pe actiune, drama sau SF-u.
Blafati intr-una ca este aiurea si etc, daca prindeti o seara cand sunteti acasa si este la televizor pariezi ca nu ezitati sa va uitati la el, motivul chiar nu ma intereseaza.
Nu cred ca este facut ' special ' pentru adolescenti... dar o buna parte din fanii acestei francizei ei sunt. Mie cea mai buna parte mi s-a parut prima Amurg, cum s-au cunosct si etc, suspansul si misterul era amplificat de aceasta rabufnire a tipei o rabufnire interioara lucru care o facea sa simta din nou fericire si caldura in sufletul ei.
Insa, mai tarziu toate aceste sentimente erau amplificate de o alta rabufnire una colerica pot spune deoarece la un moment dat era indecisa pe cine iubeste cu adevarat, fapt care a facut-o sa isi dea seama ca nu este ok sa se indragosteasca de un vampir dar, este mai corect sa fie impreuna cu un lup[sau ce-o fi ]... iar cei 2 erau 'gelosi' unul pe altul din cauza tipei.
Ma rog, punand toate cele la cap, eu cred ca vom avea ceva actiune in cele 2 parti, sper din suflet sa vad asta. Nu sunt mare fan, ma uit la orice :)) dar filmul asta precum si HP. are o linie pe care nu o poate trece oricine de orice varsta.
Daca voi credeti ca la HP se uita si oameni in toata firea, sunteti nebuni, nu se intampla asta va asigur eu si, ca fapt divers da-ti un mesaj lui Zeno si intrebati-l "tu te-ai uitat la HP si daca ai facut-o, ce tea determinat sa faci asta" si o sa va convingeti ca ambele filmele sunt pentru adolescenti din trecut deveniti azi mai maturi respectiv adolescenti din ziua de azi.

MariaMona pe 13 noiembrie 2011 17:24
Daca la 35 de ani nu sunt femeie in toata firea -cu 2 copii - nu stiu cand o sa fiu :) M-am uitat si ma uit cu placere atat la Harry Potter, cat si la Twilight si asta pentru ca mi-au placut foarte mult cartile. Asa cum scria mai sus dido - Saga Amurg este o poveste de iubire foarte romantica de care se bucura orice femeie putin romantica - si eu. Cartile din Saga Amurg le-am citit pe toate 4 in 3 zile - printre mers la serviciu, facut mancare etc. Si tatal meu - pensionar - a citit ambele serii Harry Potter si Saga Amurg cu la fel de mare placere. Na! Universul lui Harry Potter si cartile din serie sunt foarte frumoase si pe undeva poate ca unii dintre noi mai avem ascuns un copil care se bucura de aceste carti fantastice!
ren22 pe 14 noiembrie 2011 21:57
Sunt perfect de acord cu tine.Pana la urma in toti "adultii" se gaseste si o parte care inca e copil...
constanta pe 13 noiembrie 2011 17:03
Nu mor dupa filmele Twilight, poate din cauza ca nu se ridica la nivelul cartilor. Singura parte reusita este Amurg, poate din cauza ca a fost regizata de o femeie si a reusit sa transmita aceleasi emotii ca si cartea. Iar HP este o serie pentru copii si adolescenti.
Vorador pe 13 noiembrie 2011 17:17
Si vrei sa spui ca Twilight este mai matur decat HP?
Beatryce pe 13 noiembrie 2011 23:44
:))bine faci pt ca ne am putea contrazice la nesfarsit pe tema asta...:D
mosu332 pe 13 noiembrie 2011 17:54
raspunsul meu va fi ca al majoritati de aicea ... o serie penala, nu stiu de unde atat succes; este una din cele mai proaste transpuneri a unui film cu vampiri si varcolaci si a unei iubiri inter-rasiale, un film ieftin, sa il inteleaga tot prostu ... sa film seriosi iesea mai reusit daca il faceau desene animate. Valorile cinematografice americane scad pe an ce trece si din pacate americani sunt vazuti ca un model de majoritatea omeniri...
Vorador pe 13 noiembrie 2011 18:12
Twilight si Justin Bieber raman misterele lumii din ziua de azi, intr-adevar, de unde atata succes.Oare cum pot convinge eu un fan Twilight sa citeasca un ,,Portretul lui Dorian Gray'' sau un ,,Colectionarul'' doar pentru a se convinge ca cea ce citeste nu e bine.Eu am acasa un Sony e-book si am peste 1500 de carti in romana,printre care si toata seria Twilight,am citit din prima carte in jur de 60 de pagini si numai suportam visele autoarei,ma facea sa cred ca totul este doar o fantezie sexuala de-a dansei.
Sper ca nu am suparat vreun fan inrait,am si eu dreptul la o opinie,pana atunci sa priveasca videoclipul filmului :http://www.youtube.com/watch?v=rtOvBOTyX00
Am dat de el din greseala.

bubbles25 pe 13 noiembrie 2011 20:28
n-o fi twilight cine stie ce de breaz da nu-l poti compara cu justin biberon ala care e vai si amar :))) mult mult mai rau ca twilight
CmrsCristina pe 13 noiembrie 2011 18:39
Dupa parerea mea toti cei ce sunt "antitwilight" exagereaza, adica pe bune: e un film ca oricare altul, in care actorii si-au jucat rolul cat au putut de bine, si a avut norocul sa aiba priza extrem de mare la public, in special fete. Daca este poate exagerat de popular, asta nu inseamna neaparat ca este "oribil, jalnic etc". Pur si simplu este un film ca toate celelalte, si cu atat mai bine daca are priza mare la public. Mie una mi-au placut foarte mult si cartile si filmele, nu sunt o fana absurda, dar asta nu inseamna ca sunt o pitipoanca nu stiu de care daca mi-a placut un film, care se intampla sa fie extrem de mediatizat.
Beatryce pe 13 noiembrie 2011 20:58
nu cei care sunt "antitwilight" exagereaza.. cei care fac atata tam-tam cu aceasta serie..ca e cea mai tare serie ever si etc.. daca citesti comentariile de aici vei observa ca mai mult de jumatate din persoanele care au comentat aici(sper sa nu ma insel)))nu sunt deacord cu asta ..:)
Crist11 pe 13 noiembrie 2011 22:57
Era o ironie din partea mea, am uitat ghilimelele, scuza-ma domnisoara.
alex_il_fenomeno pe 13 noiembrie 2011 18:56
a avut un succes nesperat , si cu totii trebuie sa o recunoastem .
Bayard pe 13 noiembrie 2011 19:55
Da, poate motivele astea explica succesul... insa mie filmele mi se par tot slabe. E adevarat insa ca au progresat, au devenit din ce in ce mai bune, mai lucrate.... primul a fost in opinia mea dezastruos
AeroX pe 13 noiembrie 2011 20:21
Dimpotriva, mie mi se pare ca primul, regizat de o femeie, a iesit cel mai bine dintre toate pana acum :))
Crist11 pe 13 noiembrie 2011 20:51
Primul mi s-a parut cel mai bun si mie. Bayard, am vazut ca desi nu ' esti mare admirator al francizei ' ai vorbit oarecum frumos, ai vb in cunostinta de cauza si asta e ok. Sper ca ultimele 2 sa aiba mai multa actiune, sper.
Sorin87 pe 13 noiembrie 2011 20:47
a crescut foarte mult acest twilight
Beatryce pe 13 noiembrie 2011 21:01
actori populari..Robert Pattinson a devenit populat datorita filmului HP :x
deci..:D

Crist11 pe 13 noiembrie 2011 22:24
A mai jucat si in Inelul Nibelungilor. a jucat foarte bine si acolo.
Crist11 pe 14 noiembrie 2011 12:02
daca tu zici...
StaRMovie pe 13 noiembrie 2011 22:10
Au avut si noroc stati linistiti,plus 'fanele infocate' care daca vad un baiat sau 2 baietii frumosi gata filmul e capodopera.
Crist11 pe 13 noiembrie 2011 22:36
Africanus, e timpul sa faci un dush rece si sa te trezesti... :))
Daca vrei sa auzi parerea mea, ii mai dau Bibliei un ultimatum de 3 decenii.
Razi, dar o sa vezi.

africanus pe 14 noiembrie 2011 10:06
Hi Dude, nu am de ce sa ma trezesc cum zici tu mai ales ca mie chiar imi place HP, cum am scris mai sus vad ca o luati prea in maniaco-obsesiv atata tot, eu ca un mic fan a lui HP nu ma "precipit" chiar asa de tare cum o fac altii, simplul meu sfat ca si mai sus a fost sa o luati mai usor, nu are rost sa pornim adevarate razboaie cum vad pe aici ci mai multa intelegere si respectarea opiniilor tuturor, fac o paranteza - aici nu ma refer neaparat la tine ci la toti revoltatii. Fiti mai pacifisti!
Beatryce pe 14 noiembrie 2011 22:07
il invata*
andreeeeeeea pe 13 noiembrie 2011 23:03
dar Jacob ăla nu e deloc sexy.
nikki_reed3 pe 15 noiembrie 2011 07:26
Total de acord!
cristi88 pe 13 noiembrie 2011 23:03
cine e fan twilight e un mediocru, punct :))
Beatryce pe 13 noiembrie 2011 23:14
prea dur..:D
AeroX pe 13 noiembrie 2011 23:29
Deci sa inteleg ca tu postezi comentarii doar ca sa intarati? Bafta!
steve_no6 pe 13 noiembrie 2011 23:24
se tot aduce in discutie o cuantificare a rezultatelor obtinute de twilight , harry potter si mai nou the lord of the rings . mi se pare total ambigua comparatia . nu prea au nimic in comun ..doar complexitatea creatiei SF ..in rest nu ii inteleg foarte bn nici pe cei fascinati in neant de twilight & company ..dar nici pe cei atat de intrigati de succesul acestora , fiecare are libertatea de-a alege ceea ce priveste , daca nu ..inca erau continuari ale lui nea Marin de data asta ne-miliardar si BD ..acum pe Transfagarasan :))
Hannibal88 pe 13 noiembrie 2011 23:43
Intr-un fel ma bucur ca a-ti lansat ( " premeditat " ) acest subiect/articol.
Spun " premeditat ", deoarece articolul lanseaza in mod " pasional " un izvor de discutii ce, poate nu-si au rostul, asa ca, in mod civilizat si neironic putem sa ne amintim de zicala: " Frumusetea e in ochii privitorului ", asa ca ne infranam a-l nostru SUBIECTIVISM si incep a spune ca daca eu ma duc la un restaurant si comand un vin rosu, in mod normal chelnerul imi va aduce un vin rosu, nu alb, nu?
Vreau sa spun ca publicul cere, publicul primeste.
Ca sa vizionezi un film artistic [ asa cum insusi definitia cuvantului " artistic " - avand sinonim cuvantul " arta " - denota! { vezi DEX } ] iti este necesara o anumita educatie culturala, cinefilica, ( ca sa zic asa ) lipsita de subiectivism.
Va multumesc pt. rabdare.
PS: daca nu sunteti de acord cu parerea mea, va invit sa ma contraziceti

cristi88 pe 14 noiembrie 2011 00:07
Fact: Twilight este o telenovela menita sa modifice imaginea vampirului clasic pentru a exploata imaginatie oricarei femei visatoare la barbati misteriosi cu potential periculos. Edward vampirul constipat care straluceste in lumina, o reala enigma pentru introvertita Bella, in care se ragasesc majoritatea adolescentelor pierdute in spatiu, ba chiar si a femeilor casnice. Pana acum vilmele cu vampiri erau dezgustatoare si violente pentrul sexul slab, dar a venit aceasta scriitoare obsedata si ne-a prezentat un vampir emo care (ATENTIE !!) straluceste in soare, toate individele cu colectie de filme indiene au facut coada la standul ei
AeroX pe 14 noiembrie 2011 00:25
Du-te si culca-te! Nu mai abera pe aici, ca nu-ti zice nimeni bravo, decat vreun alt troglodit ca tine. Comentariile astea ale tale au vreun scop anume la acest articol? Oare de a amuza pe cineva? Vreo satira pe ici pe colo? De a spune o realitate nici atat. Ai opinii de cocalar, pe bune. Si chiar tu razi de fanele "pitipoance". Rade ciob de oala sparta, doar ca oala nu e nici macar crapata.
cristi88 pe 14 noiembrie 2011 22:08
ce ai tu ma? teorii ? =)))) alt autist care cauta numere prime in petele de pe aragaz :))))))
Ariel6 pe 14 noiembrie 2011 04:34
Of, ce va place sa criticati. In fine, nu o sa incep sa raspund la fiecare dintre voi . Ma doare si NE DOARE in cot ca nu va place voua Twilight, Harry Potter blablabla. E adevarat ca fiecare are dreptul la o opinie, dar nici sa incepem sa ne jignim, doar pentru ca gusturile noastre sunt diferite.
africanus pe 14 noiembrie 2011 10:11
Ai perfecta dreptate, asta incercam si eu sa le zic mai sus dar nimeni nu asculta, parca sunt orbi cu totii...
cristi88 pe 14 noiembrie 2011 20:25
s-a anuntat deja, m-au chemat la gala oscar :))
ren22 pe 14 noiembrie 2011 15:05
EE,nu am de gand sa ma cert cu nimeni.Daca nu va convine ce vreau sa spun,bine,am terminat-o.Twilight este o carte subtire (la figurat).Sincer la fel sunt si filmele.M-am uitat la primul,si am inceput prima carte.Nu va puteti imagina ce sentimente a trezit in mine:repulsie,scarba.Cei care cred ca Twilight e acelasi gen cu Harry Potter se inseala amarnic.HP e mult mai diferit.In primul rand e o carte cu mult mai bine,Rowling intrecand-o cu mult pe Meyer.In plus,Twilight trage mai ales la adolescentele de prin toata lumea,care viseaza zi si noapte sa le apara vreun Edward in viata...TREZIREA!E o poveste...Ca sa ma uit la primul film (care apropo,are cea mai mare nota pe IMDB)a fost nevoie de multa rabdare...Atunci o sa ma intrebati:de ce m-am uitat daca tot il critic atata?Raspunsul e:am auzit atatea in stanga si in dreapta,incat m-a macinat curiozitatea.Si imi pare tare rau.
Puteti voi compara Jules Verne,sau alti scriitori memorabili cu S.M.?Si mai am o intrebare:credeti ca peste 150 de ani o sa-si mai aminteasca cineva de ea?Credeti ca o sa mai intereseze pe cineva Twilight?Povestea are prea multe tipologii,din care vad in toate filmele:bine si rau,dragoste si ura...Nu spun ca nu au fost mereu in rivalitate aceste 2 elemente,spun doar ca am nevoie de ceva nou (poate sunt eu ciudata)!Exista multe filme in care exista aceste tipologii (mai ales A Walk to Remeber) dar unele din acele filme sunt mult pre frumoasa ca sa iti pese de asa ceva.Nu putem include si Twilight in acesta categorie.
Deci asta am avut de spus,si da,bineinteles ca stiu ca sunt multi care nu sunt de acord cu mine,dar asta e parerea mea.

m.airinei pe 14 noiembrie 2011 17:39
Cine vrea să se dea "inteligent" afirmă că seria Twilight este "penală", "OTV - istă" şi se întreabă de unde atâta succes, că doar e "naşpa" de tot. Şi- n plus, aduc jigniri celor cărora le plac, punând la îndoială cultura şi inteligenţa lor. De unde atâta ranchiună? Sunt profesor de limba română şi pot spune că, aşa simplistă cum e, Seria Twilight a deschis pofta de lectură multora dintre adolescenţi. Şi seria H.P. şi, mai nou, Jurnalul unui puşti. Sunt cărţi usoare, dar nici nu trebue să fie profunde. Nici Cireşarii nu e profundă. Se încadrează toate în categoria lecturilor copilăriei.
De ce place acest film/ carte? pentru că eroii sunt frumoşi, nu doar fizic, pentru că sentimentele sunt pure(ceea ce nu întâlnim prea des în filmele de azi), pentru că are aventură şi hrănesc, în mare măsură nevoia de romantism.
Şi de ce plac actorii atât de mult? Poate şi pentru că, în ciuda furiei pe care au stârnit-o, sunt în continuare nişte tineri modeşti, cuminţi, care-şi văd de treaba lor.
iar pentru cei cinici am un mesaj. Dacă vrei, poţi desfiinţa şi cele mai frumoase poveşti, de la Romeo şi Julieta până l aElisabeth Bennet şi Mr. Darcy. Haideţi să respectâm pe cei din jur, chiar dacă nu suntem de acord cu ei.

AeroX pe 14 noiembrie 2011 20:30
Respect!
nikki_reed3 pe 15 noiembrie 2011 07:27
Cel mai bun comentariu pozitiv din cate am citit!
onlywords pe 14 noiembrie 2011 21:28
bun articol. mi se pare o analiza foarte pertinenta a fenomenului, pentru ca trebuie sa recunoastem ca este un fenomen, fie ca ne place, fie ca nu. unele comentarii pe care le-am citit aici cred ca demonstreaza lipsa de toleranta aproape generalizata in zilele noastre. daca ne uitam la seria twilight sau o citim, nu vad pe cine deranjam, iar asta nu inseamna musai ca suntem fani impatimiti. e timpul nostru, sunt banii nostri de film sau pentru cumparat carti si nu cred ca trebuie sa dam nimanui socoteala pentru acestea. pe deasupra, nu e nicio crima daca citim sau vizionam seria la orice varsta am fi. cum spuneam, e o chestie absolut personala, iar cui nu-i convine, n-are decat.
jude pe 15 noiembrie 2011 10:54
dumnezeule, de ce atatea articole si de ce atata reclama?
pe 17 noiembrie 2011 18:32
Comentariu șters

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells