Mare parte din film a fost ţinută în secret, pentru a nu strica surpriza spectatorilor. A fost creată o grotă cu forme bizare, s-au realizat elementele de mişcare pentru creatură şi au fost construite decorurile pentru coliziunea şi post-coliziunea trenului.
Pentru a crea efectul spectaculos, supervizorul de efecte speciale Steve Riley a imaginat un berbec pe şine de 1000 de kg, sub forma părţii frontale a trenului. “Am folosit o sanie verde care a fost trasă prin interiorul construcţiei de o macara cu o greutate de aproximativ 6800 de kg, pentru a crea efectul vizual”, explică Riley. “Am avut o scenă de explozie în momentul impactului care a fost realizată astfel încît rămăşiţele trenului să arate exact la fel ca în realitate. Am folosit aproape un kilogram de pulbere neagră şi aproximativ 120 de metri de fitil de detonare. A fost foarte puternic efectul, foarte intens.”
Pentru scena post-coliziune, care îi şochează pe cei şase adolescenţi, Whist a rechiziţionat vagoane care au fost amplasate cu ajutorul macaralelor şi apoi au fost aruncate în aer, astfel încît să pară că au trecut printr-o coliziune extrem de puternică.
Efectele vizuale au jucat un rol esenţial în crearea unor scene care au arătat atît de real, încît îţi tăiau respiraţia. Dar efectele care au creat ceea ce se întîmplă după accident au fost cele care trebuia păstrate strict secret, pentru a nu strica surpriza publicului. Acestea au fost create de specialiştii în efecte digitale de la ILM, iar creatura a fost realizată de Neville Page, care a mai lucrat cu JJ Abrams la “Cloverfield”. Tot ceea ce spune Abrams despre efectele speciale e: “S-a muncit enorm pentru a fi siguri că totul va arăta cît se poate de realist. Creatura nu am privit-o ca pe un efect vizual, ci ca pe un personaj, iar ILM a jucat un rol incredibil în acest proces. De fiecare dată cînd lucrez cu ei îmi spun că iar s-au autodepăşit, iar la “Super 8” e mai mult decît evident că aşa au făcut.”
Prducătorul Burk adaugă: “ILM a fost partenerul perfect în acest film. Au preluat conducerea şi au realizat ceva mult mai spectaculos decît ne-am fi imaginat.”
Steven Spielberg a adus în echipă câteva legende ale filmului, printre care se numără Dennis Murren, artist specializat în efecte vizuale cîştigător de şase ori al premiului Oscar, şi care a lucrat la filme ca “E.T.: The Extraterrestrial,” “Jurassic Park,” “Indiana Jones and The Temple of Doom,” “War of the Worlds”, dar şi la cîteva din filmele din seria“Star Wars” epic, precum şi sound designerii Ben Burtt şi Gary Rydstrom, colaboratorii de multă vreme ai lui Spielberg.
Pentru Abrams şi Burk a fost o experienţă extraordinară să lucreze cu oameni pe care i-au admirat încă de cînd erau copii, şi care i-au influenţat în carieră mai tîrziu. “Cînd eram un puşti, filmele au fost salvarea mea”, mărturiseşte Abrams. Burk adaugă: “Să faci un film despre nişte copii care realizează un film cu cameră Super 8, şi să faci acest film cu Steven Spielberg, care a fost centrul a tot ce idealizam pe atunci, este dincolo de orice ne-am fi imaginat vreodată.”
Părerea ta
Spune-ţi părereaCam tarziu.
In alta ordine de idei, astept cu nerabdare lansarea filmului cu, probabil, cel mai bun afis din acest an!
la filmele care ai sentimentul ca vor fi un faasss desi s-a discutat prea mult inainte despre ele->vrei sa te convingi mai repede.Ideea e ca tu ai dreptate DAR unde crezi ca poti fi dezamagit sau unde e curiozitatea prea mare,se intampla.Desigur tb asteptata o varianta acceptabila sunet+vizual.Totodata crede-ma cand iti spun,cand iti place un film foarte mult(ceea ce nu prea s-a mai intamplat excesiv in ultimii ani)te duci dupa si il vizionezi si la cinema,DAR de ce sa te convingi de anumite chestii pe blana ta si banii tai de prima data,mai ales in conditii de crontzaneli superduperhypermega si oameni care nu stiu sa se poarte la un spectacol,indiferent de ce gen vb.Asa,te convingi si alegi.Bun fiecare este liber desigur sa aiba pareri proprii despe subiect.