Cele mai tari francize!

de Ştefan Dobroiu în 25 Iun 2011

Pe 15 iulie Harry Potter şi Talismanele Morţii: Partea 2 se lansează în cinematografele din lumea întreagă şi subliniază din nou supremaţia acestei francize Warner Bros. inspirată de popularele cărţi ale lui J.K. Rowling. Află mai jos cele mai populare serii de filme ale tuturor timpurilor.

Atenţie: topul de mai jos a fost realizat exclusiv pe baza încasărilor filmelor din fiecare serie.

Afișează:
1 din 11
Harry Potter

Cele şapte filme apărute deja au reuşit să încaseze nu mai puţin de 6,369 miliarde de dolari în toată lumea. Până acum cel mai de succes din punct de vedere financiar a fost Harry Potter şi Piatra filozofală, adică primul film al seriei, care a strâns peste 900 de milioane de dolari. Cu toate acestea ne aşteptăm ca recordul să fie bătut de ultima parte şi nu doar pentru că beneficiază de tratamentul 3D: ultimul film Harry Potter marchează sfârşitul unei călătorii cinematografice alături de care mulţi dintre noi am crescut sau ne-am maturizat.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Andu pe 25 iunie 2011 09:37
dupa parerea mea m-ai lipsesc Trilogia Bourne, Matrix, Die hard, Terminator, Lethal weapon, Mission imposible, etc.
10nutz_413x pe 9 iulie 2011 01:05
total de acord cu toate enumerate!
Sorin87 pe 25 iunie 2011 09:39
Harry Potter pe departe este cel mai bun
CosminHorrorMaster pe 25 iunie 2011 09:40
Andu, parerea ta e buna. Sunt de acord cu tine.
Gebeleizis pe 25 iunie 2011 09:59
@Andu, ai punctat bine aici.
Manusa pe 25 iunie 2011 10:12
dupa mine The lord of the rings, Piratii si Harry Potter sunt cele mai bune .
yuly209 pe 9 iulie 2011 20:12
de acord cu tn
Gebeleizis pe 25 iunie 2011 10:21
A murit Peter Falk, iar pe Cinemagia nici o stire despre el ........(
BiGGeek pe 25 iunie 2011 10:24
Harry Potter... cel mai bun, la ce? La carti magice? Cele mai bune sunt Lord of the Rings (11 Oscaruri - Return of the King), Star Wars (l-a vazut orice "pustan" pana-n 40-45 ani) si in materie de comedie Pirates of the Caribbean (printre cele mai vizionate francize la cinema - 3 din cele 4 filme scoase pana acum sunt in top 10 cele mai bine vandute filme). Harry Potter e genul de franciza adresata doar copiilor si adolescentilor.
10nutz_413x pe 9 iulie 2011 01:08
o singura precizare, cam offtopic...mai exista inca "pusti" de generatia noastra, generatia facebook, generatia HP, intre 20-25 de ani care nu auzit de Star Wars. Si nu sunt de la tara, fara tv, fara computer. Da stiu... Inca ceva ontopic, gresesti, cartile si filmele HP se adreseaza mai multor varste, daca nu toate.
Geaxon pe 25 iunie 2011 10:28
sunt total de acord cu "Manusa".
1) The lord of the rings
2) Harry Potter
3) Piratii

dorianjazz pe 25 iunie 2011 10:40
aolo doamne
pe bune? HP, Piratii, Spider-man?
asteas tari la voi?...da daca toari inseamna efecte speciale si biget urias cu scenariu praf.
da asta ar fi trebuit sa fie titlu Francize cu buget ridicol de mare si efecte speciale demente..........adica sunt cateva bune peaici....Toy Story, Batman etc....dar de-a lungul timpului au fost serii cu mult mai tari.....acu depinde cum definiti voi astia cei TARE.

Arlequinade pe 10 iulie 2011 15:06
Sunt de acord ca filmele "Harry Potter" nu sunt tocmai "capodopere" si au o groaza de defecte. Dar hai s-o luam altfel, ca sa inteleaga si "smecherii" anti-Harry-Potter care au comentat pe aici: o generatie intreaga a crescut cu cartile astea (myself included). O generatie intreaga a citit fiecare carte de cateva zeci de ori, in asteptarea lansarii unui nou volum - iar la lansarea acestuia s-au imbracat in halate negre si au s-au inghesuit prin librarii si supermarketuri la 12 noaptea. N-am auzit niciodata de un fan Star Wars (macar nu roman) care sa faca asa ceva. In SUA da, au conventii Star Wars, dar la noi singurele manifestari atat de "pasionale" au fost pentru Harry Potter. Nu are rost sa criticati cartile: sunt scrise pentru un public tanar (copii si adolescenti de ambele sexe), iar datorita talentului doamnei Rowling se ridica cu mult deasupra nivelului unei simple carti pentru copii. Seria Harry Potter poate fi apreciata bine-mersi si de adulti. Personajele sunt umane si evolueaza vizibil de-a lungul celor 7 volume, lumea pe care Rowling o creeaza este complexa si PLINA de simboluri din filozofiile lumii, iar actiunea este si ea coerenta si lipsita de plot-holes (lucru de admirat avand in vedere ca e construita de-a lungul a 7 volume). Au efect atat momentele comice, care m-au facut adeseori sa rad singur ca fraierul cand eram mai tanar; dar si cele mai dramatice, mai solemne. Acum... filmele sunt doar un efect al fenomenului declansat de carti. Era imposibil sa nu faca si filme dintr-o serie ATAT de apreciata si de asa mare succes. Incasarile sunt gigantice iar "isteria Harry Potter" revine in forta cu fiecare lansare de film. E adevarat ca eu ca fan al cartilor as fi vrut ca filmele astea (si actorii din rolurile principale) sa fie complet diferiti - dar trebuie sa fii chiar tampit sa zici ca nu au nici o valoare exact asa cum sunt ele. Sa spui ca Harry Potter nu are ce cauta pe lista asta inseamna sa bagi capul intr-o gaura in pamant si sa te fortezi sa crezi ceea ce VREI sa crezi: ca HP e o prostiara de film pentru copii, lipsita de poveste coerenta si care supravituieste numai pe spatele efectelor speciale. Ori copiii aia care se ingheuiau in librarii la 12 noaptea or sa-ti demonstreze oricand vrei ca... habar n-ai despre ce vorbesti. Sorry de eseu. Mereu scriu comentarii lungi cat o zi de post.
Paul8Lamps pe 18 iulie 2011 21:51
bravo Arlequinade ! :)))
Alex4Fun90 pe 25 iunie 2011 10:49
The Lord Of The Rings
Harry Potter
Batman
Pirates of the Caribbean

Ionut pe 25 iunie 2011 11:00
articolul are la baza lui.. INCASARIILE deci cati banii a strans o franciza..poate ca Terminator sau Matriix e sub ultima suma care o aduna Toy Story.. din top ten.. dar sunt totusi de menţionat!
mjgrinch pe 25 iunie 2011 11:05
Capodoperele "Back to the Future" nu sunt demne de acest articol ?
mjgrinch pe 25 iunie 2011 11:05
sau "Alien"
Ancient pe 25 iunie 2011 11:28
nu cred ca stapanul inelelor se potriveste in topul acesta ; la urma urmei este o carte scrisa in 3 volume,de aia sunt 3 filme. Harry potter sunt 7 sau 8,si e posibil s amai fie ; piratii din caraibe nu stim cand se vor termina,J.Bond la fel,iar celalte sunt comicsuri
Paraiah pe 11 iulie 2011 16:59
Francize nu inseamna cate carti a avut la baza Piratii din Caraibe cate carti a avut?
crilove8 pe 5 mai 2012 16:36
Ancient, de ce LOTR sa nu se potriveaska in topul acesta?!Ai auzit ca a avut o groaza de premii? Sau nu-ti plak acest gen de filme ''FANTASY''?! AAA stiu ....oamenilor din ziua de azi le plak doar filme cu tancuri,motociclete,spider-mani,elicoptere si extraterestri ..pe cand LOTR se bazeaza pe ceva Fantastik,NEMAIVAZUT......ceva MAGIK! Eu sincer m-am saturat de genurile de filme HORROR etc.......deci.......HAI LOTR !
AeroX pe 25 iunie 2011 11:41
Uitati-va naibii la filme inainte sa comentati! Daca pentru unii sunt cele mai tari atunci cu ce va doare pe voi? Cainele moare de drum lung, iar prostul de grija altuia.
MissBlossom01 pe 8 iulie 2011 23:39
ASAAA! SPUNE-LE! :))
HarryCineastul3 pe 25 iunie 2011 11:45
Harry potter a primit in sfarsit locul pe care il merita! AeroX has a point.........
cristi88 pe 3 iulie 2011 16:45
da, e putin peste twilight
MissBlossom01 pe 8 iulie 2011 23:40
Asta daca intelegi engleza.
Cmd93 pe 25 iunie 2011 12:15
"Premiera mondială are loc în noiembrie 2012, iar cea britanică puţin mai devreme pentru a marca o jumătate de deceniu de la lansarea lui Dr. No, primul film al francizei, cu premiera pe 5 octombrie 1952."

poate o jumatate de secol;)

WikdMovies pe 25 iunie 2011 12:23
Observ ca Alien, Alien vs Predator sau Matrix nu si-au gasit locul pe acolo...
octavinspector pe 25 iunie 2011 12:41
Spiderman si Shrek nu isi au locul pe aici !!! Afaraaaaaa....
paul2011 pe 25 iunie 2011 12:41
Imi plac multe : 1)Piratii din Caraibe
2)Batman
3)Spider-man
4)Harry Potter
5)Shrek

zipp pe 25 iunie 2011 13:10
BATMAN clar...revolutionat de inteligenta lui nolan + munca lui bale + talentul lui ledger... drept dovada pozitia dark knight in top imdb.. si de acord cu ando trilogia bourne n-ar fi trebuit sa lipseasca
kalamity90 pe 25 iunie 2011 13:17
deci ba e multa prostie pe siteu asta....cititi naibii ce scrie la inceput:" Atenţie: topul de mai jos a fost realizat exclusiv pe baza încasărilor filmelor din fiecare serie.".asa ca opriti-va cu exemplele si observatiile voastre fiindca tot ce ati enumerat acolo nu depasesc incasarile de la ultima clasata din top..deci rezulta ca, cei care aberati aici ca va plac alte filme mai mult,ori sunteti copii de sub 10 ani care nu stiu citi,ori sunteti prea prosti ca sa intelegeti la ce se refera articolu...
cavallioty pe 25 iunie 2011 13:27
trebuia sa se gaseasca "destepti" care sa nu le convina clasamentul,dragi copii el(clasamentul) este facut pe baza incasarilor nu daca va place voua sau nut,ultima franciza din top are aproape 2 miliarde incasari iar francizele propuse de unii mai mult ca sigur nu au adunat aceasta suma avand in vedere ca nu sunt un top
vroiati sa puna toate francizele in top ca sa fiti multumiti?Stefan fa un Poll in care sa adaugi pe toate din top si cele propuse sa vedem daca va fi foarte diferit de topul tau,asta ca sa multumesti toate personajele de pe aici care nu stiu sa citeasca

cristi88 pe 3 iulie 2011 16:48
rata de promovare a bac-ului se poate observa zilnic si pe cinemagia
MissBlossom01 pe 8 iulie 2011 23:41
El n-are vreun 'point' cand comenteaza.Vorbeste ca sa se afle in treaba.
legolas05 pe 25 iunie 2011 13:28
fara dar si poate Stăpânul inelelor este cea mai buna,dupa care Piratii din Caraibe si Harry Potter
legolas05 pe 25 iunie 2011 13:29
aaa si Star Wars
r2d2 pe 25 iunie 2011 14:01
Imi place ca nimeni nu a citit articolul doar sariti cu gura si criticati, dar ce sa facem asa e romanul.
ModeuS pe 25 iunie 2011 14:10
Stapanul Inelelor
Piratii din Caraibe
Batman
Astea sunt preferatele mele...dar si celelalte sunt niste filme de exceptie

Anonimus pe 25 iunie 2011 14:47
Dupa parerea mea din istoria cinematografiei , pe primul loc ii Indiana Jones si Lord of the rings , si terminator , multe multe francize , nu ai cum sa stii care ii pe primul loc , sunt multe filme de top , de nota 10 .... dar in care pe filmele Harry Potter nu le-as putea incadra. Prea multe efecte speciale , magii etc.... ii film de top ,dar nu se compara cu celelalte francize , ca Indiana jones ,LOTR , terminator si altele...
10nutz_413x pe 9 iulie 2011 01:12
prea multe efecte huh? adevar graiesti...tinand cont ca terminator si lotr sunt inspirate din realitate /:)
mauruland pe 25 iunie 2011 14:48
francizele sunt clasate dupa incasari dupa cum am inteles eu
nu dupa CELE MAI TARI,CELE MAI BUNE,ETC

Anonimus pe 25 iunie 2011 14:54
Fiecare cu parerea lui , nu ai de unde sa stii care ii pe primul loc ,toate au intrat in istorie , sunt filme de nota 10 , cunoscute in intreaga lume , cele mai scumpe filme....

Nu ai cum sa compari un film de aventura cu unul de SF ,sau actiune , avand teme diferite , etc.... , au intrat toate in istorie . Aicia vine fiecare cu parerea lui.... nu trebuie sa ne certam pe aceasta tema... Toate francizele sunt de nota 10 ...... LOTR , indiana jones ,harry potter , terminator , rambo , rocky , die hard ,Piratii din caraibe ,Transformers ,Filmele fast and furious, matrix , Spiderman ,Batman , Shrek ,Predator , Alien ,Academia de politie , beverly hills cop , rush hour , filmele national lampoons vacatin etc .... multe multe

paul2011 pe 25 iunie 2011 14:55
@kalamity90 si @cavallioti parca-ti fi desteptii desteptilor de ne spuneti noua ca nu stim sa citim . Stiam foarte bine la ce se refera articolul si am zis ce imi place . Ii o crima cumva sa zici ce-ti place ? Eu cred ca nu :) . Si care spun ca mai trebuia adaugat cate ceva ii parerea lor . Nu trebuie sa dati cu parul
mauruland pe 25 iunie 2011 14:56
cel mai mare impact asupra publicului(nu ne referim la incasari) a avut-o STAR WARS
cei peste 30 de ani (care frecventau cinematografele) stiu ce vorbesc

sda pe 25 iunie 2011 15:02
harry potter the lord of thw rings si star wars dupa mn
iri_gh86 pe 25 iunie 2011 15:30
Pentru mine asta e topul :
1. Star Wars
2. Batman
3. Lord of the rings
4. Pirates of the Caribbean
si celelalte

Crist11 pe 25 iunie 2011 15:38
Numai una si una, nu ai cum sa faci un top a celor mai bune franzice aici, toate sunt de nota 20 !
cavallioty pe 25 iunie 2011 15:56
@paul2011 nu stiu de ce te-ai atacat,dar ti-a explicat Costirik,si ca sa vezi ca prostia nu are limite Anonimus continua cu aceeasi poveste si zice ca Harry Potter are multe efecte speciale ca Terminator si LOTR sunt mai prejos ,tu ti-ai facut un top al tau cu filme care erau in clasament si nu ai inceput sa iti spui oful pe aici ca de ce terminator nu e in top
si cristi continua
oameni buni chiar nu intelegeti ca nu e un top al preferintelor ci unul a incasarilor?
alt exemplu de desteptaciune:"Numai una si una, nu ai cum sa faci un top a celor mai bune franzice aici, toate sunt de nota 20 ! " by Crist11

neo pe 25 iunie 2011 16:33
star wars
Klauss33 pe 25 iunie 2011 16:49
Nu stiu cat de reala e aceasta lista...Parerea mea:))
cavallioty pe 25 iunie 2011 17:59
mai Klauss33 tu glumesti?nu e reala de ce?ca nu sunt filmele tale preferate in ea?
crilove8 pe 5 mai 2012 16:42
NU e reala e....ireala!:))=))
deynho pe 25 iunie 2011 18:22
pt mine un top 3 e cam asa :
Stapanul Inelelor
Piratii din Caraibe
SpiderMan

Ionut pe 25 iunie 2011 18:32
mai bine rămânem la topul preferat de fiecare dintre noi, căci la cât contribuie neamul românesc la încasăriile unui film c-am lasă de dorit 0,5% sau 0,8% maxim 1%:))

PS cine ştie poate că cu următoarele filme Terminator poate intra in Top Ten încasării francize..

Vorador pe 25 iunie 2011 19:18
Mi-au placut toate francizele de aici,inclusiv Back to the Future,Godfather si Matrix care nu apar(am inteles,,topul de mai jos a fost realizat exclusiv pe baza încasărilor filmelor din fiecare serie.'',dar trebuiau incluse si acestea).
Dar o serie care nu ma plictiseste niciodata si le-am revazut de nenumarate ori este Star Wars,le cunosc pe de rost ,chiar si dialogurile in cel mai mic detaliu si nu ma pot plictisi de ele niciodata,este ca un drog.In nici o franciza nu gasesti schimbarile prin care trece un personaj ca Anakin Skywalker,de la copil la adult,de la personaj bun la personaj rau.

Chelbos pe 25 iunie 2011 19:34
"The lord of the rings" este de departe cel mai bun
catasmile17 pe 25 iunie 2011 20:58
niste filme foarte frumoase ;)
Sayko pe 25 iunie 2011 21:32
The Hobbit cu Lotr cu siguranta o sa fie cea mai tare franciza din istorie si cu Harry Potter -dc?-pentru ca sunt facute dupa carti cu succes international si au autenticitatea lor. Batman si celelalte francize au si ele meritul lor,dar acolo e vorba de geniul al catorva scenaristi ca si Chris Nolan.Fapt rarisim.
legiune pe 25 iunie 2011 23:12
Pentru noi cea mai savurata franșiză este:
seria Comisarul facuta de Sergiu Nicolaescu.
STAR TREK

a_no_nima pe 25 iunie 2011 23:19
Star Wars!
zxc pe 25 iunie 2011 23:23
Dar trilogia Jason Bourne nu a fost un film bun?Da normal cred ca acest clasament a fost facut de copii si fetite.
Dragnuta pe 26 iunie 2011 01:40
Daca TLOTR ar fi avut mai multe parti,sunt sigur ca ar fi ocupat prima pozitie. :) Asta face HP sa fie pe primul loc,cele 7 serii :)
justinkido pe 26 iunie 2011 02:08
Topul e facut dupa incasarile totale alea filmelor din seria respectiva. Asa ca nu mai comentati aiurea.
zeno.marin pe 26 iunie 2011 02:18
Vom gasi intr-o forma oficiala termenul "franciza" doar asa, sub forma de verb:

FRANCIZÁ vb. tr. a da caracter francez. (< fr. franciser)

In rest e doar o tentativa de a acredita acest englezism, sub forma de substantiv (caci poarta de intrare a abuzului lingvistic este termenul "frenchise" si nu cuvantul in franceza).
Chiar si asa, ce constatam? Ca multe din aceste "francize" insirate aici sunt de fapt continuari justificate ale unor filme de succes. E.g.: Harry Potter, Toy Story. Cand se schimba actorii si se pastreaza doar tema/motivul atunci putem vorbi de o "franciza" (repet, intr-o semantica indoielnica) - Spider-Man, Jame Bond, Nikita, Star Trek...

Gebeleizis pe 26 iunie 2011 02:53
@ zeno.marin, de data asta te inseli. Termenul franciza este corect:
FRANCÍZĂ, francíze, s. f. (Ec.) Sistem de afaceri în care un francizor furnizează întregul concept de afacere însoțit de pachetul complet de demarare a afacerii; marketingul e deja testat și bine pus la punct, iar know-how-ul afacerii este și el disponibil. [După alte surse: franșiză, franchiză]. – Din fr., engl. franchise.

girlprinceton pe 26 iunie 2011 10:00
x-men nu ar trebui sa fie acolo?
Paul8Lamps pe 26 iunie 2011 11:32
Bravo AeroX ! you rule :))
zeno.marin pe 26 iunie 2011 11:35
@Gebeleizis - multumesc pentru precizare! Posibil sa staruiesc in greseala, dar din cate stiu semnificatia amintita de tine provine din sursa NEOFICIALA si nu din MDN, DN, DEX etc., fiind doar tentativa de acreditare a unui cuvant care inca nu figureaza in romana:
http://dexonline.ro/definitie/franciza

alec pe 26 iunie 2011 11:40
abia astept 15 iulie pentru harry potter :)
cavallioty pe 26 iunie 2011 12:06
zeno.marin continuarile harry potter nu sunt continuari justificate ale unui film de succes,sunt continuari necesare pentru a vedea cum se termina povestea pentru ca au la baza serie de carti
anaelena pe 26 iunie 2011 13:38
james bond
zeno.marin pe 26 iunie 2011 16:07
@cavallioty - multumesc, recunosc ca ai dreptate. M-am hazardat pe un teren mai putin cunoscut. In afara de primul Harry Potter nu am vazut restul continuarilor sau sa zicem "extensiilor" pe acea tema. Oricum, cred ca se intelege ce spuneam.
Era chestiunea de principiu, anume ca in opinia mea o continuare legitima, naturala, nu se incadreaza in cele prezentate de Stefan.
Poate cel mai bun exemplu din partea sa ar fi fost orice film din care s-a facut un serial (Nikita film urmat de serial) sau a doua varianta, James Bond, Superman etc. in care se continua tema la nesfarsit poate, mereu cu alti actori. Tot aici ar mai intra si desenele animate sau animatiile 3D facute pe o anumita tema.

TVlad pe 26 iunie 2011 17:59
cred ca trebuia inclus si Fast and Furious, Terminator, Die Hard, Lethal Weapon.
TVlad pe 26 iunie 2011 18:31
Plus Hannibal Lecter.(Cele 3 filme)
cristi23 pe 26 iunie 2011 18:56
toate sunt tari dar batman,harry potter si spider-man sunt favoritele mele........desigur vine tare din urma piratii din caraibe cu nebunaticul jack sparrow
vali17 pe 26 iunie 2011 22:23
toti cei care tot ziceti ca trebuie incluse alte filme in top, gresiti. Topul e creat pe baza incasarilor aduse. Bourne, Matrix, Die hard, Terminator, Fast and Furious etc.etc. sunt mult in urma la incasari fata de top 10 prezentat.

Apropo, daca luati in considerare inflatia, topul se schimba mult. De fapt, franciza cu cele mai multe incasari e Star Wars.
La fel e si cu filmu Avatar; daca iei in considerare inflatia Avatar nu intra nici macar in primele 20 all time. ”pe aripile vantului” e filmul cu cele mai multe incasari.

Mihai pe 26 iunie 2011 22:51
Țin sa va anunț ca acest top este catalogat in funcție de caștigul francizelor...de aceea topul nu este cum va așteptați.
Han_Solo pe 27 iunie 2011 10:19
Stati sa apara Avatar 2 si 3 ca o sa se schimbe putin topul:)
vali17 - 14 Avatar Fox $764,426,400 $760,507,625 2009^ , deci locul 14 daca vrei sa tinem cont exact insa doar pentru SUA. Dar aici intra multe chestii in discutie, cum ar fi ca pe vremea unor filme situate in fata lui Avatar nu existau casete video, DVD-uri si cel mai mare inamic al filmelor din ziua de azi: Internetul + pirateria. Si mai sunt o gramada de alte argumente, doar daca privim filmele aparute dupa Avatar o sa vedem ca nici unul nu a incasat nici barem jumatate cu toate ca multe au fost filme mult mai asteptate decat Avatar.

alex_il_fenomeno pe 27 iunie 2011 12:22
The Lord Of The Rings , Harry Potter ,Batman si Pirates of the Caribbean !
xerses pe 27 iunie 2011 19:00
Spiderman, Star wars, Harry Potter.
Ariel6 pe 27 iunie 2011 19:15
@BiGGeek
" Harry Potter e genul de franciza adresata doar copiilor si adolescentilor. "
De ce ? Pentru ca este vorba de magie in filmele astea? Eu cred ca tu de fapt nici nu ai vazut vreun film HP. Daca primele filme Hp nu au fost la fel de " dark" precum celelalte nu inseamna ca sunt neaparat adresate copiilor si adolescentilor.
Sau probabil ai zis asta pt ca e prezinta o lume ireala..sau ce? Dar vad ca iti place Star Wars & lord Of the rings ..alea nu sunt tot in genul de " lume ireala" ? ---> pt copii si adolescenti.

yasmin09 pe 27 iunie 2011 21:08
si totusi...twilight ?
Skynet.Zbenga pe 27 iunie 2011 22:42
Foarte bun articolul acesta despre francize.Stiam topul, dar a fost prezentat bine.
In urmatorii ani acest top va suferi modificari majore, mai mult ca sigur. Filmele "inactive" ca LOTR, Shrek, Star Wars vor cobori in clasament in favoarea celor "active" ca Pirates of the Caribbean, Batman, Spider-Man, acestea avand cel putin 1 sequel.
Asadar, peste cativa ani topul va fi destul de modificat, cu exceptia locului 1, care va ramane probabil neschimbat (cred ca ultimul film HP va incasa peste 1 mld). Ar mai fi de spus si faptul ca Avatar ar fi deja pe 7 daca il luam ca franciza. Daca urmatoarele filme Avatar vor continua cu aceleasi incasari, atunci "franciza" va urca cel putin pe podium.

crilove8 pe 5 mai 2012 16:48
''inactive''? esti penibilll
Sayko pe 27 iunie 2011 22:44
Twilight e un epic fail in materie de actorie,e facut doar pentru bani.Anual are onoarea de a fi premiat la zmeura de aur.
so1uffle2 pe 28 iunie 2011 13:05
Incontestabil
legolas05 pe 28 iunie 2011 18:01
@Skynet.Zbenga LOTR va urca in clasament pt ca se face si filmul The Hobbit partea 1 si partea a 2,cu siguranta vor avea incasari destul de mari
.cryky. pe 28 iunie 2011 18:43
DA! si eu sunt de parere ca ALIEN ar trebui sa ocupe o pozitie in acest top...
florin.carbea pe 29 iunie 2011 12:37
Lord of the Rings, star wars, spider-man
cosmin742000 pe 29 iunie 2011 13:08
Kalamity 90 o fi scriind ca topul e facut dupa incasari , dar mai scrie si ca e vorba de filme , or dupa mine LOTR , Batman , Spiderman , James Bond , fac parte mai degraba din categoria pelicula risipita. Singura serie demna de incasari e Star Wars (pt primele 3 in ordinea producerii).Iar din cele 10 mi-au mai placut si Shrek si Toy story ( cu toate ca am fost profund dezgustat ca Toy Story 3 a luat Oscarul) Singurul lucru care il dovedeste topul incasarilor e ca in lume sunt muuuuulti prosti (printre care ma numar si eu , deoarece cele 8 ore petrecute in sala de cinema la lotr au fost cele mai cumpilte ceasuri de plictiseala din viata mea, plictiseala pe bani)
smarter pe 29 iunie 2011 13:53
Pentru mine topu e cam asa :
1.Harry Potter
2.seria Fast and Furious
3.Avatar care poate avea si continuare
4.Piratii
5.Star wars

alexxionut pe 29 iunie 2011 15:29
LOTR,Harry Potter,
21robert pe 29 iunie 2011 16:32
voi cred ca sunteti nebuni...NU ATI BAGAT SUPERMAN!!!!!!!!!!! sa nu mai zic ca lord of the rings si spiderman sunt doar trilogii deocamdata , nu francize
21robert pe 29 iunie 2011 16:35
la fel si toy story( dupa cum si recunoasteti).....chiar nu inteleg de ce ati ales sa bagati si trilogii cand puteati face un clasament numai cu francize....si sa faceti altu doar cu trilogii...
legolas05 pe 29 iunie 2011 18:27
@21robert clasamentul e facut dupa incasari,nu conteaza ca e triologie sau franciza,conteaza incasarile LOTR,Spider-man si Toy Story au avut incasari foarte mari de asta sunt in top 10,citeste mai bine articolul si dupa aia sa iti spui parerea
Branzei pe 1 iulie 2011 16:26
Din 1952 şi pînă în 2012 este o jumătate de secol?!?!?!?!?!?!?!?!?!
eenie.meenie pe 4 iulie 2011 16:37
da. un secol are 100 de ani. din 1952 pana in 2012 sunt 50 de ani.
eenie.meenie pe 4 iulie 2011 16:39
cel mai mult mi-au placut harry potter si piratii din caraibe. Lipsesc multi, e adevarat, dar macar nu au pus saga amurg la socoteala.
BadDreams pe 8 iulie 2011 22:35
Duypa parerea mea Stapanul Inelelor este peste Harry Potter,si Piratii din Caraibe un umil loc 3!
BRUMA pe 9 iulie 2011 19:43
stapanul inelelor
pirati din caraibe
batman

grig2069 pe 9 iulie 2011 22:12
Ma mir ca filmul Godfather nu este intre primii 10 la incasari:O
Arlequinade pe 10 iulie 2011 15:08
Sunt de acord ca filmele "Harry Potter" nu sunt tocmai "capodopere" si au o groaza de defecte. Dar hai s-o luam altfel, ca sa inteleaga si "smecherii" anti-Harry-Potter care au comentat pe aici: o generatie intreaga a crescut cu cartile astea (myself included). O generatie intreaga a citit fiecare carte de cateva zeci de ori, in asteptarea lansarii unui nou volum - iar la lansarea acestuia s-au imbracat in halate negre si au s-au inghesuit prin librarii si supermarketuri la 12 noaptea.

N-am auzit niciodata de un fan Star Wars (macar nu roman) care sa faca asa ceva. In SUA da, au conventii Star Wars, dar la noi singurele manifestari atat de "pasionale" au fost pentru Harry Potter.

Nu are rost sa criticati cartile: sunt scrise pentru un public tanar (copii si adolescenti de ambele sexe), iar datorita talentului doamnei Rowling se ridica cu mult deasupra nivelului unei simple carti pentru copii. Seria Harry Potter poate fi apreciata bine-mersi si de adulti. Personajele sunt umane si evolueaza vizibil de-a lungul celor 7 volume, lumea pe care Rowling o creeaza este complexa si PLINA de simboluri din filozofiile lumii, iar actiunea este si ea coerenta si lipsita de plot-holes (lucru de admirat avand in vedere ca e construita de-a lungul a 7 volume). Au efect atat momentele comice, care m-au facut adeseori sa rad singur ca fraierul cand eram mai tanar; dar si cele mai dramatice, mai solemne.

Acum... filmele sunt doar un efect al fenomenului declansat de carti. Era imposibil sa nu faca si filme dintr-o serie ATAT de apreciata si de asa mare succes. Incasarile sunt gigantice iar "isteria Harry Potter" revine in forta cu fiecare lansare de film. E adevarat ca eu ca fan al cartilor as fi vrut ca filmele astea (si actorii din rolurile principale) sa fie complet diferiti - dar trebuie sa fii chiar tampit sa zici ca nu au nici o valoare exact asa cum sunt ele.

Sa spui ca Harry Potter nu are ce cauta pe lista asta inseamna sa bagi capul intr-o gaura in pamant si sa te fortezi sa crezi ceea ce VREI sa crezi: ca HP e o prostiara de film pentru copii, lipsita de poveste coerenta si care supravituieste numai pe spatele efectelor speciale. Ori copiii aia care se ingheuiau in librarii la 12 noaptea or sa-ti demonstreze oricand vrei ca... habar n-ai despre ce vorbesti.

Tyybi1 pe 24 august 2012 15:07
LOTR fara ezitari.
tatucu_alin pe 22 februarie 2015 15:45
Nicio franciza horror?Dupa mine ar fi SAW.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells