Dar inconştientul nu e populat doar de monştri, după cum spune tot Mircea Eliade. Diavolul a căpătat în multe producţii chip omenesc - întrupându-se în chip de copil (Omen, The Exorcist, Rosemary's Baby etc.), de adult - bărbat în carne şi oase (Dr. Parnassus - foto, Pact cu diavolul, Vrăjitoarele din Eastwick, Time Bandits etc.) sau femeie (Elizabeth Hurley în filmul Bedazzled). Ce anume a motivat o astfel de reprezentare?
La sfârşit de secol XIX apărea nuvela The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde, care reflecta crezul epocii victoriene după care un om nu are cum să aibă şi o latură instinctuală. Această trăsătură a personalităţii a fost concepută ca fiind o altă persoană. Prin urmare, Răul are şi chip omenesc... Am putea susţine, deci, că reprezentarea diavolului ca om în carne şi oase îşi trage originea din această departajare din epoca victoriană.
Al Pacino a jucat rolul Diavolului în The Devil's Advocate (1997) şi nu-şi arată nici ghearele nici colţii. Tot diavoli cu chip de om joacă şi Robert De Niro în Angel Heart, Jack Nicholson în Vrăjitoarele din Eastwick ori Peter Stormare în Constantine. David Warner în Time Bandits este un hibrid - poartă un costum ca să-şi arate apartenenţa la lumea de dedesubt. În filmul Ghost Rider 2, personajul Roarke este însuşi Diavolul, deşi posedă un trup uman. Tot diavol cu aparenţă umană este şi personajul lui Elizabeth Hurley din Bedazzled, care îl ispiteşte pe Brendan Fraser cu câteva dorinţe pe care i le îndeplineşte în schimbul sufletului. Diavolul cu chip omenesc apare şi în Evanghelia după Matei/Il vangelo secondo Matteo (1964), de Pier Paolo Pasolini, O brutală docu-dramă alb-negru despre viaţa lui Hristos. Iisus, jucat de Enrique Irazoqui, este ispitit în deşert de un bărbat.
Părerea ta
Spune-ţi părerea+inca un articol de nota 10 al minunatei Gloria Sauciuc
Dar nhu nu`mai acestia au fost demonii.. mai sunt si in alte filme..