Zece cele mai folosite clişee în filmele horror

de Gloria Sauciuc în 31 Oct 2009
Zece cele mai folosite clişee în filmele horror

Filmele horror nu mai reuşesc să aducă nimic nou în ultima vreme, temele fiind din ce în ce mai des reciclate, iar lucrul acesta e resimţit în special de fanii genului, care preferă să revadă un clasic, decât să urmărească o nouă apariţie. Case bântuite, criminali în serie, copii malefici, exorcizari, venirea anticristului, oameni infectaţi care devin zombies... se repetă la infinit. Iar scenariştii mizează pe aceleaşi twist-uri şi pe aceleaşi elemente la limita plauzibilului, încât să ne dea nouă ocazia să alcătuim o listă a clişeelor din acest gen de filme. Partea bună a acestora este că ar putea intra într-un fel de ghid de supravieţuire de tipul cum să NU procedaţi când sunteţi în situaţii similare cu eroii filmelor horror.


1. În filmele de groază părinţii pur şi simplu nu înţeleg
 Da,indiferent cât de nebunesc sau de straniu se poartă copilul, părinţilor din horror pur şi simplu nu le pasă sau pur şi simplu nu se prind. Iar cel care se prinde că ceva nu e în regulă, e acuzat fie că bea prea mult, fie că e consumator de droguri.

2. Umblăm în gaşcă!
Fie că e un monstru sau un asasin dement, prada întotdeauna constă într-un grup de minim şase persoane, fie prieteni, membri ai unei familii sau grup de turişti. Şi, neapărat, aceştia trebuie să fie diferiţi ca sex, rasă, temperament, personalitate, practic să reprezinte fiecare câte un tip uman.

3. Hai să ne uităm!
 Ce-a fost zgomotul ăla în întuneric? Am o idee! Hai să mergem prin beznă şi să verificăm. S-ar putea să fie un criminal în serie sau un maniac, dacă nu chiar un mutant sângeros, aşa că iau şi lanternă; sigur o să se sperie!

4. Ăla rău cu ghinion
Până la urmă, un lanţ de evenimente fac ca duşmanul să o păţească, iar neputincioasele lui victime scapă cu viaţă. Deşi până atunci criminalul/monstrul era cu totul de neoprit.

5. Hei, nu ştiam că avem un erou de acţiune în film!

Dacă eroina e singura care a scăpat unui măcel, deşi până acum nu a arătat decât o inteligenţă medie, odată ajunsă singura supravieţuitoare, descoperă că e inteligentă, ingenioasă şi în stare să construiască tot felul de capcane teribile!

6. Savantul nebun
Nu contează câţi prieteni sau oameni din jurului lui a omorât monstrul, savantul întotdeauna va insista "trebuie capturat viu, pentru ştiinţă".

7. Ei bine... cred că o să-l aruncăm in aer.
De fiecare dată câte un geniu încearcă să lichideze monstrul şi, orice metoda ar încerca, nu merge. Pană la urmă îşi dă seama (din fericire) că e mai bine să cheme armata să-l arunce in aer, să-i dea foc, sau să îl îngheţe pe criminal. Dar nimeni nu o să asculte. Asta seamană foarte mult cu "parinţii pur şi simplu nu înteleg". Nu contează ce s-ar putea întâmpla, nici cât de fioros e ucigaşul, pentru că nici parinţii, nici poliţia, nimeni nu va crede. Chiar cu un cadavru sfârtecat drept mărturie... Pe care e clar că un grup de adolescenţi, chiar drogaţi şi nebuni, nu l-ar fi putut aduce în halul ăla.

8. Hei, unde sunteţi?
Se întâmplă de obicei când doar unu sau două personaje au mai rămas din grupul de prieteni iniţial. Amicii celor doi rămaşi au fost ucişi cu brutalitate de criminal. Cei doi vor auzi cu siguranţă un zgomot sau vor vedea neclar o figură, şi îşi vor tot striga pretenii dispăruţi, urmărind respectiva siluetă, tot mai mult, căzănd în capcană. Dacă vor continua să strige, vor sfârşi linşaţi.

9. Nu, nu a fost vântul...

De-obicei este vorba despre doi adolescenţi la fel de nătângi. Vor să petreacă un moment romantic, când... se aude un zgomot. Fata întreabă ce-a fost asta. Dar niciunuia nu-i vine în minte că ar putea fi dementul ăla care până atunci îi urmărea cu un cuţit în mână. Băiatul sigur va răspunde... "cred că e vântul".

10. Lanterna care se stinge

Dacă personajul are o lanternă, în mod invariabil se va întâmpla că bateriile îl lasă exact când aude un zgomot ciudat în apropierea lui sau când un criminal sângeros îi este pe urme.

Ce alte clişee din filmele horror v-au făcut să strâmbaţi din nas? Trei dintre cei mai fini observatori ai clişeelor vor fi premiaţi cu DVD-uri surpriză şi cu obiecte promoţionale din filme. Trebuie să fiţi logaţi când adăugaţi un comentariu, pentru că numai aşa vă putem scrie un mail să vă anunţăm dacă aţi câştigat. Concursul este deschis numai până luni, 2 noiembrie, inclusiv. Marţi vom anunţa câştigătorii.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
serginho pe 31 octombrie 2009 11:38
cred ca un alt cliseu ar putea fi acela ca intotdeauna politia vine dupa ce actiunea s-a terminat, dupa ce eroina a ucis criminalul / monstrul......
serginho pe 31 octombrie 2009 11:43
sau un alt cliseu ar putea fi atunci cand iubitul se sacrifica pt iubita sau invers....si sunt destule metode de a scapa amandoi, dar sacrificiul fara rost trebuie facut
Kramer pe 31 octombrie 2009 11:51
Alt cliseu idiot in filmele horror mai este acela cand se aude un zgomot afara, dar eorul care este in casa niciodata nu se duce sa se uite mai intai pe geam ci aprinde lumina...facand astfel vizibilitatea din casa- afara mai redusa si vizibilitatea afara-casa mai clara.

si un al doilea este acela cand eroul merge noaptea pe afara ( in unele filme si prin casa) si o pisica sare pe el din locuri in care , in mod normal o pisica nu avea ce cauta.

sik54 pe 31 octombrie 2009 12:05
un cliseu care ma enerveaza e vesnica femeie care e urmarita de un spirit,un maniac,un monstru,ceva,si apoi iubitul femeii care o crede nebuna,o duce la psihiatru si in cele din urma o lasa balta in fata monstrului
par4zi7u pe 31 octombrie 2009 12:15
un alt cliseu este acela cand victima urmarita de ciminal se ascunde undeva sta cateva secunde ,vede ca ucigasul nu mai este si exact cand nu se asteapta acesta apare de nicaieri .
alexir16 pe 31 octombrie 2009 12:26
alt cliseu ar fi faza cu oglinda:deschide dulapiorul, ia cateva pastile, il inchide si deodata apre in spate criminalul/monstrul...sau atunci cand victima este urmarita mereu se impiedica sau altceva de genu.
alexir16 pe 31 octombrie 2009 12:27
apare*
alexir16 pe 31 octombrie 2009 12:42
cred ca pot spune ca sa facut un cliseu din numele filmelor horror: toate contin cuvinte preum "bantuit", "sange", "mortal". Si sigur mai sunt multe altele: o usa mereu se deschide scartaind, masina care se strica in mijlocul pustiului, sau cand o persoana este distrasa de vreun animalut si cand sa intoarece primeste un topor in cap.
Liviu- pe 31 octombrie 2009 12:55
In multe din filmele cu zombii sau chiar cu altfel de creaturi motivul e de cele mai multe ori unul ambiguu de genul deseuri toxice.

Altul ar fi faptul ca personajele par sa-l fi omorat pe criminal/monstru si cand se relaxeaza ca in sfarsit au scapat de oroare personajul negativ reapare.

De multe ori prin prima parte a filmului sperieturile pe care se mizeaza nu sunt realizate de personajul negativ, ci de zgomote aleatorii precum o pisica, o creanga care bate in geam, zgomote in pod sau la subsol. In acest caz ori personajul care se duce sa vada ce e cu zgomotele se sperie ori se gaseste unul mai curajos in grup si dispare in intuneric. Ceilalti il astepta cu sufletul la gura si apare de nicaieri speriind alt personaj si aratand ca a gasit vreun lucru inutil sau poate util mai tarziu in film ca o arma sau o carte impotriva spiritelor rele.

De multe ori in filmele horror sunt grupuri de adolescenti, cam 4-6, eventual cupluri, ala mai simpatic reusind de obicei sa supravietuiasca. Desi sunt grupuri mari, tot timpul are cineva o idee sa se desparta in grupuri mai mici pentru a cauta ceva, ajungand astfel sa fie omorati pe rand si culmea e ca criminalul pare sa fie peste tot.

Un alt cliseu des intalnit e cel al masinilor care pornesc foarte greu. Protagonistii se chinuie mult sa o porneasca in timp ce criminalul se apropie si chiar cand sa ajunga la masina aceasta porneste.

Inca unul ar fi faptul ca in cazul criminalilor parca nu poti scapa de ei. De parca nu ar exista un personaj mai atletic care sa poata fugi rupand pamantul si sa-l lase pe criminal atat de mult in urma incat sa nu mai aiba habar in ce directie a luat-o. In plus criminalii nu prea fug de obicei, ci merg usor si apar de nicaieri.

In unele filme mai moderne sunt creaturi de genul zombii sau vampiri despre care toata lumea stie in realitate, dar culmea ca personajele din film habar n-au sau le trebuie tot filmul sa-si dea seama ca un zombie trebuie impuscat in cap. De parca n-au vazut in viata lor astfel de filme.

Si unul din cele mai utilizate clisee probabil, negrul moare aproape de fiecare data si de obicei are un rol mai putin semnificativ murind chiar primul.

orice pe 31 octombrie 2009 12:57
mai mare cliseu este ca la final totul se termina cu bine ,monstrii sau spiritele rele se intorc linistite de unde au venit,criminali sun prinsi etc etc
Liviu- pe 31 octombrie 2009 12:58
Legat de cliesul cu lanterna pe care l-ati enumerat si voi. Aceasta se stinge cand e mai e important in cea mai mare bezna, persoanjul face ceva (o loveste, schimba bateria etc.) si cand se reaprinde se trezeste cu personajul negativ exact in fata sau in spate si e omorat.
Gakumba pe 31 octombrie 2009 12:59
Un cliseu pe care l-am observat in numeroase filme este acela ca: atunci fata din film reuseste cumva sa-l loveasca pe criminal si sa-l imobilizeze, in loc sa-i mai dea vreo doua lovituri si sa termine cu el, ea o ia la fuga si dupa cateva minute sa ia criminalul dupa ea si o ucide. Asa ma enerveaza cand vad ca-i da vreo doua cu toporu' la criminal si cand sa-i mai dea vreo doua sa termine cu el, ea se sperie si alearga urland ca fraiera.
Gakumba pe 31 octombrie 2009 13:01
"atunci cand fata din film..."
Liviu- pe 31 octombrie 2009 13:05
Inca un cliseu pentru filmele cu monstrii ar fi atunci cand unui personaj ii cad picaturi (saliva, sange sau alt lichid) pe umar, cap etc. si acesta ridica capul incet (nu cumva sa se grabeasca) in sus si obseva monstrul dupa care personajul e omorat. Ar mai fi si varianta ca personajul sa vada un cadavru spanzurat si daca mai e si fata sa scoata un tipat de se aude la un km.
rob3rt_89 pe 31 octombrie 2009 13:16
no way out! chiar daca locuinta este invadata de spirite , fantome , poltergeist etc "eroii" nostri nu isi dau seama k pot sa plece oricand , probabil k se gandesc k nu e frumos sa plece de acasa cand au "musafiri":))))))))
music.is.my.life pe 31 octombrie 2009 13:26
Alt cliseu ar fi atunci cand persoana draga tie este posedata si vrea sa te sperie in timp ce dormi...ea9pers.posedata0 este la parter si face zgomot in bucatarie pentru a te trezi...ce chestie...tu te trezesti si in loc sa suni lau un prieten apropiat sau la politie cobori jos.....acum incepe partea tare...in loc sa aprinda lunina cobnoara foarte subtil pe intuneric intra in bucatarie de parca nu s-ar fi intamplat nimic si pufff! demonul sare pe tine...peste cateva momente prietenul tau apare din senin9sub pretextul ca vroia sa vada ce mai faci) iar demonul fuge...sau...demonul aude un sunet si papa...nu mai este...
music.is.my.life pe 31 octombrie 2009 13:30
pleci cu gasca intr-o excursie...si ce chestie s-a facut noapte si voi va ganditi sa continuati drumul maine asa ca va amplasati corturile in padure....(bineinteles fiecare cu iubitul/iubita lui/ei)...si cand totul este roz bonbon voi aveti un moment de tandrete hop si monstrul in spatele cortului si va injunghie pe fiecare...ce sfarsit tragic...
music.is.my.life pe 31 octombrie 2009 13:33
Alt cliseu chiar cel mai intalnit este acela cand totul s-a terminat.Monstrul a fost omorat nu contraza in ce circumstante...tu iti revezi familia totul este ok.Dra deodata ramai cateva monente singura si monstrul, criminalul, psihopatul sau ce este el vine si te i-a prin surprindere si te omoara astfel putand sa moara linistit.
koyaanisquatsi pe 31 octombrie 2009 13:36
clisee:-?.. hmm
1.chiar daca monstrul/criminalul/ personajul rau din film merge cu viteza melcului,tot il va ajunge din urma pe cel din fata8-}
2.cand fugi de un monstru, intotdeauna te impiedici si cazi:))
3.masinile cu care incerci sa fugi ori o sa faca pana, sau raman fara benzina, sau se intampla oricare alt lucru care sa opreasca masina
4.in general filmele de groaza sunt "un grup de persoane ramase fara metode de comunicare cu exteriorul,fugarite de un X."
5.hmm... persoanele care sunt cautate de monstru se inascund in pivnite,dulapuri, desi stiu nu exista decat o intrare acolo si nu o sa mai poata iesi
6.tot in filmele horror, daca personajul pozitiv a lovit, impuscat, injunghiat monstrul, acesta nu este mort.Isi va reveni in mod miraculos ca sa moara mai tarziu, la final, cam in acelasi mod .
7.aaa, daca intr-un film de groaza o sa auzi ca unul dintre personaje va spune "Asteapta-ma aici, ma intorc imediat", stii ca acea persoana moare dupa cateva minute.
8. si ultimul lucru care imi trece prin minte... toate usile dintr-un film horror scartaie:))?

cam atat momentan 8-}

Boalapsihica pe 31 octombrie 2009 13:47
creaturile care merg pe pereti
Boalapsihica pe 31 octombrie 2009 13:51
un alt cliseu ar fii dulapul cu oglinda de la baie.ea/el cauta ceva in dulap si cand inchide usa dulapului pac o umbra pac un monstru
Mike pe 31 octombrie 2009 13:53
Cliseu: maniacul / monstrul e batut, impuscat, injunghiat mortal, sufera chinuri duse la extrem, insa tot nu moare
Angela pe 31 octombrie 2009 14:19
Nu am apucat sa citesc toate parerile postate pana acum si sper sa nu ma repet. Un cliseu adesea intalnit in filmele horror: atunci cand cineva este urmarir niciodata nu iese din casa, din camera,,, nu fuge practic ci se duce in alta camera... de parca ar rezolva ceva? Inca un lucru observa: eroul ramane cu fata... fata care scapa intamplator sau dupa 10 tentative de a fi omorata. Cum se face ca unele personaje mor din prima , si altele nu reusesc sa fie omorate nici dupa n incercari?
Nightprowler pe 31 octombrie 2009 15:06
Drumul prin preerie e reciclat la greu. De multe ori se asociaza de minune cu vreun redneck.
razi3l pe 31 octombrie 2009 15:12
Cand intotdeauna se impiedica fata de orice lucru banal din casa cand este fugarita sau cand vor sa scape cu masina aceasta din urma nu porneste niciodata a si mai e una cea mai haioasa tot timpu victima fuge ca speedy gonzales pe cand cel care o urmareste doar merge extrem de lent si pana la urma tot o ajunge .....nici eu nu am citit toate de mai sus daca s-a mai scris ceva din ce am scris eu imi cer scuze
razi3l pe 31 octombrie 2009 15:17
nu stiu cum sa editez postu nici nu stiu daca merge de aia mai scriu altul tocmai am vazut dupa ce am postat ca a scris cineva exact ce vroiam eu :P asa ca ignorati ce am scris eu sry
razi3l pe 31 octombrie 2009 15:20
de cand s-a creat grudge acum toate filmele cand apare femeia monstru scoate acel sunet din gat sau vesnicul par care tot cade sau se gaseste pretutindeni
RobyKoch pe 31 octombrie 2009 15:41
Cliseul cel mai des intalnit din filmele horror este acela cand un grup se hotarastete sa se desparta (prezent in 90 % din filmele vizionate de mine). Ar mai fii replica zisa intr-o casa anadonata, inspaimantatoare: -"Buna, e cineva aici ?" . La fel cand se aude un zgomot ciudat iar unul dintre personaje zice ca e doar vantul e foarte des intalnita si absurda. O alta situatie ar fii lipsa de semnal in momentul cand protagonistii ajung la o anumita destinatie unde urmeaza sa se petreaca actiunea. As mai mentiona expresia de final: "S-a terminat, in sfarsit s-a terminat" , fiind al naibii de amuzant avand in vedere ca se va face cu siguranta un sequel. As mai mentiona replica zisa unui psihopat clar incapabil de mila: "-Te rog ma rani, am o familie!" sau disctutie intre protagonisti: "-Iti imaginezi lucuri. Nu exista ..." [zombi, montrii, fantome, demoni, spirite, psihopati sau alegeti voi categoria] :) Va multumesc.
scrawl pe 31 octombrie 2009 16:29
fazele cu parul gen grudge exista dinainte de el in japonia...au devenit mai cunoscute dupa remake-urile americane mai putin reusite.Cateva clisee care nu imi scapa din ochi ar fi:
1. In orice film despre o cladire bantuita,dupa primele semne greu de ignorat ca ceva nu e normal acolo nimeni nu se gandeste sa plece.
2. Barbatii raniti in filmele astea nu arata niciodata slabiciune pana la sfarsitul filmului...nu ii doare nimic pana nu vine politia sau ii ingrijeste o femeie mai frumoasa.
3. Aproape intotdeauna daca esti o fata frumoasa si slabuta e posibil sa devii expert in arte martiale in 2 zile,sau rezolvi enigme de 500 ani in 20 minute,aflii cum sa omori un demon invincibil pana la tine.
4. Americanii nu au semnal la telefoane nicaieri...macar stiu sa nu ies din curte sa ma duc dupa 3 pomi ca pierd semnalul daca sunt in America.
5. Nu stiu cum reusesc femeile alea sexy din filme,ca mereu se rup hainele strategic.
6. Cine se ofera primul sa ajute si arata incredere fata de cel atacat de demoni,moare tot primul.
7. Nimeni nu e in stare sa se abtina sa nu tuseasca sau sa stranute cand sunt ascunsi si criminalul e alaturi.
8. Intotdeauna e o premiera pt actorul principal...spre exemplu: nu a luat niciodata autostopisti in masina,da' s-a gandit ca acum e ok sa ia din mijlocul desertului cel mai ciudat om posibil care ori nu scoate un cuvant o perioada ori bate numai apropouri ca i-ar placea sa ii ia gatul la sofer.
9. In orice film in care un grup de tineri e atacat,nimeresc sa se ascunda tocmai in casa criminalului si intotdeauna pute si arata ca o casa de acum 70 ani in care nu au schimbat nici macar asternuturile,eventual gasesc in borcane organe umane.
10. In multe finalul e acelasi: daca ultimii raman un barbat si o femeie,el moare ea scapa...si plange numai dupa el...uita de ceilalti 20 ucisi inainte.
Ar mai fi cateva...da' nu imi vin acum in cap si nu am vrut sa repet ce s-a zis deja.

Castiel pe 31 octombrie 2009 16:47
Exact. fanii genului de mai sus au pus punctul pe I. SI pe mine ma enerveaza ca Personajul negativ este prins/torturat extrem/eroul crede ca l-a ucis samd si mai urmeaza cateva minute ca eroul se intalneste cu familia ok totul e bine si dintr-o data apare o faza cu criminalul(ultima batalie) si il ucide mai usor sau depinde.
Mda Jason voorhees este asa de lent iar victimele fug parca la jocurile olimpice si dintr-o dat se trezesc cu un topor in cap.

bogdi_07_yo pe 31 octombrie 2009 17:03
Mai este si acela cand victima (femeie) se prinde ca este urmarita,alege intotdeauna drumul care o va duce intr-o fundatura , reuseste cumva sa blocheze usa,sa se ascunda pentru moment ceva si abia dupa ce reuseste sa se intoarca alege drumul bun
bogdi_07_yo pe 31 octombrie 2009 17:08
Reformulez (nu prea se intelege nimic din ce am zis mai inainte): Atunci cand victima (femeie) isi da seama ca criminalul o urmareste si are de ales : sa mearga pe drumul care probabil o va duce la civilizatie sau casa parasita si infricosatoare ea alege sa se ascunda in casa parasita . Apoi ,dupa ce criminalul intra in casa si o vede, aceasta reuseste sa blocheze cu un scaun sau ceva usa camerei in care se afla si apoi reuseste sa iasa din casa in care tocmai intrase pentru ca apoi sa aleaga drumul cel bun (Pe care putea sa o rupa la fuga de la bun inceput)
bogdi_07_yo pe 31 octombrie 2009 17:13
Sau altul : Grupul nu poate sa stea niciodata UNIT.Intotdeauna trebuie sa se desparta in grupulete mai mici pentru ca criminalului sa ii fie mai usor.Mai mult, cateodata si acele grupulete de 1-2 sau 3 oameni se despart (ca si cand criminalului nu i-ar fi deja suficient de usor...)
Alvaro pe 31 octombrie 2009 17:25
In primul si in primul rand se arde "LUMINA"
In al doilea rand "monstrul" sau "deghizatul" e intotdeauna cineva la care nu te astepti si stai cu sufletul la gura sa vezi cine e cel cu "masca".
In al treile rand sa zicem cand este un grup de adolescenti raman in viata unul maxim doi. Cam astea sunt in majoritatea filmelor horror.
Unii dintre voi chiar povestiti exact ce ati vazut intr-un singur film. aici este vorba de cliseele cel mai des intalnite.
Vam citit. O zi buna!

bogdi_07_yo pe 31 octombrie 2009 17:27
Aaaa...Si mai este : Criminalul / Personajul negativ trebuie batut de mai multe ori pana sa fie invins...Adica chiar daca e sub roata de la masina si victimele il pot lega/bate/...omori...Acestia fug , se impiedica de ceva si zbang ... Se trezesc cu criminalul in viata ca si cand nu ar fi patit nimic gata de distractie
Twix pe 31 octombrie 2009 17:44
...cel mai tare cliseu e ca nimeni NU APRINDE LUMINA!!!...oameni buni cand intrii in casa aprinzi lumina...nu ca o fi vreu monstru sau cine stie ce fantoma, dar seri sa nu te impiedici si sa-ti rupi gatul...sa moara monstrozitatea de ciuda...
OwYBeS pe 31 octombrie 2009 17:56
Femeile poarta rochii lungi sau pantofi cu tocuri si chiar daca fug pe un drum drept,fara nici o groapa ele se impiedica si criminalul le prinde...la sfarsitul filmului supravietuiesc doar 2 oameni:o fata si un baiat si chiar daca se cunosc doar de cateva zile realizeaza ca ei doi se iubesc...
dyana2310 pe 31 octombrie 2009 18:50
Deci..printre toate astea mai e ceva. Tot timpul in toate filmele horror, cand au nevoie sa sune la politie,sau sa cheme ajutor, NU AU SEMNAL la telefon.
jbjohn88 pe 31 octombrie 2009 19:15
cel mai evident cliseu pe care il depistez in absolut toate filmele horror este acela ca fix inainte de a apare monstrul / criminalul din senin este o liniste de vreo 5-6 secunde, iar camera urmareste foarte indeaproape victima tot timpul acesta.. si altul este cel care l-ati pus si voi la punctul 3.. americanii astia tre sa cerceteze tot fie ca e intr-un cimitir noaptea fie ca e intr-o padure intunecata..
DIKNIO pe 31 octombrie 2009 20:01
un cliseu ar fi ca se cred k un personaj sau 2 reusesc sa-l omoare pe ucigas/monstru dar in finalul filmului reapare si ii ataca pe asa zisii eroi astfel filmul terminandu-se brusc
klaus pe 31 octombrie 2009 20:29
alt cliseu foarte folosi este ca atunci o fata este urmarita de un criminal,maniac,monstru,etc totdeauna se impiedica
UnTip pe 31 octombrie 2009 21:28
Intodeauna in filmele horror fata virgina shi serioasa scapa cu viatza pe cand cea mai ushuratica este ucisa prima shi asta se intampla 100% in fiecare film horor
geo pe 31 octombrie 2009 21:37
alt cliseu ar fi ca mereu se gasesc infundaturi si din senin apare o cale de scapare sau un salvator
DIKNIO pe 31 octombrie 2009 21:41
El/ea cauta cv in dulap/se uita in oglinda ,iar in spatele lui/ei apare cineva.Se uita in spate si observa ca nu este ucigasul/monstrul la care vine replica folosita de foarte multe ori:AAAH,ce mai speriat.Urmeaza ca in urmatoarele 5 minute sa fie urmariti de catre ucigas/monstru si sa fie ucis.
moviedatabase pe 31 octombrie 2009 21:47
Pe mine mereu ma amuza urmatoarele clisee:
Cand se aude un zgomot si e de fapt o pisica sau ceva gen.
Cand un personaj victima alearga si se impiedica.
Niciodata nu au semnal,sau li se strica mobilul.
Toti se despart,nu se gandesc sa se duca toti la criminal si sa ii dea una.

UnTip pe 31 octombrie 2009 22:01
un alt cliseu este rezistentza uimitoare a victimelor la tprtura aplicata de cariminal, maniac sua ce o fi el ,pe cand de fapt aceste victime ar trebuii sa fie inconstiente de la primele taieturi aplicate de criminal ,al dracu victime incapatzanate
DIKNIO pe 31 octombrie 2009 22:57
Cand sa scape de ucigas/monstru urcandu-se in masina afla ca nu mai functioneaza.
DIKNIO pe 31 octombrie 2009 23:06
"Eroul" vrea sa impuste ucigasul/monstrul,dar sfarseste ucis doar fiindca arma nu era incarcata
anylev3 pe 31 octombrie 2009 23:38
in cele mai multe filme am vazut aceleasi lucruri:
-intotdeauna cand o persoana (in general o fata) e alegata de personajul negativ se impiedica;
-de obicei daca la sfarsit ramane un baiat cu o fata se indragostesc si raman impreuna;
-daca victima e ranita (spre exemplu la un picior) totusi poate sa fuga si uneori chiar sa invinga personajul negativ si abia la sfarsit cand vine politia si ambulanta isi da seama k il doare;
-legat de politie si ambulanta...daca e sa vina vine numai sa sfarsit...sau daca e sa vina politia nu vine dekt unul sau 2 politisti care snt ucisi;
-majoritatea filmelor horror pe care le`am vazut erau cu adolescenti...(dar probabili atat de inteligenti incat sa il prinda pe criminal);
-daca se aude un zgomot intr`o camera intunecata sau noaptea sau de ex intr`o pivnita nimeni nu se gandeste sa aprina lumina (sau daca o face e deja prea tarziu);
-intr`un singur film am vazut contrariul, dar in general personajul negativ e barbat.

anylev3 pe 31 octombrie 2009 23:39
si in general criminalii sau monstrii sunt tare urati...sau mascati ciudat....sau in fine...sa fie un film in care personajul negativ sa fie un...monstru frumos :-??
anylev3 pe 31 octombrie 2009 23:45
intotdeauna dupa ce afla ca ceva nu e in regula, victimele trebuie sa se certe sau sa aiba o discutie in contradictoriu ( eventual dupa asta unul din ei pleaca si este ucis)
Stef pe 31 octombrie 2009 23:49
Un alt cliseu este acela cand fata vorbeste la telefon cu prietenul ei si atunci apare in spatele ei criminalul/ monstrul/ X apare in spatele fetei si o omoara , iar prietenul ei fuge repede la ea acasa sa vada ce s-a intamplat si atunci o vede pe fata moarta si din senin apare criminalul/monstrul/X si il omoara si pe el. Sper ca acest cliseu nu a mai fost spus pentru ca nu am citit decat jumatate de comentarii si daca a mai fost sry.
dumi777 pe 1 noiembrie 2009 01:18
13 clisee des intalnite:

1. Grupul vizat este unul format dintr-un grup de cativa adolescenti, de toate felurile; combinatia nu se abate de la: cel putin un personaj feminin cat mai sexy, un tip solid (o victima sigura, in ciuda fortei fizice), un negru sau/si un asiatic, un eventual personaj inzestrat cu valori morale nobile care de regula nu moare, sau moare ultimul.

2. Probabilitatea ca tipele care arata bine sa ramana in viata in primele 90 minute ale filmului este extrem de ridicata.

3. Acum personajul negativ – deseori are o masca preferata si ,de ce nu? o arma preferata (nicidecum un pistol sau un cutit, ci ceva mai putin conventional: o drujba, un tarnacop sau un topor). El nu moare sub nici o forma, decat eventual la sfarsit, ca urmare a unui gest eroic din partea ultimului personaj ramas in viata care abia acum a descoperit in el acea forta de a-l invinge. Desigur, deseori moartea este una aparenta, criminalul ivindu-se apoi in mod “neasteptat”.

4. Din start, orice aparitie a politiei sau a altor personaje care ar rezolva treaba va fi neutralizata: fie acestia nu vor intelege si vor pleca, fie vor vedea apoi criminalul face-to-face, dar acesta ii va omori imediat. O alta varianta: daca cineva va avea nevoie de ajutor, va apela mereu la o cea mai dubioasa persoana pe care o va gasi.

5. In cazul in care protagonistii se trezesc fata in fata cu o casa bantuita sau orice alt loc cu un aer vizibil neprimitor, ei vor manifesta mult interes si curiozitate si vor intra negresit. De regula initiativa este a celui care si moare primul. De asemenea, personajelor le va lua mereu foarte mult timp sa realizeze ca sunt in pericol. Iar cand si vor da seama, nu vor dori sa plece pur si simplu din calea raului, ci vor dori sa il infrunte!

6. Oricat de repede ar alerga, acestia nu pot scapa de personajul negativ. Daca distanta devine prea mare, atunci el ii va ajunge in mod miraculos.

7. Criminalul este pe urma lor si vazand ca nu pot nicicum sa scape (cu toate ca acesta alearga mult mai incet!) simt nevoia sa sa ascunda. Vor alege mereu un dead-end sau, daca au de ales, vor alege mereu calea cea mai putin benefica.

8. Despartirea de grup are consecinte nefericite. Ucigasul va stii mereu unde e acea persoana si o va omori. De asemenea, el va omori orice persoana care a savarsit o fapta imorala nu cu mult timp inainte.

9. Orice moment de romantism intre 2 personaje va fi interupt de aparitia criminalului; situatia se va sfarsi prin moartea dramatica a baiatului, de regula.

10. Sunetele facute de usi, pisici, vant, soareci, copaci sau orice alta sursa nu numai ca vor fi prezente, dar vor aparea mereu in momente-cheie, cand pesonajele isi gasesc in sfarsit linistea, si vor fi insotite de o ulterioara aparitie a ucigasului.

11. Orice dispozitiv care ar contribui la o eventuala evadare a personajelor sau o iesire dintr-o situatie limita nu va functiona. Telefoanele raman fara semnal, lanternele se strica, masinile nu pornesc. Pistoalele, care ar salva usor orice situatie , vor deveni accesibile abia dupa prima ora a filmului.

12. Ucigasul nu isi va omori niciodata victimele in acelasi fel. El va gasi mereu metode ingenioase, uneori pur intamplatoare. Sangele nu va tasni niciodata din acelasi loc.

13. Personajele nu vor muri in masa. Personajele vor muri individual, la un interval oarecum constant unul fata de celalalt.

issey pe 1 noiembrie 2009 01:34
1.Nu vreau sa se supere nimeni pe mine dar..ati cam repetat ideile din articol...singurul lucru pe cale l`au omis toti este ca aproapre in toate filmele ramane un "mostenitor"(ou,pui,copil etc....)care sa duca teroarea mai departe.
2.personajul negativ reuseste sa intre in asa zisa "zona de siguranta" a victimelor(masina,casa,subsol etc..)
3.victimele se simt rau(ii doare ceva) iar daca au nevoie la toaleta....ei se aseaza si isi fac nevoile pe orice fel de wc nu conteaza cum arata:))

ClouD! pe 1 noiembrie 2009 01:42
un cliseu interesant este acela ca la jumatea filmului personajele isi da seama cine e criminalu in nici un caz la inceput sau la sfert`u filmului , apoi dupa ce isi da seama alearga ca nebunii pe unde apuca pana sunt ucisi cativa din ei ....apoi isi da seama ca , criminalu trebuie ucis(suna la politie ,,,etc nimeni nu-i asculta ), si abea apoi incepe si eroul sa ''fugareasca criminalu'' in care in multe aproape toate cazurile mai mor 1-2 prieteni de-ai eroului dupa care il omoara ! vine politia si totu e the end :P
Invtbl pe 1 noiembrie 2009 09:48
Un cliseu care nu cred ca a lipsit vreodata din filmele horror e acela ca in fiecare film horror, inainte de momentele in care se petrece un eveniment care ar trebui sa te sperie, de fiecare data apare pe fundal un gen de muzica special pentru a te face sa intri in suspans, iar uneori inainte de momentul horror, muzica se opreste cateva secunde iar apoi te sperii din cauza unui sunet brusc si ascutit, nu de faptul ca personajul a vazut ceva in spate, ca se vede o entitate in oglinda, ca personajul este omorat, etc. fara muzica asta nu s'ar mai numi filme horror, ci comedii.
BoysSAN pe 1 noiembrie 2009 13:23
In fiecare film vad cum ramane unu singur si se lupta cu dusmanul;cel putin de "eroi" precum Freddy, Jason sau Michael Myers mi s-a luat pana peste cap. Regizorii sunt de-a dreptul penibili. Exagerari peste exageriari si indiferent ce le-ar face ei apar si in urmatoarea productie (chiar daca in ultimul film au ramas fara cap). Pana si filmele de actiune sunt penibile sa vezi cum UNU singur rupe o armata d oameni in bucati iar apoi la sfarsit il omoara p "seful lor". Filmele din ziua de astazi nu ma mai atrag cu nimic. Un film bun in playlistul meu pentru anul acesta este Knowing (un film care nu se termina ca celelalte)plus ca majoritatea filmelor le inteleg din trailere. Cam atat am avut de precizat. Bafta !!!
madanicola pe 1 noiembrie 2009 15:13
Un alt cliseu (sper ca nu sa mai spus ) ar fi cand vezi o silueta care intra intr-un loc inchis si o cauti dar nu o gasesti si , dintr-o data te uiti in sus si o vezi .
madanicola pe 1 noiembrie 2009 15:22
Cand ajung intr-o casa bantuita sau ceva de genul si nu au semnal la telefon incearca sa sune pe fix dar firul e taiat . In unele filme grupul se imparte si fiecare merge in alta parte ca sa gaseasca pe unul care a disparut brusc dar cineva este ucis .
madanicola pe 1 noiembrie 2009 15:24
Alt cliseu ar fi cand sunt doi indragostiti intr-un loc singuratic intr-o masina si din senin se aude o bufnitura pe acoperisul masinii si cand incearca sa porneasca monstrul/ucigasul le apare in fata .
madanicola pe 1 noiembrie 2009 15:27
In filmele horror se intampla si ca atunci cand se aude un sunet ciudat dintr-o parte grupul sa fuga in partea opusa si sa dea "bot in bot " cu criminalul/monstrul .
alexa pe 1 noiembrie 2009 15:40
sa nu uitam de personajele care intodeauna fug pe scari in sus si niciodata catre iesire,invariabil trebuie sa se si impiedice macar o data...
razi3l pe 1 noiembrie 2009 15:47
In multe din filme criminalul a fost abuzat de mic copil
rocker4ever pe 1 noiembrie 2009 16:52
1-tipa sexy si usuratica fuge dupa ce prietenul ei este omorat si se ascunde si moare la scurt timp.
2-eroii dau peste o cabana, casa, ferma etc. unde stiau ca acum ceva ani obisnuia sa locuiasca un criminal sau sa isi aduca acolo victimele, se plimba, se prostesc si fix atunci apare criminalul si ii omoara.
3-meru mor eroii simpatici si de treaba.
4-mereu trebuie sa supravietuiasca o tipa ca sa aiba cu cine sa se pupe ala care omoara criminalul sau monstrul.
5-primul personaj care moare se impiedica si se uita de cateva ori in jur plagand si abia cand vede ca vine criminalul sau monstrul atunci se ridica, alearga si inevitabil moare.
6-cand eroii gasesc indicii despre criminal sau monstru fix atunci ori fulgera si este luminata carmera ori fac 1-2 pasi inapoi si in spatele lor e monstrul/criminalul
7-toti sunt prosti pana mor si cei are supravietuiesc pana in ultimele 10 minute din film uimitor primesc un IQ de 5000.
8-toti criminalii au X-ray vision, chiar daca eroii urmariti se ascund foarte bine si nu scot sunete, criminalul se uita putin in jur apoi pleaca, dupa ce pleaca eroii ori raman in ascunzatoare ori cand vor sa plece criminalul este in spatele sau deasupra lor si ii omoara.
mai stiu si altele dar ma apuca dimineata daca stau sa le scriu.

littleangel8910 pe 1 noiembrie 2009 17:25
un cliseu des intalnit in filmele horror/ thriller: daca undeva spre sfarit se reuseste cumva ranirea personajului negativ'/antieroului se asteapta ca acesta sa fie mort instantaneu. dar asta nu se intampla> Ceea ce vreau sa punctez este ca urmatoarele cateva minute sunt concentrate pe faptul ca cineva incearca sa recupereze ceva de la el (chei, telefon, cutit.. orice)... el pare a fi mort pana in secunda ultima , Brusc treci pttrintr-o spaima... desi te astepti sa fie mort: isi revine imediat. Punctez si pozitia : intins , pe o podea, pe ceva....
littleangel8910 pe 1 noiembrie 2009 17:29
Pot sa mai adaug si faptul ca in momentul in care psihopati omoara ei nu spun nimic. Sunt foarte tacuti. Nu ca ar trebui sa zica ceva neaparat, doar ca aceste personaje nu clipesc, nu aud, nu vad ... sunt foarte serioase. De cele mai multe ori nu stii nimic de ele pana la sfarsit cand nu esti lamurit intru-totul. Asa a simtit el ca se elibereaza de traume....
Alex pe 1 noiembrie 2009 18:32
Intotdeauna masina ii lasa atunci cand sunt atacati, amenintati sau urmariti :)))). Asta inseamna ca masina tine cu aia RAI :D
MR.SPARROW pe 1 noiembrie 2009 19:00
Unul din cliseele cele mai deranjante ale filmelor horror moderne si pe care eu, sincer (in conditiile in care cred ca sunt mii de scenaristi la Hollywood), nu-l inteleg, este cel cu gasca de tineri care intra pe teritoriul monstrului- de ce tinta abominabilelor crime trebuie sa fie mereu o gasca de tineri ? De ce nu doi batranei octogenari, de ce nu o familie de evrei miopi, de ce nu un grup de turisti japonezi?
E atat de frustrant cliseul asta - de parca ar fi atat de greu sa schimbi un pic reteta ! - incat din cauza lui am incet sa mai savurez asa cum o faceam odata filmele de groaza.
Un alt cliseu, ceva mai suportabil, este faptul ca protagonistul (protagonistii) sunt mereu niste neajutorati, cvasioligofreni, incapabili sa inchida o usa, sa traga cu o arma chiar daca monstrul este la 1m in fata lor, sa dea un telefon, sa alerge fara sa cada de 10 ori pana la o masina aflata la 10 m de ei etc. De nu poate fi si victima una din specia homo sapiens, asa ca noi? Uneori aceste filme iti dau impresia ca oamenii (sau americanii, pt ca ei sunt de regula protagonistii) sunt niste fiinte primare, dominate de frica, un fel de amibe bipede incapabile sa faca fata unor situatii critice. Nu este chiar asa. Daca am fi fost chiar atat de neajutorati, nu am mai fi supravietuit, darmite sa cucerim o planeta.
Un al treilea cliseu deranjant este cel cu finalul - aproape la fiecare film de groaza, finalul este acelasi- raul reuseste sa scape cumva incercarilor de anhilare. Monstrul cel mare este rapus, insa ramane o progenitura a acestuia, care, dupa cum se sugereaza, urmeaza s-o ia pe urmele tatalui. Niciodata raul nu este starpit in totalitate. Nu ca ideea n-ar fi una buna - intr-adevar raul este o parte constitutiva a lumii, parte ce nu poate fi eradicata - dar s-o folosesti chiar la fiecare final este prea mult. Se procedeaza asa in ideea ca vor mai fi facute continuari ale filmului, probabil.
Astea trei imi par cam cele mai dernajante clisee ale filmelor de groaza din ultima vreme.

se.trage pe 1 noiembrie 2009 19:45
bai mie nu-mi place atunci cand ala , aia baga in uratania aia de monstru sau ce o fi 50 de lovituri de cutit si al dracu de moare nu doamne feri el ia drujba si taie tot in cale ca asai la moda in america sa-u aia cu ala fix cand is unu peste altu si fac prostioare atunci si uratania bau au baga cutitu astia nu se gandesc ca uni for sa vada faza pana la sfarsit si dupaia pot sa-i omare pe tata lumea da si dece tre sa intre ceva prin sanu fetei doamne asti nu mai au ideii
se.trage pe 1 noiembrie 2009 19:48
nu ma prea pasioneaza filmele horor ca mi-e frica sa ma uit dar din ce-am vazut ...
Castiel pe 1 noiembrie 2009 20:09
Si mai e una: Criminalul are mereu un scop cel mai des intalnit scop este ca vrea sa se razbune. Daca nu are scop inseamna ca filmul este sadic daca se trezeste cineva sa omoare in seris un numar de oameni si desigur fara sens.
bloodthirst pe 1 noiembrie 2009 20:48
Dar cate comentarii :)
Guess_who pe 1 noiembrie 2009 21:07
Un alt cliseu care este foarte des intalnit este cel cu oglinda. Cand unul din personaje se uita in oglinda si in spatele lui/ei nu este nimic, iar apoi, in urmatorul cadru, apare criminalul in spatele ei/lui.
Guess_who pe 1 noiembrie 2009 21:13
Un alt cliseu la fel de des intalnit, dupa parerea mea : Cand unul din personaje este urmarit de criminal, fuge de rupe pamantul, si criminalul in spatele ei/lui merge foarte usor si tot o\il ajunge din urma.
deea9595 pe 1 noiembrie 2009 21:42
1.IN TOATE FILMELE DE GROAZA grupurile ajung sa se desparta (nu-mi vine sa cred ca nu ati trecut asta in acele 10 clisee)
2.tot timpul cand victimele alearga se impiedica de ceva
3.tot timpul masina se opreste in locuri pustii sau noaptea
4.dace unul din gasca e atatcat ceilalti se duc sa-l salveze chiar daca stiu ca n-au nicio sansa inpotriva atacatorului
5.telefonul nu are niciodata semnal
6.victimele nu afla cine e atacatorul decat aproape de sfarsitul filmului
7.exista certuri intre componentii gastii
8.personajele negative sunt urate
9.cand intra intr-o camera intunecata,nimeni nu aprinde lumina
10.atacatorul TOT TIMPUL te va prinde indiferent de cat de tare fugi

kronos18 pe 1 noiembrie 2009 21:45
nu am avut rabdare sa citesc si celelalte clisee dar o sa le zic si eu pe cele care imi vin in minte.....dupa ce da foc sau il baga in masina de tocat sau il face franjuri pe rau-facator...in ultima parte a filmului reapare.....sau personajul aude ceva in intuneric se duce cu facaletul incet incet si cand deodata cand trebuie sa iasa vampirul sau mai stiu eu ce.....iese o pisica un caine etc....si apoi in spatele ei zombie de l-ar face gelos chiar si pe omul invizibil.........

personajele fug de rup pamantul......criminalul merge la pas si cu toate astea ii prinde aproape pe toti

si ultimul care cred ca nu s-a zis......atunci cand raman el si ea impreuna cu raufacatorul......incepe vanatoarea iar baiatul ii spune ei sa astepte intr-un loc.......nu am vazut nici un film in care femeia sa asculte si sa stea acolo unde clar nu pateste nimic ...ms frumos :*

deea9595 pe 1 noiembrie 2009 21:57
11.dintr-un grup,primul care va muri va fi cel mai smecher/usuratica baiat/fata
12.criminalul a avut o poveste trista sau socanta cand era mic
13.victimele nu vor muri in grup.vor muri individual si in feluri diferite
14.victimele cand simt ceva ciudat in spatele lor si se intorc,nu vor vedea pe nimeni
15.chestia cu sacrificiul.indiferent daca pot scapa toate in viata,victimele trebuie sa se sacrifice una pentru cealalta

felixa pe 2 noiembrie 2009 12:42
Cliseele s-au cam epuizat la enumerare, dar vreau sa propun un film horror care le mai fereste... Cele 13 fantome din 2001. E mai curatel.... Fara masini, oglinzi, atacatori necunoscuti...
The Healer pe 2 noiembrie 2009 13:33
Oooo...pai nu le-ati enumerat pe cele mai uzitate in 90% din filme.

1. Dispare semnalul de la telefonul mobil.
2. De fiecare data cand un monstru / zombie / maniac/ slasher isi urmareste victima in 90% din cazuri aceasta (in 90% din cazuri ) fuge si se ascunde in locuri in unde nu exista decat o singura iesire (iar pe aia intra zobilicu') - sub patul din dormitorul de la etaj, in dulapul din dormintorul de la etaj, in casa monstrului, in baie, etc.
3. Baietii sunt primii macelariti.
4. In loc sa se intoarca de unde au venit, grupurile de adolescenti au tendinta de a se afunda si mai tare in padure/munte / cimitir etc.
5. Desi ultimul supravietuitor pare ca scapa, acesta este macelarit in ultima secunda a filmului.
6. Majoritatea actorilor din filmele de groaza sunt vedete ale filmelor cu adolescenti.

vodkiss pe 2 noiembrie 2009 13:35
mda deja cam toate filmele horror se aseamana in ultimul timp....fratilor fiti mai originali......!!!!
\m/

klaus pe 2 noiembrie 2009 14:39
si de asemenea criminalul niciodata nu alearga dar reuseste sa ajunga victimele din urma,si victimele oriunde s-ar ascunde criminalul le gaseste
yonycka pe 2 noiembrie 2009 15:17
din cate comentarii am citit....nu am vazut unul sa spuna acel cliseu, unicul, cel mai de pret...telefonul mobil/telefonul public/telefonul fix :) cred ca este cel mai folosit mereu ramane fara semnal, cade curentu, firul este rupt, din 100 de telefoane, numai unul merge si acela cu bateria descarcata :)) si asa pe final....pana incepe actiunea te plictisesti de mama focului...aaa...si inca ceva femeia tipa pana raguseste, dar nu fuge, desi usa este langa ea :P
yonycka pe 2 noiembrie 2009 15:48
doar un singur film cred ca face abstractie de la aceste clisee si care mi-a placut cel mai mult....Room 1408 super film
littleangel8910 pe 2 noiembrie 2009 16:20
cliseu : de fiecare data in drumul lor spre mare lor aventura eroii nostri trebuie sa se opreasca la o benzinarie aparent abandonata... inca un punct de amintit : aproape de fiecare date exista cineva care ii avertizeaza de ceva, le spune aveti grija, nu sunteti bineveniti, etv
littleangel8910 pe 2 noiembrie 2009 16:29
aproape mereu cand cineva ajunge intr-un loc parasit(hotel, benzinarie), nu este tocmai liniste. Trebuie sa se auda ceva pe fundal:un radio cu muzica veche sau un televizor invechit cu "purici" . Tot timpul cineva se ciocneste de altcibeva care apare doedata in spatele lui/ ei fara sa stii k era acolo, pana in momentul in care se intoarce...
pikachu_hfg pe 2 noiembrie 2009 16:31
or fi astea clisee dar faceti pe voi la un horror bun:))
georgemaracine pe 2 noiembrie 2009 17:04
- In toate filmele horror in general si americane in special, copiii dorm singuri la etaj, iar parintii se incapataneaza sa doarma cu ei, chiar daca stiu prin casa respectiva se preumbla vreo fantoma.
- In toate subsolurile e umezeala si cel mai adesea nu functioneaza lumina. In secolul 21 multi "nu au auzit" de telefonul mobil, iar in cazul in care il au se intampla sa nu aiba semnal. Daca e vreun telefon fix prin preajma si suna...clar nu e de bine, adica la celalalt fir e unu` cu o minte diabolica
- Femeile sunt extrem de curajoase in filmele horror. Ies noaptea fara nonsalanta din casa...
- Intru-un grup ratacit nu stiu pe unde, trebuie sa existe si un negru la culoare.
- Majoritatea fantomelor si spiritelor se tarasc pe pereti su pe podea si cel mai adesea se incovoiaza si trosnesc
Si cred ca mai sunt...

Gloria pe 4 noiembrie 2009 01:02
A venit si momentul anuntarii castigatorilor; ne-a fost greu sa ne decidem, si am citit de mai multe ori comentariile voastre, ca sa alegem cat mai bine. Pe langa ineditul raspunsurilor, am apreciat si promptitudinea postarii comentariului, plus nerepetarea ideilor din raspunsurile anterioare.

Am hotarat, de asemenea, sa acordam sase premii, nu trei cum anuntaseram initial, chiar daca ne-am fi bucurat sa premiem mai multe comentarii. Castigatorii vor fi contactati pe adresa de mail sau, simultan, ne puteti scrie ca ati castigat pe [email protected]. Stati logati, noi concursuri care sa va puna pe ganduri :) va asteapta!

Castigatori:

littleangel8910 pe 1 noiembrie 2009 17:29 pentru:
"Pot sa mai adaug si faptul ca in momentul in care psihopati omoara ei nu spun nimic. Sunt foarte tacuti. Nu ca ar trebui sa zica ceva neaparat, doar ca aceste personaje nu clipesc, nu aud, nu vad ... sunt foarte serioase. De cele mai multe ori nu stii nimic de ele pana la sfarsit cand nu esti lamurit intru-totul."

MR.SPARROW pe 1 noiembrie 2009 19:00 pentru:
"Un alt cliseu, ceva mai suportabil, este faptul ca protagonistul (protagonistii) sunt mereu niste neajutorati, cvasioligofreni, incapabili sa inchida o usa, sa traga cu o arma chiar daca monstrul este la 1m in fata lor, sa dea un telefon, sa alerge fara sa cada de 10 ori pana la o masina aflata la 10 m de ei etc. De nu poate fi si victima una din specia homo sapiens"


sik54 pe 31 octombrie 2009 12:05
un cliseu care ma enerveaza e vesnica femeie care e urmarita de un spirit,un maniac,un monstru,ceva,si apoi iubitul femeii care o crede nebuna,o duce la psihiatru si in cele din urma o lasa balta in fata monstrului

alexir16 pe 31 octombrie 2009 12:26
alt cliseu ar fi faza cu oglinda:deschide dulapiorul, ia cateva pastile, il inchide si deodata apre in spate criminalul/monstrul...sau atunci cand victima este urmarita mereu se impiedica

Liviu- pe 31 octombrie 2009 12:55 pentru mai multe comentarii

ROb3rt_89 pe 31 octombrie 2009 13:16
no way out! chiar daca locuinta este invadata de spirite , fantome , poltergeist etc "eroii" nostri nu isi dau seama k pot sa plece oricand , probabil k se gandesc k nu e frumos sa plece de acasa cand au "musafiri":))))))))

littleangel8910 pe 4 noiembrie 2009 21:31
sunt unul dintre castigatorii concursului, dar nu am primit nici un raspuns din partea dvs. , desi v-am contactat pe adresa mentionata..... multumesc
Gloria pe 5 noiembrie 2009 15:51
Salut. Ti-am raspuns, si in cursul zilei de astazi trimit cate un mail tuturor castigatorilor. Am nevoie de adresa la care sa va expediem coletele cu premiul.
rob3rt_89 pe 10 noiembrie 2009 16:31
am primit coletul cu premiul......ms mult cinemagia!!!!!!!
littleangel8910 pe 11 noiembrie 2009 20:56
am primit si eu coletul astazi.... multumesc !!! mai asteptam concursuri ;;)
stef2n633 pe 13 decembrie 2009 14:34
imi plac foarte mult filmele horror,imaginea acea este de la hostel,pe care eu lam vazut...daca unul din voi la vazut sa imi spuna...sau daca a jucat jocul hostel...apropo,littleangel8910 ,ce cotlet?este vriun concurs?
lissy pissy pe 19 decembrie 2009 12:53
un alt cliseu este cand o fata ramane singura prin padure si mai multi psihopati ,monstri,criminali in serie o urmaresc iar ea reuseste sai ii omoare pe toti iar unul ramane ea se ascunde iar apoi il omoare si me ultimul............................plictisitor
marty-333 pe 17 ianuarie 2010 17:12
tari cliisee!!va dau si eu doua; 1]telefonul mobil nu are semnal[in toate filmele] 2]monstrul are x-ray[nu am vazut asa ceva in filmele vazute de mine] mai am foarte multe,dar ma apuca dimineata...
tascu george pe 19 martie 2010 02:50
de fiecare data cand personajul negativ este impuscat nimeni nu il impusca in cap
asata e singurul cliseu care nu sa spus

tascu george pe 19 martie 2010 02:53
la absolut toate filmele horor trebuie sa se desparta in loc sa se gandesca de la inceput cum sa il ucida pe monstru criminal
mr. morbius pe 4 aprilie 2010 11:41
imi plac filmele horror.
ar mai fi potrivit cand cineva sta in fata oglinzi si e ucis[ m-am inspirat cu clisee-ul asta din bloody mary]...

basyc3l3m3nt97 pe 30 iunie 2010 19:49
clisee, da oricum scenele din filmele horror contemporane is mult mai terifiante decat acelea de dinaintea anului 2000. vorbiti voi de clisee, da tot va uitati la filme horror orice ar fi. ar fi mai tare daca intr-un film horror i-ar scoate la unu/a matele si sa le manance.
vladx pe 29 iulie 2010 17:31
In toate filmele cu psihopati/criminali in serie, chiar daca personajele pozitive sunt in jur de 6...toti fug de un singur om...e chiar penibil...
starchild_deejaykrysty pe 22 august 2010 17:29
bah atatea comentarii la adresa filmelor horror... vorbiti voi de nashpa, blah, plictisitor... da faceti p voi la un horror ca wrong turn 2: dead end sau day of the dead. mah plictisiti cu atatea comentarii ridicole... veniti cu tot felu de clisee... in fine, treaba voastra da am vazut p nush catzi d-aci comentand la un horror si ziceati ca-i fain wow!:))
morariu_oli91 pe 22 august 2010 17:32
de acord cu cel de mai sus. am vaz fime horror sooper, sincer m-am cam speriat la unele chiar dak is clisee. ador filmele horror orice clisee ar fi
halo_slayer@_..... pe 5 februarie 2011 09:54
sunt de acord cu vladix. Aia chiar daca sunt multi,fug doar de un criminal....Eu daca eram in locul lor luam un scaun si il tranteam in capul lui....Ce lasi!
HORUS2012 pe 25 iulie 2011 16:41
Astept sa ma luminati cei care sunteti fani filme horror mai vechi !!!
Prin anii'90 rula un film horror la cinematografele din Romania,se numea"Monstrul Sangeros",sau ceva de genul,se petrecea pe o insula,intr-o pensiune pustie !!!
Un tip care provenea dintr-o familie instarita a innebunit si si-a omorat toata familia,mentionez ca individul avea cam 2-3 metri inaltime si la urma este omorat cu un topor de niste excursionisti cu care se joaca de-a"hotii si vardistii" :)))
Astept sa ma luminati cu denumirea in engleza !

paul18andrei pe 16 septembrie 2015 13:16
Si eu cat am cautat filmul acesta. L-am urmarit cand eram mic la cineva si eram curios sa-l vad acum. Dar nu gasesc nicio denumire in engleza. L-ai gasit?

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells