Ne mai despart aproape două săptămâni de lansarea lui Westworld, un interesant hibrid western-SF pregătit de HBO, despre care deja se spune că va fi „următorul Game of Thrones”. Întâmpinat cu cronici entuziaste (săptămâna viitoare vine şi cronica Cinemagia), Westworld combină sexul, violenţa şi insistente întrebări despre natura umană pentru a-şi şoca şi captiva spectatorii. Reacţiile marilor publicaţii arată că am putea avea de-a face cu cel mai relevant produs TV al următorilor ani. Lansarea globală are loc pe 2 octombrie.
Westworld este inspirat de filmul omonim scris şi regizat de ultra-ecranizabilul romancier Michael Crichton (Jurassic Park, Germenul Andromeda, Sfera, Congo şi multe altele) în 1973. Actualizat de Jonathan Nolan, J.J. Abrams şi Lisa Joy, serialul păstrează contextul, acela al unui parc tematic din viitor, în care vizitatorii pot petrece, pentru o sumă pipărată, timp într-un decor western populat de androizi atent programaţi pentru a respecta contextul istoric, dar şi pentru a le oferi vizitatorilor tot ce îşi doresc. Aceştia din urmă pot chiar ucide androizii, dar nu pot fi ucişi de ei. Aşa cum te poţi aştepta de la un serial comparat cu Urzeala tronurilor pentru scenele de sex, şi bordelul din Westworld este la mare căutare.
Evan Rachel Wood, Thandie Newton şi Angela Sarafyan interpretează trei dintre androizi, denumiţi de către administraţia parcului „gazde” (în timp ce vizitatorii parcului sunt „nou-veniţi”). Programarea fiecărei gazde dispune de mai multe scenarii create de scenaristul-şef al parcului, Lee Sizemore (britanicul Simon Quarterman), astfel încât interacţiunile cu vizitatorii să fie cât mai credibile. Doar că o actualizare de software provoacă un efect neaşteptat: androizii întâmpină erori de comportament şi, dacă unele sunt dizgraţioase, dar inofensive, altele duc la distrugerea parţială a unora dintre gazde.
Westworld a fost lăudat pentru modul în care aduce pe ecrane două lumi foarte diferite: mai întâi Vestul Sălbatic din parcul de distracţii, apoi lumea experţilor, a programatorilor şi a meseriaşilor care creează pe bandă rulantă androizi umani sau animali, asigurându-se că funcţionează perfect. Serialul poate fi considerat şi o „workplace drama", cu unii dintre cei mai celebri actori interpretând roluri din angrenajul parcului: Anthony Hopkins este Robert Ford, directorul de creaţie din Westworld, Jeffrey Wright este Bernard, şeful programatorilor, iar daneza Sidse Babett Knudsen este Theresa Cullen, directorul operativ, care trebuie să se asigure că evenimentele din parc şi interacţiunile dintre gazde şi vizitatori sunt controlate şi sigure până la ultima clipire din geană.
Serialul a atras în repetate rânduri atenţia publicaţiilor de specialitate, care au notat atât problemele de producţie, cât şi faptul că în fişa de casting a figuranţilor era precizat că aceştia ar trebui să se simtă confortabil dacă ar trebui să atingă organele genitale ale unui coleg de platou. Violenţa, nuditatea şi sexul sunt la mare cinste în Westworld, iar comentarii la adresa lor îşi fac apariţia în mai toate cronicile apărute după ce HBO a dat acces criticilor la primele patru episoade din serial. Cel mai recent despre Westworld s-a scris că creatorii au trasat deja scenariul pentru cinci sezoane ale serialului, ceea ce arată încrederea imensă avută în acest proiect.
Collider scrie că fanii lui Crichton vor recunoaşte imediat o temă recurentă din opera romancierului: modul cum o aberaţie a sistemului, aparent uşor de controlat, va avea efecte tot mai grave. Cei de la The Guardian laudă scenariul extrem de complex, iar Washington Post aplecarea cu care Westworld discută despre natura umană şi tehnologie.
Serialul debutează şi în România pe 2 octombrie, cei interesaţi trebuind să aştepte ora 4 dimineaţa în noaptea dintre duminică şi luni pentru a vedea primul episod simultan cu restul globului. Primul episod va fi reluat luni, 3 octombrie, de la ora 20.
Părerea ta
Spune-ţi părereaFringe incepe binisor, dar povestea ulterioara e incoerenta si stupida, la fel e si Person Of Interest al lui Nolan, foarte banal si plictisitor cu actiune repetitiva in fiecare episod.