Tot mai multi cineasti straini se orienteaza spre Romania pentru a-si realiza productiile. Dupa celebrul, chiar din timpul filmarilor, "Cold Mounatin", un alt film strain s-a turnat zilele acestea in Romania.
Bruno Coppola, nepotul celebrului regizor Francis Ford Coppola, s-a aflat in Romania pentru aproape doua saptamani pentru productia filmului "Stuff that Bear" (Impaiaza ursul sau Umfla ursul; altfel, un joc de cuvinte semnificand 'lucruri care deranjeaza') realizata la Carter Films - Production & Post. Pe afisul filmului se mai afla nume celebre, scenariul fiind semnat de Laureen Vonnegut, fiica scriitorului SF Kurt Vonnegut. Din echipa de productie au mai facut parte Oleg Mutu, ca director de imagine si Catalin Leescu, asistent regie.
Filmul, un scurt metraj filmat pe pelicula de 35 de mm ce asigura o calitate deosebita a imaginii, va participa la festivalul de la Berlin, Ursul de aur, ce se va desfasura la inceputul anului viitor. Filmarile s-au desfasurat timp de zece nopti consecutive si au implicat locatii dificile precum Casa Radio, unde a fost nevoie de o echipa de alpinisti utilitari pentru montarea luminilor. Difcultatea filmarilor a fost si unul dintre motivele pentru care producatorii nu au dorit o publicitate mai mare a evenimentului ce ar fi fost de natura a ingreuna si mai mult activitatea.
Actiunea filmului se petrece in Romania si reprezinta povestea a doi tineri care incearca sa paraseasca tara cu banii luati pe un urs impaiat. "Stuff that Bear" este un film de aventura cu tenta romantica, primul film american cu distributie top-level integral romaneasca. O alta particularitate a lui este aceea ca, desi actorii principali sunt romani (Carmen Ungureanu, Silviu Biris si Dragos Hulubu), filmul este jucat integral in limba engleza. Unul dintre sufletele puternice ale acestui film a fost Barry Mulligan, diplomat strain aflat in Romania, care a avut in film un rol secundar, un client al unui bar de striptease.
Carter Films - Production & post a finalizat in aceeasi perioada si mai multe spoturi publicitare: Londa, Holland si Ziarul Financiar, ultimul aducand agentiei producatoare Tempo Advertising premiul pentru cel mai bun spot TV la categoria "media si entertainment" a festivalului international de publicitate Golden Drum de la Portoroz.
Adrian Mihai
