„Un ultim mister ce aşteaptă să fie descoperit” - Flatliners/Linia Morţii, din 29 septembrie

de Cinemagia în 29 Sep 2017
Rolurile principale sunt interpretate de Ellen Page, Diego Luna, Nina Dobrev, James Norton şi Kiersey Clemons

Filmul original Flatliners a ajuns pe ecrane în 1990. Fiind extrem de tulburător, filmul a atins coarda sensibilă a publicului.  După mai mult de 25 de ani, Flatliners revine pe ecrane într-o transpunere cinematografică contemporană.  Michael Douglas, unul dintre producătorii filmului original, s-a asociat cu producătorii Laurence Mark şi Peter Safran pentru a readuce povestea pe marele ecran.

 În Linia morţii, cinci studenţi la medicină, obsedaţi de misterele care se află dincolo de limita vieţii, se implică într-un experiment pe cât de temerar pe atât de  periculos: oprindu-şi inima pentru o scurtă perioadă de timp, fiecare dintre ei trăieşte o experienţă la limita morţii, care le arată ceea ce se poate întâmpla în lumea de dincolo.  Dar pe măsură ce experimentele lor devin tot mai riscante, ei încep să fie hăituiţi de propriile păcate din trecut, care sunt reînviate de efectele paranormale ale trecerii Dincolo de moarte.

 „Linia morţii reprezintă o călătorie în necunoscut – un fel de ultim mister ce aşteaptă să fie descoperit”, spune regizorul Niels Arden Oplev, cunoscut pentru realizarea versiunii suedeze a filmului The Girl with the Dragon Tattoo şi a serialului de succes „Mr. Robot.” „Ideea de a muri puţin, pentru a afla ce e dincolo de moarte şi de a încerca să te întorci la viaţă, cu ajutorul prietenilor tăi, pentru a le furniza informaţii cerebrale despre lumea de dincolo,  este extraordinară”.

Dar ce l-ar convinge pe un om să încerce un lucru atât de riscant?  Ce altceva decât speranţa că va obţine nişte rezultate revoluţionare care-i vor aduce faima?  „Imaginaţi-vă: dacă ar găsi dovezile pe care le caută, acest lucru ar constitui cea mai mare descoperire medicală a secolului”, susţine Oplev.  „Courtney, interpretată de Ellen Page, găseşte explicaţia acestui demers în mediul concurenţial în care se dezvoltă astăzi studenţii.  Aşa cum spune unul dintre personaje: aceasta nu e o facultate pentru medici de ţară – studenţii se află aici pentru a forţa limitele gândirii”. Ceea ce descoperă mediciniştii este ceva la care nu se aşteptau: trecând dincolo de moarte, ei nu numai că văd ceea ce e dincolo, dar se şi întorc schimbaţi.  „Trecând prin tărâmul morţii, ei reuşesc să dobândească abilităţi sporite”, susţine regizorul Oplev.  „Ei vor să obţină cât mai repede recunoaştere, dar pentru asta, au de plătit un preţ”. Iar preţul este destul de piperat:  pe măsură ce îşi cunosc moartea şi apoi reînvierea, tinerii sunt obligaţi să se confrunte cu propriile lor păcate din trecut.  

„Linia morţii are elemente supranaturale, momente haioase sau înfricoşătoare, dar dincolo de toate, eu îmi doream să fie credibil”, afirmă regizorul Oplev.  „Când personajele trec dincolo pentru prima oară, îmi doresc ca publicul să creadă 100% că acest lucru chiar se întâmplă”.

Ben Ripley, care a scris scenariul filmului de succes Source Code, a fost chemat să scrie scenariul filmului, după o poveste de Peter Filardi.  Ripley susţine, „Eram student când a fost lansat filmul original, iar eu m-am gândit că are la bază o idee  atât de inteligentă încât merita să i se facă un remake. Avea toate elementele de bază – apetitul pentru investigarea vieţii de apoi, tema ispăşirii – aveam la dispoziţie o structură complet viabilă pe care o primeam pur şi simplu de-a gata.  Ceea ce am făcut eu a fost să actualizez ştiinţa, tehnologia şi să fac astfel încât distribuţia să fie mai competitivă şi  mai diversă, în concordanţă cu ceea ce vedem în facultăţile de medicină din ziua de azi”.

În timpul procesului de scriere a scenariului, Ripley l-a însoţit pe un neurolog la muncă, participând la rapoartele de gardă şi discutând cu studenţii de la neurologie.  „Multe din acestea s-au regăsit în scenariu”, susţine Ripley. 

Realizatorii au apelat la consultantul medical Lindsay Somers care avea misiunea de a asigura acurateţea materialelor şi acţiunilor medicale, care trebuia să fie cât mai credibile.  Înainte de începerea filmărilor şi de-a lungul întregii producţii, Somers a conlucrat îndeaproape cu Oplev şi Ripley ca şi cu o întreagă trupă de asistente, radiologi, neurologi şi neurochirurgi pentru a asigura diagnostice corecte şi medicamentele adecvate situaţiilor medicale din film, ca şi posturile personajelor care trebuia să manipuleze diferite echipamente, să facă injecţii sau să intubeze exact ca nişte adevăraţi doctori.

Toţi actorii din distribuţie au fost de acord că pregătirea medicală era strict necesară pentru a interpreta corect personajele.  „Trebuia să înveţe terminologia, teoria şi folosirea echipamentelor, ca şi mişcările, care  ţineau de o adevărată coregrafie, dar care au fost nostim de jucat la filmări”, susţine Page.  

 

Exploreaza subiecte similare:

Flatliners, Michael Douglas, Mr. Robot, Niels Arden Oplev, Ben Ripley, The Girl With the Dragon Tattoo, Source Code, Peter Filardi, Nina Dobrev, Ellen Page

Alte știri din cinema

Meryl Streep, Palme d'or onorific la Cannes. Juriul acestei ediţii. Cannes imersiv

„A câștiga un premiu la Cannes, pentru comunitatea internațională de artiști, a reprezentat întotdeauna cea mai înaltă realizare în arta cinematografică”

Ménage-à-trois în filme. De la Jules et Jim, la Challengers

Challengers, nerecomandat sub 15 ani, se bazează foarte mult pe chimia dintre cei trei actori principali

5 informații interesante despre Baby Reindeer

Noua producție originală Netflix, Baby Reindeer, a fost lansată pe 11 aprilie și se bucură de o popularitate uriașă în rândul criticilor și cinefililor.

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells