Un studiu arată că Netflix ar putea pierde până la un sfert din abonați din cauza reclamelor

de Gloria Sauciuc în 7 Iul 2019
Toamna aceasta, Disney va lansa propriul serviciu de streaming, care va deveni cel mai mare concurent al lui Netflix

Netflix s-ar putea curând vedea nevoit să își adapteze strategia de încasări pentru o lume mult mai competitivă a serviciilor de streaming, adăugând reclame conținutului de streaming. Dar, un sondaj recent publicat, citat de comicbook.com, arată că dacă Netflix va da curs adăugării de reclame conținutului său online, aceasta ar putea fi o alegere foarte costisitoare pentru companie. Estimările dau de înțeles că Netflix și-ar putea îndepărta un sfert dintre abonați.

Raportul este semnat de Hub Entertainment Research, care a făcut un sondaj pe un eșantion de 1765 de abonați Netflix, cu vârste între 16 și 74 de ani, ca să vadă cum ar reacționa aceștia la implementarea de conținut comercial. 23% dintre abonați au răspuns că ar renunța la Netflix cu totul dacă ar apărea reclame - procentul echivalând cu 14 milioane dintre cei 60 de milioane de abonați actuali.

Și, totuși, veștile pentru Netflix nu sunt cu totul rele, existând mijloace de a descuraja pierderea abonaților, chiar în varianta cu reclame, prin simpla acțiune de a reduce abonamentul lunar. În această variantă, numai 14% dintre abonați ar părăsi un Netflix cu reclame, dacă abonamentul lunar ar scădea cu 2$, sau 12% dintre abonați ar părăsi Netflix dacă abonamentul lunar ar scădea cu 3$.

Abonații au devenit prudenți vara trecută, atunci când serviciul de streaming a început să difuzeze trailere după ce episoadele din seriale sau filmele se terminau. Această acțiune a dus la speculații că urmează să fie introduse reclame, și totuși Netflix a insistat că nu se îndreaptă în această direcție. De fapt, CEO din 2015, Reed Hastings, a discutat public acest aspect: „Conținutul este pentru noi bijuteria coroanei. De noi depinde ca, din banii abonaților, să le oferim un conținut de valoare pentru bucuria spectatorului”.

Chiar și așa, analiștii anticipează că Netflix va introduce până la urmă și reclame, mai ales că această mișcare va aduce pentru Netflix venituri de miliarde, așa cum preciza Mark Kelley: „O zonă finanțată de reclame va aduce un cash-flow semnificativ, reducând necesitatea Netflix de a crește costul abonamentului, mai ales după 2021”, a notat acesta într-o adresă către clienți.

Deocamdată, totul este speculație și anticipare, însă această perioadă de grație nu va mai dura mult. Toamna aceasta, Disney va lansa propriul serviciu de streaming, care va deveni cel mai mare concurent al lui Netflix. Și achiziționarea 20th Century Fox de către Disney le va da studiourilor un pachet de control pentru serviciul de streaming Hulu, cel mai mare concurent actual al lui Netflix. Aceasta este o lovitură majoră pentru orizontul comercial al lui Netflix, și încă e de discutat cum va reacționa compania, dacă Disney va îndepărta o porțiune majoră a cotei de piață, scrie comicbook.com.

   

 

Alte știri din cinema

De ce ciudat vorbeşte Yoda te întrebi? George Lucas explică...

La o proiecţie aniversară a lui Imperiul contraatacă, cineastul face o dezvăluire neaşteptată

E frumos de luat acasă: protagonistul din noul Predator. Iată trailerul!

Regizorul Dan Trachtenberg vrea să ţinem cu predatorii în noua parte a popularei francize

Micul Ne Zha, pregătit să cucerească întreaga lume

O versiune dublată, în pregătire pentru animaţia ce a bulversat topurile internaţionale

E oficial: Ryan Gosling e în noul... gâlşeavî pi şeruri

Iată titlul complet şi data premierei noului film Star Wars

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells