Chinezii se pregătesc să transforme mersul la cinema şi vizionarea unui film într-o experienţă socială, scrie TheHollywoodReporter referitor la un sistem aflat acum în teste în cinematografele chinezeşti, prin care poţi trimite în cursul proiecţiei comentarii live legate de pelicula proiectată.
Prin intermediul platformei at .1 yuan each , spectatorii pot trimite SMS-uri ce se vor suprapune imaginii. Mesajele vor reprezenta însă şi o sursă de venit, fiecare SMS fiind taxat cu echivalentul a 0,02 dolari.
Sistemul a fost testat recent de un cinematograf din provincia Shandong, la proiecţia unei animaţii 3D intitulată The Legend of Qin. Managerul locaţiei, Zhang, s-a arătat mulţumit de interesul acordat de publicul – în mare parte tânăr – al peliculei. Filmul The Legend of Qin a fost deja proiectat în 50 de cinematografe din China pentru a testa noua aplicaţie.
„Analizăm în ce fel feedback-ul obţinut de la spectatori poate afecta respectivul film. De exemplu, putem iniţia sondaje de opinie pentru a modifica apoi intriga în funcţie de răspunsurile obţinute de la diversele categorii de public. Ceea ce facem noi, de fapt, este să punem privitorul şi regizorul pe aceeaşi poziţie şi să acceptăm faptul că multe dintre părerile spectatorilor sunt utile realizatorilor de filme”, a declarat regizorul lui The Legend of Qin, Shen Leping.