Michaël Dichter a regizat primul lui film în 2018, un scurtmetraj intitulat Pollux. Așa se numește fabrica din cauza căreia doi dintre cei trei amici nu își permit să meargă în tabăra de vară. Pollux se închide, iar părinții lor urmează să își piardă slujbele. Însă Vivian și Max au conceput un plan pentru a reuși să facă bani, iar Tom li se alătură. Personajele sunt numite chiar după actorii care le dau viață.
Ei sunt cei trei prieteni pe care se bazează, câțiva ani mai târziu, lungmetrajul Cei trei fantastici, un titlu inspirat probabil din filmul Marvel cu supereroi, Cei patru fantastici. Doar că în scenariul scris de regizor în colaborare cu Mathias Gavarry și Judith Godinot, protagoniștii devin mai degrabă anti-eroi. Ei își păstrează numele originale, însă distribuția este schimbată, reunindu-i astfel pe Diego Murgia în rolul lui Max și debutanții Benjamin Tellier și Jean Devie în rolul lui Vivian și, respectiv, Tom.
Acțiunea se petrece vara în micul oraș Ardenne și pleacă de la aceeași premisă, însă în ecuație intră Seb, fratele cel mare al lui Max, proaspăt ieșit din închisoare. În ciuda faptului că se prezintă ca un om schimbat ce vrea să înceapă o nouă viață, acesta se regăsește destul de repede înapoi în vârtejul violenței și infracțiunii, trăgându-i și pe cei din jurul lui. Astfel, ceea ce părea o vară aventuroasă pentru trei prieteni ajunge să ducă încetul cu încetul la o dezumanizare subtilă și progresivă. Greutățile financiare, bullying-ul constant și nevoia disperată de a proteja familia cu orice preț se amestecă într-un cocktail exploziv, iar băieții se maturizează subit, forțați de împrejurări.
Producția franceză s-a bucurat și de actori consacrați – precum Emmanuelle Bercot (Paris Has Fallen) în interpretarea lui Aude, mama celor doi frați, sau Raphaël Quenard (L'amour ouf) în interpretarea lui Seb – dar și de un circuit al festivalurilor internaționale, înainte de lansarea în România, la doi ani de la premiera mondială. Ce îl recomandă ca un film perfect de festival sunt culorile calde, în ton cu anotimpul expus, atmosfera nostalgică a vacanței, dar și nuanțele sociale și concluzia dramatică. Iar camera dinamică, direcția neașteptată a narațiunii și durata scurtă îl fac să fie potrivit pentru toate gusturile.
Cei trei fantastici explorează efectele negative pe care mediul înconjurător le poate avea asupra unui copil în creștere. Problemele socio-economice pot duce în astfel de cazuri la consecințe devastatoare, chiar și atunci când cei implicați au cele mai bune intenții. Se spune că familia ar trebui să fie mereu pe primul loc, însă ce faci atunci când anumiți membri te trag în jos, îți periclitează esența și te îndepărtează de a doua familie, cea pe care ai ales-o? Poți să încerci să faci cum e mai bine pentru toată lumea sau riști să distrugi orice echilibru fragil exista până acum?
Părerea ta
Spune-ţi părerea