Peter Parker (Andrew Garfield) se străduieşte, în cel de-al doilea film al reboot-ului, să împace cele trei ipostaze ale sale - de tânăr absolvent, de îndrăgostit şi de super-erou - crezând că le poate face pe toate. Însă viaţa înseamnă alegeri şi compromisuri.
În acest film, evenimentele evoluează astfel încât Peter e nevoit să facă nişte alegeri majore, ale căror consecinţe nu le poate controla. Iată câteva detalii inedite despre cascadoriile din acest al doilea film şi costumele create pentru principalii eroi ai filmului.
Regizorul Marc Webb a ales să creeze un look mai tradiţional pentru Omul-Păianjen
„Deşi personajul Omului-Păianjen este acelaşi în toate filmele din serie, costumul său a fost de fiecare dată altfel, ceea ce mi se pare extrem de interesant”, spune creatoarea de costume Deborah L. Scott. De data aceasta, regizorul Marc Webb a ales să creeze un look mai tradiţional pentru Omul-Păianjen.
„În primul film, costumul avea la bază ideea de practic, realizat din materiale accesibile unui puşti din Queens, ca Peter. De exemplu, ochii erau făcuţi din lentile de ochelari de soare, deoarece asta ar fi găsit cu uşurinţă”, explică Webb. „Pentru cel de-al doilea, am vrut să mă apropii mai mult de aspectul Omului-Păianjen din benzile desenate originale. Şi aici, ochii sunt un element foarte important - mari şi prietenoşi, inspirând oamenilor un sentiment de apropiere şi încredere.”
Pentru Electro, o piele albastru-electric, luminiscentă, cu vene vizibile prin care circulă nu sânge, ci curent electric
În ceea ce-l priveşte pe Electro, Marc Webb a decis să se abată puţin de la personajul original şi să pornească de la înfăţişarea actorului Jamie Foxx. Acesta a fost supus mai multor scanări, după care corpul său a fost modelat tridimensional. Pe această bază, specialiştii în efecte speciale de la KNB EFX Group şi Sony Pictures Imageworks au creat nu mai puţin de 21 de piese din silicon pe care Foxx şi dublura sa, cascadorul Clay Fontenot, trebuiau să le îmbrace în fiecare zi. Rezultatul a fost o piele albastru-electric, luminiscentă, cu vene vizibile prin care circulă nu sânge, ci curent electric. “A fost destul de complicat, dar am ţinut neapărat la toate aceste straturi care definesc, de fapt, personajul”, explică specialistul în machiaj Howard Berger. Acesta a colaborat cu supervizorul efectelor speciale Jerome Chen, inspirându-se din fenomene electrice naturale precum fulgerele, pentru a crea iluzia că electricitatea emană direct din pielea lui Electro. „Am vrut să creăm ceva diferit, nu un simplu individ albastru din cap până-n picioare”, precizează Berger. În final, a fost nevoie de un an de zile şi 150 de oameni pentru a aduce acest personaj unic pe marele ecran.
Pentru Rhino s-au studiat vechile tancuri de război ruseşti
O altă echipă de tehnicieni, condusă de supervizorul efectelor digitale David Alexander Smith, a avut ca sarcină crearea unui alt personaj negativ din film - Rinocerul. „Pentru aceasta, am studiat vechile tancuri de război ruseşti şi diverse echipamente militare. Vroiam ceva care să arate solid şi impunător, care să inspire teamă şi să amuze în acelaşi timp. De aceea, am făcut un fel de amestecătură de elemente, în total 2.295 de piese, toate generate pe computer. Credem că acest costum şi interpretarea actoricească de excepţie a lui Paul Giamatti vor impresiona spectatorii”.
Cascadorii pe viu
„Dorinţa noastră a fost aceea de a le da spectatorilor, mai ales copiilor, senzaţia că zboară prin aer, alături de Omul-Păianjen. Am lucrat îndelung la crearea şi perfecţionarea numerelor de cascadorie din film”, spune regizorul Mark Webb. Pentru aceasta, el a apelat la celebra familie de cascadori Armstrong Action Team, cu care colaborase şi la Uimitorul Om-Păianjen. „Ne-am străduit să facem cât mai multe din cascadorii pe viu, apelând la computer numai atunci când a fost absolut nevoie”, spune Andy Armstrong. „Publicul ştie, intuitiv, să facă diferenţa”, e de părere producătorul Matt Tolmach. Un bun exemplu este scena în care Omul-Păianjen urmăreşte un camion furat, plin cu plutoniu, condus de Aleksei Sytsevich. „Camionul era real, coliziunea era reală, oamenii erau cascadorii noştri şi nu doar nişte imagini generate pe computer - toate acestea se simt, e ca şi cum ai fi acolo”, spune Avi Arad.
În The Amazing Spider-Man 2 există o scenă de acţiune care se petrece într-un avion G-5, care a fost filmată în studiourile Gold Coast folosind o tehnică inovantă de a simula zborul. „Am construit pe platou întregul interior al avionului G-5, l-am pus pe o platformă în mişcare, cam în acelaşi mod în care se construiesc simulatoarele de zbor, apoi i-am ataşat două inele uriaşe, capabile să rotească avionul, ca şi cum ar fi un pui la rotisor. Astfel, putem roti avionul la 360°, sau oricât vrem, pentru a simula turbulenţele. Aşa ceva nu s-a mai realizat până acum într-un film“, spune John Frazier, supervizor al efectelor speciale. „Cea mai mare parte a scenelor din acest avion sunt filmate cu actori, nu cu cascadori”, adaugă el.
Aceeaşi tehnică a fost utilizată şi în scena în care Peter Parker se rostogoleşte pe perete şi apoi pe tavan pentru a-şi recupera rapid costumul înainte ca mătuşa May să-l surprindă. „În timpul filmărilor, Andrew Garfield rămâne practic pe loc, în timp ce dormitorul - legat de cele două inele uriaşe - şi camera de filmat se rotesc cu 360°. Iubitorii de film vor recunoaşte, desigur, sursa de inspiraţie - celebra scenă din filmul Royal Wedding, în care Fred Astaire dansează pe pereţi şi pe tavan.”
Pentru a reuşi toate aceste performanţe fizice, Garfield a fost nevoit să urmeze un regim alimentar strict şi un program de antrenament susţinut, cu mult înainte de începerea filmărilor. „Antrenorul meu, Armando Alarcon, este o persoană extraordinară - este blând, dar ferm şi este pasionat de fitness şi viaţă sănătoasă. Antrenamentul la care m-a supus a fost foarte intens - aşa şi trebuia, joc într-un costum mulat pe corp - şi n-aş fi reuşit cu altcineva. Relaţia cu antrenorul e foarte importantă şi îi sunt recunoscător lui Armando pentru tot ajutorul pe care mi l-a dat”, mărturiseşte actorul. Desigur, anumite scene cereau intervenţia unor cascadori profesionişti. Pentru a-l dubla pe Garfield, realizatorii au făcut apel la Ilram Choi şi William Ray Spencer. „Îi ador, mă fac să arăt minunat pe ecran”, comentează râzând Garfield.
Părerea ta
Spune-ţi părerea