Kingsman: Serviciul secret răstoarnă tiparele filmelor de spionaj, spun producătorii, redând povestea unui spion gentleman care ia un copil din clasa muncitoare sub aripa sa și îl antrenează în arta spionajului. Este povestea călătoriei unui copil luat de pe străzi dintr-o clasă socială către alta, redată în cele două lumi opuse ale aventurii vieții și morții și o existență de stradă ordinară. „Filmul este un amestec între tot ce am învățat regizând Lock Stock, Snatch și Layer Cake, filme cu gangsteri, dar și din filmele inspirate din benzile desenate Kick-Ass și X-Men: First Class”, remarcă regizorul și co-scenaristul Matthew Vaughn.
Co-scenarista Jane Goldman adaugă: „Matthew iubește filmele cu James Bond, iar Kingsman: Serviciul secret abordează acest gen, dar îl înnoiește. Matthew vorbește despre un film cu spion de ani de zile – de când lucram la [filmul de fantezie al lui Vaughn, din 2007] Stardust”.
Pe platourile de filmare ale producției ce a reprezentat o combinație de genuri, Vaughn și renumitul creator de benzi desenate Mark Millar au creat conceptul pentru ceea ce urma să devină Kingsman: Serviciul secret. „Am convenit că dorim să explorăm originile spionajului de elită, dar concentrându-ne pe un candidat neverosimil”, spune Millar.
Millar i-a spus lui Vaughn despre un articole de ziar despre cum Terence Young, regizorul primului film cu James Bond, Dr No, l-a distribuit pe Sean Connery, în ciuda dorințelor autorului seriei 007, Ian Fleming. Fleming îl vedea pe 007 mai aproape de tipul James Mason sau David Niven. Millar declară: „Young și-a dat seama că trebuia să-l transforme pe Connery, bărbatul necizelat din Edinburgh, într-un gentleman, așa că înainte de a începe filmările, l-a dus la croitorul său, la restaurantele lui preferate, învățându-l cum să mănânce, cum să vorbească și să se îmbrace ca un spion gentleman.”
Conversația a dus, treptat-treptat, la crearea filmului Kingsman: Serviciul secret, dar de-abia după câțiva ani Millar a început să scrie banda desenată pentru Serviciul secret, pe care s-a bazat filmul. Deși au cochetat cu ideea ca acțiune să se petreacă în America, Vaughn a insistat să păstreze povestea în Marea Britanie, așa că Millar a trebuie să găsească un grafician care să surprindă diferențele subtile dintre clase.
I-a venit imediat în minte Dave Gibbons, un grafician celebru pentru Watchmen, care a lucrat cu Alan Moore. Millar își amintește că a stat ore întregi la coadă ca să obțină autograful lui Gibbons, când avea 17 ani, și ca bucurat să stea față în față cu el timp de 15 secunde. „Am fost extrem de bucuros,” spune el. Un an mai târziu, Millar, încă elev, i-a scris lui Gibbons pentru a-i spune că dorește să devină scriitor de benzi desenate și că-și dorește ca Gibbons să lucreze cu el.
„I-am răspuns lui Mark printr-o scrisoare foarte politicoasă, spunându-i, ‘Poate că nu acum, ci în viitor,’” își amintește Gibbons. „Au trecut anii, iar până la următoarea noastră întâlnire devenisem fan al muncii sale, și am convenit să colaborăm la un proiect.”
Millar l-a însărcinat pe Gibbons cu povestea pentru Serviciul secret. Gibbons a fost atras de faptul că acțiunea se petrece în Marea Britanie și că personajele erau britanice. „Nu e nimic mai plăcut decât lucrurile bazate pe realitate,” explică el. „Chiar și cea mai bizară fantezie trebuie ancorată în realitate, pentru a rămâne fezabilă. Dacă pui oameni să zboare în costume spațiale și scaune cu ejecție, echipați cu toate gadget-urile minunate, faptul că acțiunea din benzile desenate Serviciul secret se petrece în sudul Londrei, că puștii par credibili și că mașinile se potrivesc cu peisajul, este importantă susținerea și alimentarea fanteziei.”
Serviciul secret a apărut în magazinele de vânzare a benzilor desenate în februarie 2012, ca povestea unui spion gentleman care își antrenează nepotul derbedeu pentru a-l transforma într-un viitor mare agent secret, explorând două laturi coexistente ale culturii britanice.
Între timp, Vaughn crea versiunea pentru film, alături de co-scenarista Jane Goldman. Perechea a colaborat la toate filmele lui Vaughn, creând noul scenariu pe măsură ce Millar și Gibbons produceau benzile desenate, în același mod în care Vaughn și Goldman realizaseră adaptarea poveștii lui Millar, Kick-Ass, pe măsură ce acesta o crea.
„Matthew și Jane au lucrat excelent împreună”, remarcă Millar. „Orice le dai, iese mai bine. E minunat să-ți vezi cartea adaptată și chiar mai bună decât ți-ai fi imaginat”.
Vaughn și Goldman au dorit să facă niște schimbări la povestea lui Millar și să ducă Kingsman: Serviciul secret într-o direcție ușor diferită. Au creat o poveste de fond pentru organizație, care e mai puțin guvernamentală, iar spionul gentleman nu mai era unchiul derbedeului, ci un fost coleg de-al tatălui său, care își dăduse viața pentru a-l salva.
Părerea ta
Spune-ţi părerea