Freder Fredersen (Gustav Frtihlich), fiul protejat at Stapanului Metropolisului (Alfred Abel), afla despre vietile nefericite ale milioanelor de muncitori care asigura existenta stralucitorului megalopolis. Freder ajunge sa descopere realitatea cu ajutorul virtuoasei Maria (Brigitte Helm), o pacifista care propovaduieste in permanenta calea medierii in disputele industriale, dar si angajandu-se sa munceasca in secret, intr-o infernala tura de zece ore, la una dintre masinile de slefuit. Stapanul il are drept sfatuitor pe inginerul nebun Rotwang (Rudolf Klein-Rogge), creatorul unei femei-robot, copie malefica a Mariei, pe care o dezlantuie asupra orasului. Robotul este antrenat intr-o serie de episoade, cand dansand gol intr-un local de noapte decadent, cand incitand spiritele la razmerite distructive – scene care-i ofera lui Lang ocazia de a exploata la maximum valoarea uriaselor decoruri de fabrica, aruncandu-le in aer sau inundandu-le
Părerea ta
Spune-ţi părereaThe Road
28 Days Later
28 Weeks Later
The Postman
Waterworld
multe lucruri normale pt noi astazi vor fi interzise de la ciocolata pana la sex, pana le rezolva demolatorul pe toate
In sfarsit, nu e un "top" al celor mai bune sau celor mai cunoscute, ci doar o culegere foarte buna de titluri reprezentative. Distopii exista cu duiumul, in numar mult mai mare decat filmele in care viitorul e de un roz imaculat (si al naibii de plicticos). Motivul principal este teama. Acea teama instinctiva de necunoscut, iar viitorul are exact aceasta insusire, de a fi ceva necunoscut...
(2002)