Anul trecut se lansa The Franchise, un serial HBO care satiriza culisele filmelor cu supereroi. Fără dinţi suficienţi sau fără dinţi suficient de ascuţiţi, The Franchise a fost anulat după un singur sezon, dar The Studio, o nouă producţie Apple, ar putea umple cu brio vidul produs. Pe Cinemagia vorbim rar de producţiile Apple TV+ din simplul motiv că platforma nu este disponibilă în România, dar uneori chiar trebuie să atragem atenţia asupra unor producţii relevante.
Seriale bune despre resorturile cinema-ului sunt destule, dar să menţionăm doar The Offer, despre realizarea filmului The Godfather, sau deja clasicul francez Dix pour cent/Call My Agent, dar aceste seriale vorbesc mai degrabă despre sincronizarea diverselor forţe care creează acea magie a cinema-ului. Dacă ele explorează sâmburii de unde ţâşneşte pe ecrane o capodoperă, The Studio arată explicit mixul de impostură, prostie, laşitate, ignoranţă, lăcomie, vanitate şi pupincurism care pare să fie esenţa "noului" Hollywood, acel Hollywood care insistă să ne enerveze sau măcar să ne plictisească cu o avalanşă de remake-uri, sequel-uri şi spin off-uri complet lipsite de originalitate.
Vorbeam zilele trecute de o radicalizare a publicului, radicalizare care a dus la o respingere aparent ubicuă a noului Snow White, film desfiinţat pe imdb (rating 1,6 din 10, după 200.000 de voturi exprimate). Dacă te-ai întrebat vreodată cum este posibil ca cinematografele din lumea întreagă să fie inundate de titluri lipsite de orice inspiraţie, poate că The Studio răspunde la această întrebare, arătând cu degetul spre aşa-zişii "executivi" ("director" sau "decident" în engleză) ai marilor studiouri, care eşuează lamentabil într-o avalanşă de compromisuri între idealul artistic şi obsesia pentru profit.
Protagonistul lui The Studio este Matt Remick (Seth Rogen), un directoraş care ia avânt în carieră după ce şefa lui, Patty (Catherine O'Hara), este concediată dintr-o poziţie de vârf la studiourile (fictive) Continental. Umblă vorba că Amy Pascal, una dintre cele mai puternice femei de la Hollywood, care în curând ar putea răspunde de destinul lui James Bond după ce familia Broccoli a cedat drepturile asupra francizei 007, ar fi sursa de inspiraţie pentru această Patty manipulatoare, complet dărâmată de faptul că studiourile îi arată uşa. Poate că Patty a pierdut o bătălie, dar arsenalul ei nu e deloc epuizat, prin urmare iat-o manipulându-l pe influenţabilul Matt, noul director al studiourilor...
Iar Matt este un personaj de-a dreptul tragic. Este obsedat de Film cu F mare şi visează să producă o capodoperă, doar că înainte de acea capodoperă trebuie să dea "undă verde" la tot felul de mizerii şi să facă orice ca aceste mizerii să aducă profit. Şi te apucă plânsul la ce compromisuri trebuie să facă acest "imbecil util" şi pe ce cadavre trebuie să calce pentru a-şi păstra poziţia...
Ca şi Dix pour cent, unde staruri ale cinema-ului francez joacă versiuni fictive ale lor înseşi (cel mai tare e episodul cu Juliette Binoche), The Studio invită şi el cineaşti şi actori celebri, doar că prezenţa lor e îmbibată în vitriol, sugerând că dacă vreun film mare iese de pe porţile Hollywood-ului, acest lucru se întâmplă mai degrabă în ciuda acestor "executivi" şi nu datorită lor. Şi serialul nu şi-a precupeţit eforturile în alegerea unei celebrităţi pentru primul episod, însuşi Martin Scorsese având ceva de împărţit cu studiourile Continental pentru următorul său film.
Părerea ta
Spune-ţi părerea