Dacă acțiunea acestui thriller cu gangsteri dar cu femei în rolurile principale ne pare cunoscută este pentru că filmul de debut al regizoarei Andrea Berloff are un număr de similarităti cu Widows, lansat anul trecut, un thriller cu Viola Davis cap de afiș.
Adaptare a unei serii de benzi desenate, The Kitchen (numele face trimitere la un cartier rău famat din New York, Hell's Kitchen) urmărește formula clasică a filmului cu mafioți, cu o diferentă cheie: este relatat din perspectiva celor trei protagoniste, soții de mafiot care se trezesc singure, fără serviciu, fără sprijin și fără bani atunci când soții lor ajung după gratii. Cele trei își iau soarta în propriile mâini pentru a putea crea un viitor în condițiile impuse de ele.
Obligate să conducă ele însele afacerile ilegale ale bărbaților, cele trei se transformă ele însele în lideri interlopi. Agresiuni fără milă, turnuri surprinzătoare, victime și palmares pe măsură. Fiecare spectator va vedea altfel adevărata natură a protagonistelor. Sunt ele niște eroine de tragedie antică în Manhattan-ul de început de secol XX? Niște victime prinse într-o situație limită, care apelează la măsuri disperate pentru a supraviețui? Sau, oare, talente nedescoperite de Mafie? Filmul lasă o întrebare deschisă.
Mulțumită în mare parte regizoarei și distribuției, adevărata parte fascinantă nu e produsul final, ci modul în care fiecare personaj fierbe ca o oală sub presiune, înainte de a da în clocot.
Filmul este o chemare a femeilor la arme și un manifest de empowerment.
Filmul își atinge ținta, de altfel nu una ambitioasă, în primul rând datorită jocului excelent al Melissei Mccarthy, al lui Tiffany Haddish și al lui Elizabeth Moss. Fără contribuția lor salvatoare, The Kitchen ar fi fost nu doar un film ușor de uitat, ci chiar un eșec.