Deoarece moda este cu siguranţă o parte decisivă a universului Panem, regizorul Francis Lawrence a fost hotărât să împingă la extrem costumele din Catching Fire - de la costumele opulente în care defilează tributurile şi până la hainele degradate ale muncitorilor din districte, toate au primit o atenţie deosebită. Pentru a reuşi aceasta, a apelat la unii dintre cei mai surprinzători designeri vestimentari care colaborează cu industria filmului: Trish Summerville, care a avut grijă de imaginea altei figuri de film, Fata cu un dragon tatuat, Lisbeth Salander.
Summerville a creat cu o linie de rochii haute-couture pentru Effie Trinket, a cărei flamboaianţă vestimentară creşte din ce în ce mai mult odată cu apropierea Jubileului Pacificării. Summerville a lucrat cu case de modă vestite, printre care cea a lui Alexander McQueen, care semnează rochiile-fluture voluminoase pe care le poartă Effie în film, reuşeşte un efect straniu pentru „turul învingătorilor”, realizând piese vestimentare care definesc termenul „avangardist”. „Am vrut să îi aduc un tribut lui McQueen, deoarece m-au inspirat creaţiile lui vestimentare şi crinolinele realizate de către el”, explică Summerville. „Elizabeth chiar ne-a lăsat să o torturăm cu unele dintre aceste piese vestimentare. Pantofii ei sunt nebuneşti, în special câteva perechi semnate Alexander McQueen pe care ea îi poartă tot timpul balului cu stoicism - şi asta merge bine cu profilul personajului lui Effie Trinket”.
Însă piesa de rezistenţă a vestimentaţiei personajelor a trebuit să fie rochia de nuntă a lui Katniss, concepută - în film - de către designerul Cinna într-un mod cu totul îndrăzneţ. Costumiera Summerville a lucrat aici cu designerul vestimentar Tex Saverio, un indonezian de 28 de ani care a lucrat contra cronometru pentru a concepe vestimentaţia elitelor Capitoliului, concepând în acelaşi timăp şi ţinuta care surprinde atât emoţia, cât şi tensiunea momentului în care Katniss se prezintă în momentul pregătirii jocurilor.
Saverio a dorit să meargă până la limită în ceea ce priveşte vestimentaţia lui Katniss Everdeen: „Am dorit ceva chiar şi mai tăios şi mai avangardist, aşa că am folosit un cadru metalic pentru crinolină care să o facă să arate precum o flacără, iar mai apoi rochia este plină de funde şi de dantele. Contradicţiile materialului simbolizează toate contradicţiile personajului lui Katniss”, explică el.
În plus faţă de diverse alte piese vestimentare, Summerville a reuşit să creeze unele design-uri originale. Ea explică astfel: „Peeta poartă mult verde pentru că ştim că aceasta este culoarea preferată a lui Katniss aşa că, la nivel subconştient, el se îmbracă în verde pentru a o cuceri. Gale apare în culori mult mai terne, deoarece e miner, însă atunci când e cu Katniss este puţin mai elegant pentru a face o impresie bună. Cinna, ca şi majoritatea stiliştilor, nu se îmbracă strident, am dorit să fie cool, dar într-o manieră sobră - aşa că poartă tonuri închise. Pentru Haymitch, am folosit multe fibre naturale pentru a-l face puţin mai îngrijit şi mai cizelat”.
Alte câteva nuanţe adăugate la lucrările lui Summerville sunt figurile memorabile create de către Ve Neill, make-up artist (The Amazing Spider-Man). „Anvergura cunoştinţelor şi experienţei ei sunt scoase la iveală în acest film datorită cerinţelor enorme plasate asupra muncii ei: piele cu băşici de la ceaţa toxică, ploaie de sânge, corpul lui Gale biciuit, şi mai apoi luxul decadent al Capitoliului”, susţine Nina Jacobson. „Ca artist de make-up, are dexteritate fie că e vorba de efecte speciale, de glamour,sau de imaginea rasată şi discretă a unui personaj precum Cinna”.
„Prima dată când o vedem pe Effie, ea arată ca un gigantic fulg de zăpadă, lucru care este destul de fabulos„, declară Neill. „Linda Flowers a reuşit aceasta cu o perucă albă, ale cărei încrustaţii o fac să semene cu zăpada. I-am urmat exemplul şi i-am făcut faţa aproape albă. Acum ea apare ca un simbol al iernii”.
Scenografia de la Catching Fire
Turul învingătorilor, în care aceştia călătoresc în viteză cu un tren special prin districtele Panem-ului în care clocoteşte revolta, o somptuoasă petrecere organizată de către preşedintele Panem-ului în inima Capitoliului şi, desigur, arena de luptă care imită jungla amazoniană în care va lupta Katniss împotriva tuturor sorţilor de izbândă.
„Suntem încântaţi să oferim publicului cât mai multe detalii din cadrul Districtului 12, inclusiv Satul Învingătorilor, pentru a oferi primele perspective asupra Turului Învingătorilor în Districtele 11,4 şi 8, pentru a extinde imaginea unui somptuos Capitoliu şi a unei foarte impresionante noi arene de luptă”, susţine regizorul.
Acţiunea începe la câteva luni după Jocurile foamei din primul film: Katniss şi Peeta locuiesc în Satul Învingătorilor - este parte din premiul lor pentru faptul de a fi supravieţuit Jocurilor Foamei. Chiar şi aşa, în comparaţie cu Capitoliul însuşi, Messina observă că traiul lor este relativ modest:„Noua lor lume este elegantă şi totuşi relativ simplă. Cred că, în contextul Districtului 12, simplul fapt de a avea mâncare şi căldură înseamnă a avea lux, însă chiar dacă aici există confort există încă contrast cu casa preşedintelui Snow”.
Părerea ta
Spune-ţi părereaCu siguranta o sal il vad de cel putin 2 ori.
clasei Lux le plac astfel de filme
bucurați-va