Terry Gilliam pierde drepturile asupra lui „Don Quixote”. Directorul Festivalului de la Cannes și Ministrul francez al Culturii, trași la răspundere

de Gloria Sauciuc în 17 Iun 2018
„Este prima oară în care atât de mulți oameni se angajează la o misiune de a produce și a distribui un film, în lipsa unor drepturi asupra lui. Este un caz unicat”

La nici trei săptămâni după premiera triumfătoare la Cannes a filmului lui Terry GilliamThe Man Who Killed Don Quixote, Terry Gilliam pierde în instanță cazul cu „Don Quixote” și nu mai are drepturi asupra filmului. Vestea vine ca o lovitură. Terry Gilliam nu mai are drepturi asupra filmului la care a muncit zeci de ani. Cineastul și-a lansat, totuși, filmul la Cannes iat filmul a rulat în Franța, scrie theplaylist.net

Vineri, Curtea de apel din Paris a decis că fostul producător Paulo Branco este deținătorul drepturilor asupra filmului, iar producția lui Terry Gilliam îi aparține. Ce înseamnă această decizie pentru viitorul filmului? Deocamdată nu e sigur. E adevărat, filmul a avut premiera în Franța, și încă își caută distribuitori în Statele Unite și în plan internațional, însă acum, că totul pare să fie pus în standby, Gilliam și Branco își continuă războiul personal.

„Rezoluția instanței înseamnă că toate drepturile asupra filmului îi revin lui Alfama. Orice proiecție a filmului de până acum reiese că a fost ilegală, fără acordul Alfama”, continuă Branco, într-un interviu cu Screen Daily: „Cerem daune cu dobândă tuturor celor implicați în această producție ilegală și mai ales celor care le-au fost complici în difuzarea ilegală. Îi tragem pe toți la răspundere.”

Așa cum a declarat, Branco cere daune de la Gilliam, de la Kynology (compania de vânzări cu sediul la Paris care s-a ocupat de producția filmului), de la Ocean Films și, da,  de la Festivalul de la Cannes.

Filmul aparține integral lui Alfama. Filmul a fost făcut ilegal. Este prima oară în care atât de mulți oameni se angajează la o misiune de a produce și a distribui un film, în lipsa unor drepturi asupra lui. Este un caz unicat”, a continuat Branco.

Fiul și avocatul lui Branco, Juan Branco, l-a indicat în mod special pe Thierry Fremaux, directorul artistic al Festivalului de la Cannes, spunând: „Pentru mine, este foarte important deoarece am discutat public despre acest caz, arătând hotărâre și, de asemenea, luând în calcul cinismul cu care sistemul, adică Thierry Frémaux și Francoise Nyssen (Ministru a Culturii) au răspuns, într-un jenant conflict de interese pentru cea din urmă”.

Pentru cei care nu cunosc cazul, Branco pretinde că acel contract pe care l-a scris cu Gilliam încă mai este valabil. În contract, Gilliam modifică drepturile pentru ”The Man Who Killed Don Quixote” în schimbul promisiunii de a oferi fondurile pentru producție. Totuși, Gilliam susține că fondurile nu au mai venit și a căutat finanțare din altă parte, pentru a finaliza filmul. Totuși, Branco susține că acest contract este încă în vigoare, și tot ceea ce Gilliam a făcut după contract i-ar fi încălcat prevederile, inclusiv producția filmului, înțelegerile cu distribuitorii, premiera de la Cannes și premiera în Franța. Acum, instanța pare să îi dea câștig de cauză lui Branco.

Cât despre viitor, este nesigur. Deș Branco deține acum drepturile, nici Gilliam și nici echipa de filmare nu au motive să îi susțină. Drama va evolua, fiind de așteptat ca Branco să ceară sume mari de bani pentru ceea ce susține că a fost făcut ilegal.

Sperând să vedem filmul în viitorul apropiat, sperăm ca distribuirea să aibă loc în pofida războiului din instanță. Cât despre Gilliam, este clar că proiectul său de suflet, care a durat mai bine de treizeci de ani să se fructifice, a ajuns acum proprietatea altcuiva. Și, judecând după comentarii, se pare că persoana respectivă nu îi va da pace lui Gilliam.

Exploreaza subiecte similare:

Terry Gilliam, The Man Who Killed Don Quixote, Paulo Branco, Thierry Frémaux

Alte știri din cinema

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, condamnat la biciuire și 8 ani de închisoare înainte de premiera noului său film la Cannes

Cel mai nou film al cineastului Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig, va avea premiera în competiție la Cannes în mai.

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

7 filme cu și despre tenis

Cu documentarul Nasty și lungmetrajul Challengers acum în cinematografe, haideți să trecem în revistă alte filme de care se pot bucura iubitorii sportului alb

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Cretzulynne pe 17 iunie 2018 18:32
Cât de trist! Fără cuvinte! Munca de o viață!...
Dimz pe 17 iunie 2018 20:38
Foarte trist.
boghiu_andrei pe 17 iunie 2018 21:59
Ce prostie..Isi bat joc de el..
Rose pe 18 iunie 2018 10:36
Păcat! Terry Gilliam este un regizor cu totul aparte, a pus foarte mult suflet în acest proiect și a perseverat. Este nedrept ce i s-a întâmplat!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells