Tenet a ajutat la menținerea activității în cinematografe în ultimele luni și este, deocamdată, pe locul doi ca încasări pe anul acesta, având în față numai pe Bad Boys for Life (cu 428 milioane de dolari), scrie Forbes. În pofida pandemiei, Tenet a depășit pe plan global pragul de încasări de 350 de milioane de dolari, cifra cuprinzând 297 de milioane de dolari încasări din afara Americii.
Cu 16 teritorii străine încă neatacate, filmul cu John David Washington și Robert Pattinson este una dintre producțiile de Hollywood cele mai orientate către încasări în afara Americii, după ce a câștigat pe piața locală numai 55,1 milioane de dolari, adică 15,7 % din totalul încasărilor, scrie Forbes. Cu alte cuvinte, 84,3% din încasări au venit din afara Americii de Nord.
În termeni de filme de Hollywood (și nu vorbim de filme cu totul și cu totul străine precum Baahubali 2: The Conclusion, The Intouchables, Spirited Away sau The Eight-Hundred), filmul este - ca încasări în afara SUA - în urma lui Resident Evil: The Final Chapter (cu 91% din încasări în afara pieței din America, cu 26 de milioane pe plan local și 312 milioane pe plan global), Warcraft (cu 89% dintre cele 438 milioane de dolari câștigate extern), Bridget Jones's Baby (88% dintre cele 212 milioane de dolari extern), xXx: Return of Xander Cage (87% dintre cele 345 milioane de dolari extern), The Great Wall (86% dintre cele 335 milioane de dolari extern). Într-adevăr, producția lui Yimou Zhang cu Matt Damon The Great Wall a fost o coproducție sino-americană, însă totuși Forbes o ia în calcul.
Patru din cele cinci filme mai sus menționate, alături de producții precum Terminator: Genisys, The Fate of the Furious și Pacific Rim, au avut rezultate bune în China. Terminator 5 a câștigat 113 milioane de dolari în China, după o premieră americană cu 26 de milioane de dolari, în timp ce Pacific Rim a câștigat acolo 111 milioane de dolari. Aceasta a făcut ca niște filme cu rezultate relativ slabe în America de Nord să depășească încasări de 400 milioane de dolari și să convingă, fără să fie cazul, că un sequel este de dorit.
Cel de-al treilea film din seria Xander Cage, cu Vin Diesel, a câștigat 164 milioane de dolari în timp ce Resident Evil 6 a câștigat 159 de milioane de dolari numai în China. Warcraft a câștigat, în China, 220 de milioane de dolari, după încasări de 90 de milioane în primele două zile. Tenet a câștigat abia 66 de milioane de dolari în China anul acesta. Ceea ce nu este rău (e la egalitate cu încasările de 68 de milioane de dolari pentru Inception și cu cele de 70 de milioane de dolari pentru Gravity), dar nu se apropie de cele 122 de milioane de dolari încasate în China de Interstellar. Comedia romantică cu Renée Zellweger a câștigat doar 746.833 de dolari în China dar 60 de milioane de dolari în Anglia, ceea ce are sens considerând contextul pur britanic al filmului.
În acest context, patru dintre cele nouă filme cu cele mai mari încasări ale anului au ajuns pe podium datorită biletelor vândute în China sau Japonia.
Filmul japonez de animație Demon Slayer a câștigat în jur de 200 de milioane pe plan global (și cifra crește) în timp ce fantasy-ul chinezesc Jiang Ziya a câștigat 240 de milioane (comparativ cu Ne Zha de anul trecut, ce avea câștiguri de 720 de milioane), în timp ce drama chinezească My People My Homeland se plasează la nivelul de 413 milioane de dolari iar filmul istoric chinezesc The Eight-Hundred este în top cu 469 milioane de dolari.
Cu excepția cazului în care Wonder Woman 1984 chiar va avea premiera de Crăciun, putem avea siguranța că The Eight-Hundred chiar va fi pe locul 1 la încasările din afara SUA iar Bad Boys for Life (cu 204 milioane de dolari) va fi primul în clasamentul după încasările pe piața nord-americană în 2020.
Dacă Tenet poate menține pasul încasărilor pentru cel puțin câteva săptămâni (Tenet a crescut cu 2,3% în cel de-al cincilea weekend, câștigând 905.000 de dolari pentru o cotă internă de 55,1 milioane), va reuși cel puțin să ajungă horror-ul Halloween, al lui Rob Zombie, pentru a marca cea mai de succes premieră de „Labor Day” atât la box-office-ul global cât și pe plan nord-american.
Tenet a câștigat probabil în jur de 75% din ceea ce era de așteptat, altminteri, în afara SUA, dar mai aproape probabil de 1/3 din ceea ce s-ar fi putut atinge în America de Nord, mai notează Forbes. Asta înseamnă în jur de 400 de milioane extern și 165 de milioane pe plan intern, undeva aproape de Dunkirk (525 milioane de dolari) și Interstellar (677 milioane de dolari fără să luăm în considerare China).
Publicul american poate spera că sălile de cinema vor avea parte de o salvare miraculoasă sub administrația Joe Biden, și de asemenea că vor ieși din acest context în viață și cu bine, comentează jurnalistul Forbes. Dacă acest lucru se întâmplă, ei bine, Tenet s-ar putea să devină acel erou de care sălile de cinema au nevoie, chiar dacă nu devine un blockbuster.
Părerea ta
Spune-ţi părerea