Martin Scorsese a fost invitat joi sa tina o lectie de cinema in cadrul Festivalului de Film de la Cannes. El este unul dintre cei mai complecsi regizori, care a reusit sa treaca usor de la gangsterii New York-ului si cazinourile Las Vegasului la comedie (The King of Comedy) sau spiritualitate (Kundun, The Last Temptation of Christ).
Publicul a fost placut surprins de prezenta, dintre vedete, a regizorului Quentin Tarantino, interesat si el de master-classul oscarizatului de anul acesta. Pornind de la sase extrase din filmele cele mai cunoscute, Scorsese a vorbit despre productiile sale, recunoscand ca de la Roger Corman a invatat disciplina in realizarea unui film. "Orice film e un maratón, un te poti opri, trebuie sa alergi mereu; (…) trebuie sa fii o natura obsesiva, sa faci lucrurile dintr-o pasiune puternica" a precizat regizorul.
Intrebat de ce filmul Raging bull e alb-negru, Scorsese a spus ca a vrut sa faca ceva diferit de Rocky; si pentru ca ii era straina lumea boxului si nu stia cum sa filmeze, a fost ca un copil care se agata de parinte, sacaitor: astfel, a intrat cu camera in ringul de box ca sa "vada" si sa "auda" de aproape loviturile, mimica, sudoarea; si-a dat seama si ca trebuie sa puna un microfon in coltul ringului de box. Timpul si spatiu a incercat sa le comprime in acel spatiu restrans.
Cat priveste Age of Innocence, Scorsese a fost marcat de ironia detasata, de limbajul din romanul cu titlu omonim si a incercat in film sa arate (si prin voice over) natura puterii barbatului care se exprima.
In Kundun imaginile, culoarea, textura, natura, modul in care actorii se misca - desi amatori - l-au facut sa renunte la narativul hollywoodian; si-a dat seama ca expresiile, forma, culorile, muzica fac filmul si ca nu a mai trebuit sa caute anumite unghiuri pentru a da relevante povestii, nici sa "arate totul".
Scorsese a mai spus si ca The Last Temptation of Christ e un film de care se simte foarte legat. Master-classul s-a incheiat cu amintirea proiectului World Cinema Foundation ce consta in restaurarea filmelor clasice ale fiecarei tari in parte.