Star Wars: The Last Hedi a avut o perioadă dificilă pe marile ecrane. Astăzi, la o lună de la lansare, și după 1,2 miliarde încasări la nivel global, aproape 579 de milioane din acestea au venit din încasările pe piața americană. Totuși, filmul nu s-a bucurat peste tot de același succes: în China a avut un start slab la începutul lunii, iar acum filmul dispare de pe 92% din marile ecrane ale Chinei.
La data premierei în China, Star Wars: The Last Jedi s-a lansat pe 34,5% dintre sălile din țară, dar acum Forbes anunță că numărul cinematografelor în care mai rulează filmul a scăzut la 2,5%, ceea ce este foarte mult.
În timp ce Jumanji: Welcome to the Jungle și unele filme locale au oferit ceva concurență pentru The Last Jedi, un fapt adevărat este că în anumite zone, blockbusterul pur și simplu nu a fost un câștigător. Acesta a luat abia 27 de milioane în primul weekend, adăugând la ei abia 7 milioane în cursul săptămânii, un total insignifiant de 34,2 milioane de dolari, scrie presa internațională.
Pentru comparație, Ex-Files 3, o comedie romantică cu buget mic, a reușit 87 de milioane de dolari în cel de-al doilea weekend. Filmul Disney/Pixar Coco, la rândul lui, s-a descurcat bine pe piața din China.
Din fericire pentru Star Wars: The Last Jedi, filmul s-a consacrat deja ca un succes la critică și comercial pe plan global. Așa cum am menționat mai devreme, filmul a depășit pragul de 1 miliard de dolari, și - înainte ca 2017 să se fi încheiat - filmul s-a clasat ca fiind cel de-al treilea ca încasări, urmând numai după Beauty and the Beast (tot producție Disney), aflat pe locul 1, și după The Fate of the Furious, pe locul 2.