Universul Cinematografic Marvel este acum o adevărată fabrică de bani, însă în urmă cu 20 de ani lucurile stăteau cu totul diferit pentru companie. Revenindu-și pe la jumătatea anilor ’90 dintr-o situație financiară delicată, ce ducea spre faliment, Marvel a văzut în vânzarea drepturilor de ecranizare a aventurilor personajelor sale o salvare.
Conform unui articol publicat de Wall Street Journal, în vreme ce X-Men, Fantastic Four și o seamă de alte personaje și echipe de supereroi erau deja vândute unor studiouri precum 20th Century Fox și Universal Pictures, Marvel avea încă o galerie întreagă neatinsă.
În 1990, Iron Man era mutat de la un studio la altul, iar Black Panther se dovedea a fi problematic de adus în fața publicului, indiferent ce studio ar fi preluat drepturile de producție. Doctor Strange nici nu intra în discuție. Cum Marvel dorea să își revină financiar, presa celelalte studiouri să îi preia personajele, însă nu prea avea succes.
Când cei de la Sony s-au arătat interesați, în 1998, de Spider-Man, Marvel a văzut în asta o ocazie de a vinde mai multe personaje odată (cel puțin dintre cele cu mai mare succes la public) și a cerut pentru tot lotul 25 milioane de dolari (38 milioane de dolari la valoarea de acum). Însă cei de la Sony aveau în minte doar un supererou – pe Spider-Man, pe care l-au și achiziționat pentru 10 milioane. Efectul cinematografic a fost unul remarcabil – trilogia lui Sam Raimi a fost considerată de referință în istoria filmelor cu supereroi, iar franciza a devenit una dintre cele mai de succes ale tuturor timpurilor.
Părerea ta
Spune-ţi părereaCine stie ce s-ar fi intamplat daca profitau de acea oferta !
S-au zgarcit la 15 mil. de $ si au pierdut in acest proces toate incasarile pe care le-au facut intre timp cei de la Marvel !