Zilele trecute aflam că Luck, noul serial HBO difuzat şi la noi în ţară, a fost anulat deşi primise undă verde pentru un al doilea sezon. Motivele au fost şi financiare, desigur, căci audienţa era în scădere, dar şi de o natură puţin familiară în lumea serialelor: îngrijorarea privind animalele ce apar în serial. La filmările episodului pilot un cal a trebuit împuşcat după ce a suferit o fractură inoperabilă. La fel s-a întâmplat la filmările episodului şapte, ceea ce a făcut PETA, organizaţia pentru protecţia animalelor, să ia atitudine. Pe 13 martie HBO a scos din producţie toate secvenţele cu cai, iar a doua zi a anunţat anularea serialului.
Experienţa Luck ne-a făcut să ne gândim la motivele pentru care serialele dispar de pe micile ecrane. Bineînţeles, cel mai adesea producătorii dau vina pe audienţele dezamăgitoare, iar aceasta continuă să fie principala cauză de deces pentru serialele care, cu ani în urmă, ne ţineau înlemniţi în faţa televizoarelor. Cum astfel de producţii îşi justifică bugetul şi profitabilitatea doar dacă numărul de privitori este mare, se ştie încă de la început pragul la care un serial lucrează în pierdere. Cu toate acestea, audienţele mari nu înseamnă obligatoriu spaţiu publicitar scump...
Un exemplu este Anatomia lui Grey, popularul serial cu medici difuzat de postul ABC. În perioada de glorie (sezoanele 3 şi 4), serialul încasa aproximativ 400.000 de dolari pentru fiecare reclamă difuzată, asta în condiţiile în care audienţa sa era cu câteva milioane de telespectatori mai mică decât a serialului CSI: Crime Scene Investigation, datorită căruia CBS încasa aproximativ 250.000 de dolari. Explicaţia constă în faptul că un procent mult mai mare din audienţa Anatomia lui Grey făcea parte din eşantionul de vârstă 18-49 de ani, foarte atractiv pentru companiile interesate de reclamă. Este şi motivul pentru care Grey, deşi cu audienţe tot mai mici în ultima vreme, încă rezistă la ABC, deşi acum se difuzează sezonul opt.
Uneori nu faptul că scad, ci faptul că nu cresc audienţele este motiv de supărare pentru postul gazdă. A fost cazul lui Arrested Development, lansat în 2003 şi considerat unul dintre cele mai bune seriale de comedie ale deceniului trecut. Pentru că cifrele nu au crescut, serialul a fost trecut pe linie moartă, spre disperarea fanilor, care au protestat pe diverse căi împotriva acestei decizii. Încă din 2005 există zvonuri despre o posibilă transformare a serialului într-un film pentru marele ecran, iar în prezent umblă vorba că s-ar fi comandat noi episoade, aşteptate pe micile ecrane americane la începutul anului viitor.
Uneori, renunţarea la o producţie de televiziune nu are nicio legătură cu scăderea popularităţii, iar serialul moare "de moarte bună" şi nu "după o lungă suferinţă". Este cazul lui Seinfeld, unul dintre cele mai longevive şi emblematice sitcomuri ale ultimelor decenii. Deşi calitatea care l-a transformat într-un adevărat fenomen cultural nu scăzuse, producătorii şi Jerry Seinfeld au decis să oprească producţia după al noulea sezon, justificând decizia cu un simplu "venise vremea". La fel stau lucrurile şi cu Clanul Soprano, producţia HBO considerată unul dintre cele mai bune seriale ale tuturor timpurilor.
Uneori "moartea" vine tot din cauza spectatorilor, dar nu a lipsei de interes a acestora. Este cazul lui Turn-On, un serial de comedie lansat de ABC în februarie 1969. Glumele indecente au făcut ca difuzarea să fie oprită după... 11 minute, din cauza reacţiei furibunde a spectatorilor, dar şi a temerilor capilor ABC în ceea ce priveşte renumele postului de televiziune. Nu mai puţin de 400 de apeluri telefonice au desfiinţat Turn-On, pecetluindu-i acestuia soarta.
Dacă ne îndreptăm atenţia şi asupra serialelor tip reality TV, problemele se complică. Este cazul lui Megan Wants a Millionaire, o emisiune VH1 despre fotomodelul Megan Hauserman şi 17 bărbaţi care concurează pentru a o cuceri. Emisiunea a fost anulată după doar trei episoade, când unul dintre finalişti a fost arestat, fiind bănuit de crimă.
De care serial ţi-e cel mai dor?

Părerea ta
Spune-ţi părerea1.Awake (2012) Creator: Kyle Killen, Stars: Jason Isaacs, Laura Allen and Steve Harris
2.Touch (2012) Creator: Tim Kring, Stars: Kiefer Sutherland, David Mazouz and Gugu Mbatha-Raw
seriale pe care le urmaresc cu sufletul la gura
Un exemplu e Alcatraz etc.
Poate ma lamureste cineva de ce oare e acum ' epidemie ' de anulari de seriale.
Cred ca a-r trebui sa se anuleze Two and a half men, oricat de mult ma doare sa zic asta, deoarece fara Charlie, nu mai are sens serialul, zic asta acum, cand serialul nu se vrea a intra intr-un con de umbra a penibilului, o supa prelungita.