Acum câţiva ani am primit un mesaj privat pe Cinemagia: un adolescent întreba dacă un anume film "merită", pentru că el trebuie să călătorească 80 de kilometri ca să ajungă la o sală de cinema şi ar vrea s-o facă doar pentru un film care chiar merită efortul. A fost o conversaţie înduioşătoare, iar o convorbire recentă dintre Ted Sarandos, CEO Netflix, şi redactorul-şef al celebrei reviste Time, Sam Jacobs, a reactivat preocupări similare.
Mai întâi Sarandos a precizat că nu are nimic împotriva experienţei cinematografice, aceea de a urmări un film pe marele ecran, într-o sală întunecată, alături de zeci sau chiar sute de alte persoane. Dar accesul la o sală de cinema nu este posibil pentru toată lumea. "Dacă eşti suficient de norocos să trăieşti în Manhattan şi să poţi merge până la o sală de cinema, e super. Dar majoritatea oamenilor nu pot face asta", a spus Sarandos, părând să sugereze că platformele de streaming pot fi soluţia salvatoare pentru aceşti oameni.
"Mulţi [cineaşti] au crescut zicând 'Vreau să fac filme care să fie proiectate pe un ecran gigantic timp de două luni, publicul să plângă şi să nu mai existe niciun loc liber în sală'... Este un concept demodat", a spus Sarandos, citat de revista Variety. CEO-ul Netflix a mai spus că Hollywood-ul ar trebui să facă o analiză detaşată a consumului de cinema şi să se adapteze la noile forme de consum, în loc să se cramponeze de mirajul marelui ecran.
Sursa foto: Hepta.
Părerea ta
Spune-ţi părereasincer e mai captivant la cinema, doar din faptul ca nu pot pune Stop si sa ma duc la toaleta sau sa fac popcorn. experienta cinefila este neintrerupta, asa cum ar trebui sa fie