« Înapoi la pagina festivalului

Ruby, una dintre prostituatele lui Berlusconi, dorită de Woody Allen într-un film

de Gloria Sauciuc in 13 Mai 2011
Ruby, una dintre prostituatele lui Berlusconi, dorită de Woody Allen într-un film

Woody Allen face o afirmaţie care intrigă, într-un interviu acordat publicaţiei Cinemagia, la Cannes: "Aş vrea s-o distribui pe Ruby în filmele mele, e aşa frumoasă, nu ştiu dacă ştie să joace, dar o chem la un casting şi poate acceptă", spune regizorul venit la Cannes cu filmul Midnight in Paris - referindu-se la Karima Keyek (foto), una dintre escortele lui Berlusconi.

Despre aceasta procuratura italiană afirmă că ar fi primit bani de la primul ministru contra partide de sex, pe vremea când încă era minoră, mai exact pe când avea 17 ani. Procurorii susţin că primul ministru ar fi făcut sex cu ea în 13 ocazii. Mai mult, Brlusconi ar fi făcut în aşa fel încât să o elibereze din închisoare pe tânără, pretextând că ea este o apropiată a fostului preşedinte egiptean Moubarak, pentru ca fata să poată participa la una dintre petrecerile organizate de el. Ruby fusese reţinută pentru furt. În procurarea femeilor pentru petrecerile lui Berlusconi sunt suspecţi inclusiv George Clooney şi prietena acestuia, Elisabetta Canalis, model italian şi star TV.

Iată, în continuare, interviul integral cu Woody Allen, acordat vineri, 13 mai, la Hotelul Martinez din Cannes, cu ocazia premierei mondiale a filmului Midnight in Paris, despre un scriitor, jucat de Owen Wilson, care călătoreşte cu o maşină a timpului în trecut, întâlnindu-şi scriitorii preferaţi, dar şi pe Picasso, Modigliani, Luis Buñuel, Salvador Dalí.


Înainte să filmaţi Midnight in Paris ne-aţi spus despre Carla Bruni că "dacă nu va fi război în Egipt, ea va avea timp de filmări". Ceea ce acum sună foarte profetic, pentru că după asta a izbucnit revoluţia din Egipt. Voiam să vă cer părerea despre revoluţie: aveţi speranţe pentru ei?
Nimeni nu ştie ce se va întâmpla în Egipt. Rămâne o întrebare deschisă. Există optimişti care cred că o să fie bine şi alţii care aşteaptă să vadă ce va veni. Însă nimeni nu ştie, e o întrebare fără răspuns şi e un mister cum va evolua Egiptul, într-o ţară democratică ce va contribui la stabilitate şi pace în lume, sau din contra. Toată lumea vede în revoluţii o premisă pentru un nou început şi pentru democraţie. Unele din ele asta şi sunt, dar altele nu.

Legat tot de lumea arabă - Cum credeţi că ar fi arătat filmele dumneavoastră făcute de Osama Bin-Laden?  
Cu umoru-i şi spontaneitatea-i caracteristice, Woody Allen replică - "Ar fi mai puţin romantice!. Dar el nu mai este, aşa că nu vom afla niciodată..."

Sunteţi foarte romantic, dar filmul spune că nu are sens să fii romantic, pentru că trebuie să accepţi prezentul şi nu să te uiţi înapoi. E ceva ce regretaţi din trecut?
Observaţi că viaţa e dură, crudă, brutală, tragică, aşa că ajungi să gândeşti "dacă trăiam la Paris, sau în Egipt, sau în Africa, îmi era mai bine". Dar adevărul e că nu ar fi fost mai bine, pentru că lumea este dură şi atunci când crezi că viaţa ar fi fost minunată în alt loc şi în alt timp, de pildă în La Belle Epoque din anii '20, dacă te gândeşti mai bine ai descoperi că nu ar fi aşa minunat, că atunci, de exemplu, lumea se îmbolnăvea de poliomielită, tuberculoza nu era tratabilă, dar noi preferăm să privim trecutul cu nostalgie, de parcă trecututul ar fi numai vin, şampanie şi caleaşcă trasă de cai. Şi chiar dacă cineva ţi-ar da posibilitatea să te întorci în trecut, tot n-ai face-o, poate te-ai duce în anii '20, ai lua prânzul acolo şi te-ai întoarce acasă. Dar eu nu aş rămâne acolo, fiindcă ştiu că aş pierde atâtea lucruri care sunt vitale pentru mine.

În film se trece uşor de la realitate la vis. Dumneavoastră aveţi flash-back-uri?
Atunci când merg prin oraş, fie că e Parisul, fie că e New-York, dau peste diverse locuri şi îmi spun: "Când eram mic, era pe vremuri un magazin de jucării, şi îmi cumpăram jucăriile de aici. Şi îmi aduc aminte de copilărie în detaliu, care nu a fost chiar aşa frumoasă, a avut momente dureroase.
 
Deci să apreciem prezentul?
Odată ce devii tată şi începi să creşti copii, eşti aruncat în lumea reală din toate punctele de vedere. Nu mai poţi face ceea ce făceai înainte.
    
Aţi spus că aţi avut întâi un titlu, dar fără poveste...
Nu se întâmplă prea des să ai un titlu înaintea poveştii, dar de data asta într-adevăr mai întâi a fost titlul, şi nu povestea. Atunci când eram la începuturi, eram scenarist TV, şi scriam scenariul pentru show-uri TV. Şi  dacă spectacolul era sâmbătă, încă de luni dimineaţă mă puneam pe scris, mă închideam în birou şi scriam, chiar dacă o făceam forţat, nu era timp să aştepţi muza. Şi asta am făcut şi aici, aveam titlul, şi în şase săptămâni m-am tot gândit. Mi-am imaginat o maşină din care iese o femeie frumoasă, şi de aici o poveste foarte frumoasă. M-am gândit ce ar fi dacă acţiunea s-ar petrece în anii '20, în timpul a ceea ce numim La Belle Epoque.
     
De unde, totuşi, titlul 'Midnight in Paris'?
Mă gândeam că o să fac un film la Paris, şi mi-am amintit de un film vechi cu scenariul scris de Billy Wilder care se numea Midnight, şi care se petrecea la Paris. Apoi mi-am adus aminte de serile în care eram la Paris, într-un apartament la Ritz Hotel, care dădea spre Place Vendome, şi mă gândeam "Cât ar fi de romantic dacă aş vedea o femeie care coboară din taxi şi intră în fugă la Ritz pentru ca să se întâlnească acolo cu cineva... şi aşa mi-a venit titlul. Deci aveam titlul. Mai aveam nevoie şi de film...
     
Ce oraşe urmează după Londra, Barcelona, Paris?
Viena la începutul secolului XX era un oraş plin de culoare: acolo trăiau pictori, scriitori, compozitori, acolo a trăit Freud, părintele psihanalizei, iar oamenii trăiau foarte intens - deşi existau şi multe sinucideri, ceea ce era senzaţional. Mă surprinde că nimeni nu a filmat acolo. Dar nimeni nu mi-a spus "Vino, îţi dăm banii, fă un film aici"...

Dar imediat următoarea staţie este Italia. În Franţa aţi distribuit-o pe Carla Bruni, prima doamnă, să ne aşteptăm că şi în Italia aţi pus ochii pe cineva din anturajul lui Berlusconi?
Aş vrea s-o distribui pe Ruby (foto dreapta) în filmele mele, e aşa frumoasă, nu ştiu dacă ştie să joace, dar poate o să încerc, o chem la un casting şi poate acceptă.

Căutaţi, deci, o fată de la petrecerile deocheate ale lui Berlusconi?
Nu, mai degrabă caut contrariul, o fată foarte timidă.


Filmările următoarei producţii după Midnight in Paris încep pe 10 iulie, într-un decor-replică a Vaticanului. Penélope Cruz va avea replici în italiană


Legat de cel mai nou proiect, ce urmează să se filmeze la Roma...
Da, scenariul e finalizat, acum facem castingul, avem gata deja jumătate de distribuţie şi de pe 10 iulie vor începe şi filmările. Am dorit foarte mult să filmăm la Vatican, ceea ce ni s-a refuzat, dar am înţeles că la Cinecittà este o replică a Vaticanului. Aşa că se pare că vom ajunge acolo, e posibil.

O întrebare ipotetică: aveţi posibilitatea de a scrie o capodoperă precum Război şi pace sau Madame Bovary, în schimbul renunţării la film. Ce aţi alege?
Nu aş alege capodopera. Aş rămâne un regizor, pentru că sunt mai dedicat showbusiness-ului decât literaturii. Când eram tânăr, nu citeam, mergeam la filme. Acum citesc pentru că trebuie să citesc, dar nu sunt un fan al literaturii. Aş prefera oricând să fac un film decât să scriu o carte.

cu sprijinul

Părerea ta

Spune-ţi părerea
AdrianSe pe 16 mai 2011 00:10
Ce sa te astepti de la un individ pervers care sa culcat cu fica-sa .............
alex_il_fenomeno pe 16 mai 2011 11:30
ma surprinde aceasta afirmatie ! din cate actrite sunt , Woody Allen o vrea tocmai pe ea intr-un film ??
Champion pe 1 aprilie 2012 08:25
...ati inteles ce se intimpla ,interesant articol, o spune cine cineva mai pregatit ca mine .

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells