The White Ribbon, câştigătorul Palme d'Or-ului în 2009 la Cannes şi a unui Glob de Aur, precum şi câştigătorul Ursului de Aur - The Milk of Sorrow - sunt printre cei nouă care merg mai departe în cursa pentru Oscar, categoria Cel mai bun film străin, anunţă Variety.
The Secret In Their Eyes (Argentina), Samson and Delilah (Australia), The World is Big and Salvation Lurks around the Corner (Bulgaria), Ajami (Israel), Kelin (Kazahstan) şi Winter in Wartime (Olanda) au rămas şi ele pe lista scurtă de nouă producţii. Numărul final de filme care vor rămâne pe lista nominalizaţilor de anul acesta este de cinci. Academia Americană de Film a avut de selectat dintr-un număr de 65 de producţii. România a fost reprezentată anul acesta de Poliţist, adjectiv, în regia lui Corneliu Porumboiu.
Pentru vecinii noştri bulgari este prima dată când ajung pe lista scurtă a Academiei, în caz similar fiind şi Peru.
Printre marii pierzatori nu se numără, precizează Variety, doar filmul românesc, ci şi producţia sud-coreeană Mother, cea italiană Baaria, şi cea canadiană, I Killed My Mother.
În 2008 România nu a intrat pe lista scurtă de nouă filme propuse pentur nominalizare la Oscar, deşi producţia 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile, în regia lui Cristian Mungiu, obţinea Palme d'Or la Cannes cu un an înainte, caz similar cu cel al filmului The White Ribbon.
Într-un articol publlicat la începutul anului pe Cinemagia, citam replica unui membru al Academiei Americane de Film, care spunea că noile reglementări la Oscaruri ar fi permis intrarea pe lista scurta şi a unui film precum 4,3,2, a cărui absenţă în 2008 de la Oscaruri a fost "în mod special dureroasă".
Cum comentezi lipsa unor fillme ca 4,3,2 (Palme d'Or), Restul e tăcere sau Poliţist, adjectiv (Premiul Juriului secţiunii Un certain regard la Cannes) din lista scurtă de nouă filme străine rămase în lupta pentru nominalizarea finală la Oscar?
Părerea ta
Spune-ţi părereaAnul trecut a luat oscarul NO Country for old man,un film cu un scenariu si o actiune care te lasa fara cuvinte,ai impresia ca e o adaptare a desenelor animate Whil E coiotul,cu un super mega criminal care te gaseste si in gaura de sarpe ,aducandu-ti aminte de un vers al celor de la Parazitii-"Poti sa fugi poti sa fugi,ca oricum o incurci,oricum te alerg ,te prind ,te sparg la buci ,iar un film de genul There will be blood are norocul ca interpretarea lui Daniel Day Lewis a fost colosala ,ca altfel nu se alegea cu vreun Oscar,lumea fiind marcanta de terifiantul criminal din filmul fratilor Coen,care era mai periculos decat terminatorii si predatorii la un loc.
Cinematograful romanesc este pe un drum bun si trebuie sa continue pe acest drum,sunt multi tineri regizori extrem de talentati,care fac niste filme extraordinare cu niste bugete infime ,dar care te ating si te fac sa iti pui o sumedenie de intrebari atunci cand iesi din sala sau iti raman infipte mult timp pe retina anumite scene.
Filme precum 4,3,2, Moartea Dl. L., Marfa si banii, A fost sau n-a fost, sunt filme recunoscute si premiate (la fel ca si primele doua sus mentionate), insa intr-un festival mult mai bine vazut (de cineasti si critici).
Fiecare isi alege filmul si genul favorit, insa nu cred ca trebuie sa mearga mai departe pentru a intelege de ce filmul lui nu a fost premiat sau considerat.
Asta e treaba altora iar "restul e tacere".
Am castigat mult datorita tuturor aceste filme ce au fost considerate si nu cred ca e cazul sa cerem mai mult.
Si inca ceva, ma bucur ca avem filme la Cannes, la Berlin, la Venetia si nu avem la Oscar. Langa Avatar si alte masinarii de produs bani cu pretul superficialitatii si nimicului.
Revenind la "Das weisse band", ma mir intr-adevar ca nu exista mai multe comentarii. Vad ca si "marii" nostri critici de fim se abtin. Oare numai catorva ni s-a parut ca acest film e exceptional?