Tehnologia de modificare facială și de întinerire a feței a atins noi culmi. O dovedesc producțiile ultimilor ani și este remarcabilă în unele producții nelansate încă (printre care și Gemini Man, cu Will Smith). Un proiect în care a fost nevoie din plin de această tehnologie a „întineririi digitale” este The Irishman, noua peliculă a lui Martin Scorsese, aflată de mai mulți ani în dezvoltare.
The Irishman îl are în prim-plan pe Frank Sheeran, un asasin al Mafiei jucat de Robert De Niro (72 de ani), care povestește la finalul vieții despre implicarea sa în moartea unui bun prieten – Jimmy Joffa (Al Pacino), lider de sindicat, dispărut în mod misterios în 1975, pe când avea 60 de ani. Filmul îl prezintă pe Frank în tinerețe (20 ani), când este trimis să lupte în cel de-Al Doilea Război Mondial, și continuă cu evenimente din viața acestuia petrecute după război. Sunt scene în care De Niro nu ar fi putut juca fără ajutorul prelucrării digitale și al tehnologiei motion capture de ultimă generație (îl vom vedea, în rol, la 20, la 30, 40, 60 de ani; chiar și un pic mai în vârstă, la 80 de ani).
Starul a vorbit despre experiența sa cu această tehnologie revoluționară într-un segment al The Tonight Show și a menționat că a avut fața plină de puncte negre ce transmiteau calculatorului mișcările feței. Fără a intra în detalii tehnice, actorul a mai menționat că această tehnologie se folosește de foarte multe camere video și s-a amuzat pe seama faptului că astfel cariera sa se va putea prelungi cu alte câteva decenii.
Filmul, în care îi vom mai vedea pe Anna Paquin, Joe Pesci, Jesse Plemons și Harvey Keitel, va avea premiera pe Netflix pe 27 noiembrie.