Dincolo de Festivalul de Film, la Cannes se desfasoara anual "Le Marche du Film", eveniment in cadrul caruia distribuitori de film din toata lumea achizitioneaza drepturile de difuzare la cinema a diverselor filme.
"Two Lovers" a lui James Gray, si "Synecdoche, New York" sunt inca de vanzare, deoarece festivalul de anul acesta a fost neasteptat de "subtire" la capitolul contracte semnate.Cel mai asteptat film din Festival, Che Guevara al lui Soderbergh, nu a rulat pana miercuri noapte. Fiecare director de achizitii, si uneori sefii lor, aveau de gand sa asiste la proiectia lui Che, Soderbergh fiind un regizor faimos, ale carui filme e imposibil sa le treci cu vederea. Insa simplul gand de a comercializa doua filme in limba spaniola, cu un timp de rulare de peste patru ore la un loc, e o sarcina foarte ingrata. Cele doua filme au costat la productie 61, 5 milioane $, ceea ce ar duce la niste costuri de circa 8 milioane $ pana la 10 milioane $ pentru achizitionarea drepturilor de distributie in America de Nord. Asta inseamna o investitie mare : "Vom avea doua filme intr-o limba straina. Dar e un regizor mare, si toti vor dori sa-l vada".
Cele doua filme cu Che Guevara ilustreaza dilema pe care specialistii in achizitii si distribuitorii de film o au. Toamna trecuta, piata distribuitorilor a suferit o cadere, un film dupa altul esuand in ceeea ce priveste succesul la audienta. De asemenea, o abundenta de filme a accentuat problema. "Sunt prea multi distribuitori" afirma oficialul de la Universal Pictures, David Linde. Ceea ce inseamna ca directorii de achizitii de la agentiile de distributie nu mai au aceeasi libertate de miscare pe care o aveau candva, atunci cand era vorba de piete de film. In climatul de astazi, fara loc pentru risc, Cannes-ul e una dintre cele mai bune piete ale filmului, chiar daca anul acesta a mers mai prost.Distribuitorii din Statele Unite se intreaba cine va fi distribuitorul lui "Two Lovers", cu Joaquin Pheonix si Gwyneth Paltrow, zvonurile afirmand ca Fox Searchlight, Miramax si Paramount Village au fost acceptate ca distribuitori potentiali. Insa filmul, poveste de dragoste, nu a avut succesul asteptat la Cannes. Cativa cumparatori si-au pus probleme legate de lipsa audientei potentiale a filmului.