În perioada pandemiei, niciun festival de film nu a avut de suferit precum cel de la Cannes, care a fost nevoit să își anuleze ediția 2020 și să schimbe data festivalul din 2021 pentru una din vară. Însă, acum, acest important eveniment al cinematografului de artă internațional revine în forță cu cea de-a 75-a ediție: săptămâna aceasta a fost lansat posterul oficial, după ce - pe 14 aprilie - aflam că România este reprezentată în principala secțiune competițională de Cristian Mungiu, care concurează pentru Palme d'Or cu filmul R.M.N., iar în secțiunea Un Certain Regard România e reprezentată de Metronom, debutul în lungmetraj al lui Alexandru Belc.
Numit „O sărbătorire poetică a căutării inegalabile a expresivității și a libertății. O călătorie de a contempla trecutul și de a ne îndrepta către promisiunea unei renașteri”, festivalul a transmis printr-un comunicat oficial motivul alegerii unui cadru din The Truman Show pentru posterul oficial.
„Pe măsură ce inegalabilul Truman, întruchipat de unicul Jim Carrey, mângâie orizontul cu degetele, Festivalul de la Cannes abordează natura lumii noastre pe care încearcă să o înțeleagă”, își începe Festivalul de la Cannes motivarea alegerii acestui poster. „Criza climatică, dezastrele umanitare, conflictele armate... motivele de îngrijorare sunt numeroase. Ca în 1939 sau în 1946, Festivalul își afirmă cu convingere părerea că arta și cinematograful sunt ocazii de desfășurare a reînnoirii lumii. Și, totuși, acestea rămân credincioase declarației lor fundamentale scrise în articolul 1:'Obiectivul Festivalului Internațional de Film, în spiritul prieteniei și a cooperării universale, este cel de a prezenta filme de calitate în scopul evoluției artei cinematografice'”.
„The Truman Show (1998) al lui Peter Weir și Andrew Niccol este o contemplare contemporană a mitului peșterii al lui Platon, iar scenele cheie forțează publicul nu numai să experimenteze granița între realitate și reprezentare dar și să reflecteze asupra puterii ficțiunii, între manipulare și catharsis. Pe măsură ce Truman scapă de caracterul ei fals pe măsură ce urcă scara, Festivalul, cu covorul roșu ascendent, oferă spectatorului perspectiva adevărului artistului pe măsură ce intră în sălile de cinema”, se mai vede În comunicatul oficial al Cannes Film Festival.