Un film care are toate şansele la public, despre cinematograful mut şi magia lui, The Artist este o producţie inteligentă, plină de bucurie, cu un joc savuros şi cu un stil pe măsură, e concluzia afişată de cei de la rottentomatoes.com Unul dintre principalii favoriţi la Oscar, The Artist, a avut cel mai numeros public dintre toate filmele la proiecţiile canneze, unde s-a lansat, în competiţia oficială.
Povestea are loc la Hollywood, anul 1927. George Valentin (Jean Dujardin, premiul de interpretare la Cannes) este un star al filmului mut, însă acum îşi fac apariţia filmele vorbite, iar cariera lui este pe punctul de a se prăbuşi. Pentru tânăra figurantă Peppy Miller (Bérénice Bejo), posibilităţile par în schimb nemărginite - cariera de star o aşteaptă. The Artist spune povestea încrucişării destinelor celor doi.
Asociaţia criticilor de film din Wahington a premiat recent filmul, alături de Hugo, un alt pretendent la Oscaruri cu şanse puternice. Cele două filme despre începuturile lumii filmelor au ajuns cele mai premiate, cu The Artist câştigând titlurile pentru Cel mai bun film şi Cea mai bună coloană sonoră (Ludovic Bource). Martin Scorsese, regizorul lui Hugo, a câştigat premiul pentru Cel mai bun regizor de la Washington D.C. Area Film Critics Association, iar scenografii lui Hugo, Dante Ferretti şi Francesca Lo Schiavo, au fost la rândul lor premiaţi pentru 3D-urile filmului.
William Goss, Film.com: Haznavicius combină două teme fundamentale: cea din Singin' in the Rain şi cea din A Star is Born, împletindu-le cu referinţe la Citizen Kane şi Sunset Boulevard, pe ici colo, deşi niciunul din ele nu au fost filme mute. Toţi par să-şi ia în serios, cu uşurinţă, rolul dintr-un film vechi: John Goodman este producătorul tiranic, James Cromwell este credinciosul majordom, Missi Pyle este starul feminin, iar chimia care se produce între marele actor şi tânăra stea în devenire depăşeşte cadrul ecranului mut. Jean Dujardin are zâmbetul lui seducător, iar bravada lui are un efect splendid asupra nervului lui Moxie: personajele lor se vor îndrăgosti după câteva încercări neîndemânatice, doar pentru un final fericit. Şi până atunci, fiecare îşi exprimă clar durerea şi sentimentele.
Ne putem întreba dacă The Artist are de oferit mai mult decât nişte scene inteligente şi prelucrarea vechilor reţete despre mărirea şi decăderea starurilor, totul în alb-negru. Până atunci, aşeptăm data de 24 ianuarie, când se vor face nominalizările la Oscar 2012.
Părerea ta
Spune-ţi părerea