"Povestea spusă în romanul de debut al lui Kathryn Stockett ecranizat de regizorul Tate Taylor are loc în contextul segregării dintre rase, o realitate a Americii din perioada anilor '60. O tânără ambiţioasă (albă), Skeeter (Emma Stone), are curajul să le ia interviuri servitoarelor de culoare din oraşul natal, pentru a afla versiunea lor despre viaţa într-o societate segregată. La ora actuală, chiar şi printre americani părerile despre momentul respectiv sunt împărţite, iar cunoaşterea adevărului are lacune, filmul fiind cu siguranţă o lecţie de nediscriminare rasială şi curaj în faţa mentalităţii colective. The Help evită incriminarea colectivă a societăţii americane a momentului, preferând să dea un tablou al unei lumi colorate, la propriu şi la figurat", scrie Wall Street Journal.
Jane Crowther, de la Total Film spune că producţia este "o adaptare emoţionantă şi fidelă, care îi va entuziasma pe fanii romanului, va converti pe cei care nu cred şi va trezi atenţia Academiei Americane de Film. Tensiunile sociale în statele din sudul Americii din perioada segregaţionistă au fost poate explorate mai în profunzime şi într-un registru grav de alte cărţi şi filme, dar bestseller-ul lui Kathryn Stockett va cuceri milioane prin povestea curajul femeilor care înfruntau zilnic legile de segregare rasială. Pentru că despre femei este vorba, cu actriţe de primă mână şi joc la fel de bun, iar concluzia este că femeile pot schimba lumea".
Dana Stevens. Slate: "The Help e în tradiţia povestirilor moralizatoare despre relaţiile rasiale din seria Driving Miss Daisy: este mai puţin despre rasism cât despre odiseea personală a protagonistei. Cu siguranţă The Help va aduce lacrimi în ochi, dar consolarea e puţin superficială dat fiind natura încă dureroasă a relaţiilor inter-rasiale din Statele Unite. Filmul se face iubit, şi chiar dacă tratează superficial mişcarea pentru drepturi civile a persoanelor de culoare, e mai implicat decât alte filme "feministe", dar rupte de orice context social (Eat Pray Love). The Help ridică, neintenţionat şi următoarea problema: grupurile discriminate trebuie să se bucure când problema lor este cât de puţin abordată, sau trebuie să ceară reprezentări autentice, nuanţate şi complete de la bun început, atunci când dramele lor sunt aduse pe marele ecran?"
Părerea ta
Spune-ţi părereaDa citim , auzim , dar o parere personala bine informata , ar fi mult mai buna.
Din cate am vazut eu , da cred ca are de ce sa se "oftice" DiCaprio..probabil si ceilalti....
Varianta originala nu a castigat nici un premiu,iar copia deja are cinci nominalizari,macar daca era mai bun decat cel din 2009.
Deja a primit mai mult decat merita.
Si nici cu saracu' DiCaprio nu stiu ce au de ce nu a putut primi o nominalizare nici anul acesta cum nu a primit nici anul trecut pt Shutter Island in ambele jucand exceptional.Oscarurile din an in an nominalizeaza filme mai proaste si mai proaste si devin deja chiar foarte plictisitoare...si deseori chiar batjocuritoare.