Rezultatele sesiunii de finanţare din luna martie 2009 pentru manifestările legate de film ce vor avea loc în perioada 1 iulie - 30 decembrie 2009 aruncă o nouă pată pe obrazul Centrului Naţional al Cinematografiei. Cea mai mare sumă, 500.000 lei, a fost acordată unui festival aflat la prima ediţie - Festivalul Internaţional de Film de la Iaşi, în condiţiile în care TIFF-ul clujean, cel mai mare festival de film din România, cu opt ani de experienţă în spate, a primit la sesiunea anterioară 600.000 lei.
De această dată, organizatorii de festivaluri semnează o scrisoare de protest adresată ministrului Culturii, Theodor Paleologu, legată de modul în care CNC a alocat fondurile. Ada Solomon (NexT), Tudor Giurgiu (TIFF), Miruna Micu Berescu ("Anonimul"), Dana Dimitriu (B-EST) şi Laurenţiu Brătan (Anim'Est) spun că organizatorii Festivalului de la Iaşi sunt o ONG înfiinţată în luna ianuarie a acestui an, care nu a avut nici o activitate notabilă în domeniu şi nu a dovedit în niciun fel experienţa derulării unui astfel de buget.
Suma imediat următoare ca valoare s-a alocat Festivalului de Film de Comedie de la Cluj, aflat tot la prima ediţie. CNC-ul l-a finanţat cu 350.000 de lei nerambursabili.
Festivalul ASTRA Film de la Sibiu, care aniversează în acest an un deceniu de existenţă, s-a clasat pe locul trei ca buget alocat, cu 300.000 de lei . "Anonimul", aflat la a noua ediţie, a obţinut 220.000 de lei, iar Festivalul de Film Bucureşti, 200.000 de lei.
Cinemagia face publică o petiţie care să susţină demersul iniţiat de Cristian Mungiu pentru reformarea CNC. Victor Rebengiuc, Alex Leo Serban, Gabriel Spahiu, Alexandru Solomon sunt doar câţiva dintre cei 85 de semnatari ai petiţiei. Alătură-te lor! http://www.petitiononline.com/pitbull3/petition.html
Iată ce scrie unul dintre semnatarii petiţiei despre cum înţelege CNC-ul să acorde banii publici:
"Doresc să nu mai fiu martora mânăriilor acestor domni de la CNC care împart bani publici în funcţie de prietenii şi interese financiare. Lucrez de 3 ani în organizarea Festivalurilor de Film, iar cea mai şocantă experienţă a fost cea de la IPIFF (Festivalul International al Producătorilor Independenţi), festival patronat de Dinu Tănase, care primeşte anual sume ridicol de mari (aproximativ 120.000 euro). Când întrebi conducerea, nu există bani pentru nimic, nici măcar pentru promovarea evenimentului. Printre angajaţii plătiţi ai festivalului erau mulţi oameni de o incompetenţă cruntă. În sălile de cinema intră 5 spectatori la fiecare proiecţie, iar invitaţii, majoritatea membri CNC sau colaboratori apropiaţi (Radu F. Alexandru, de exemplu) vin pentru plajă şi băi de soare, nu pentru proiecţii. Aceşti oameni au pierdut măsura lucrurilor şi e ruşinos că nu înţeleg că ceea ce fac ei se numeşte furt".

Părerea ta
Spune-ţi părerea