O experienta extrema si dublu premiu de interpretare

de Gloria Sauciuc în 4 Dec 2008
O experienta extrema si dublu premiu de interpretare

Ioana Flora, premiata pentru interpretare la Salonic, ex-aequo cu Maria Dinulescu, este “Iubi” - protagonista filmului “Pescuit sportiv” (regia Adrian Sitaru). Premiul a fost decernat la sfarsitul lunii noiembrie, iar Thessaloniki Film Festival este cel mai important eveniment legat de film din spatiul balcanic. “Pescuit sportiv” a mai obtinut si premiul “Silver Alexander”, al doilea ca valoare din palmares.  Daca ar fi fost in Grecia la decernarea premiilor, Ioana Flora ar fi dedicat trofeul gemenilor ei - Alexandru si Luca, in varsta de un an.

Pe Ioana Flora ati vazut-o pana acum in “Marfa si banii”, “Turnul din Pisa”, "Tancul", "Dunarea", serialul de televiziune “Baieti buni” si in  trei mediumetraje difuzate de Acasa TV (la filmul “Trezeste-te” a colaborat tot cu Adrian Sitaru).

In “Pescuit sportiv” Iubi (Flora) traieste o viata dubla. Impreuna cu personajul jucat de Titieni formeaza un cuplu care trece printr-o experienta extrema: accidentarea unei tinere (Maria Dinulescu). Pentru ca acest lucru ar duce la compromiterea unei vieti, ea il convinge pe el ca e mai bine sa ascunda cele intamplate. Desi tanara accidentata isi revine, lucrurile evolueaza intr-o directie imprevizibila pentru personaje, punandu-le in situatii dificile, scotand la iveala probleme grave ale vietii lor...

“Nu am avut un singur moment in care sa ma uit in ochii lui Titieni sau ai Mariei Dinulescu” povesteste Ioana Flora pentru cititorii Cinemagia. Dincolo de experienta “extrema” prin care trece personajul ei, Flora insasi s-a confruntat cu optiunea regizorala inedita: tehnica de filmare utilizata pe toata durata productiei este cea a unghiului subiectiv: actorii se uita direct la spectator si joaca, de fapt, cu camera.

“E ciudat pentru ca trebuie sa insufletesti camera; dar am facut repetitii - numai intre noi, apoi cu operatorul Silisteanu, dupa care s-a facut usor trecerea. Titieni era dincolo de camera, nu-l vedeam, insa tineam minte traseul psihologic al personajului meu - de la repetitii; ne obisnuiseram”.

Sa joci fara sa-ti vezi interlocutorul, cu reactiile si trairile lui, n-a fost singura experienta dificila prin care au trecut actorii.
“Greutatea a fost si ca nu stiam cand e camera pe noi; daca iti prindea reactia - bine, daca nu…
Plus ca era un pariu sa construiesti personajul in asa fel incat sa fie coerent, in sistemul acesta de filmare”.

Prezenta la sesiunile de Q&A de la Salonic, Flora a primit un feedback foarte bun de la public; cu toate acestea, o intrebare continua sa o preocupe:

 “Observatorul nu o sa oboseasca pentru ca ma uit direct la el?”.     O asigur ca am urmarit filmul captivata, fara sa ma deranjeze nimic.

Am vazut-o pe Flora pana acum in “Marfa si banii”, un film de referinta pentru ca este productia care a deschis usa filmului romanesc in strainatate; o vedem acum in „Pescuit sportiv”, film remarcat in festivalurile internationale. Are potential aceasta productie sa devina o referinta a noului val? - polemizez cu Ioana Flora... „Filmul are ceva de spus, si o face intr-o modalitate care intetreseaza publicul de astazi” remarca Flora.

Filmarile la “Pescuit sportiv” au inceput in 2005; in 2007 s-au mai turnat cateva cadre, productia fiind independenta. In februarie 2009 se va lansa in cinematografele din Romania, dupa ce a avut mai multe participari si premii in festivalurile internationale de gen.
Pe Ioana Flora o puteti vedea la Teatrul Act in Bash. O trilogie contemporana (de Neil LaBute), alaturi de Vlad Zamfirescu.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Champion pe 1 aprilie 2012 08:55
cam trista fatza ei

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells