O deziluzie în dragoste, două vizionări Avatar şi sinuciderea

de Gloria Sauciuc în 15 Ian 2010
O deziluzie în dragoste, două vizionări Avatar şi sinuciderea

Alexandra Petrică, în vârstă de 24 de ani, s-a sinucis miercuri, în garsoniera sa din Cluj-Napoca, după o deziluzie în dragoste şi după vizionarea filmului Avatar, conform declaraţiei pentru Adevărul de seară Constanţa a Mariei Petrică, mama fetei.

„Era o fire mai sensibilă. Eram sigură că a depăşit perioada de suferinţa după despărţirea de prietenul ei, acum patru luni, altfel nu o lăsam să plece la Cluj. Dar după ce a văzut filmul Avatar i s-a adâncit depresia şi a făcut ce a făcut. Filmul i-a răscolit sentimentele",a spus Maria Petrica, inspector-şef adjunct pe Relaţii de Muncă de la Inspectoratul Teritorial de Muncă din Constanţa.

Femeia a mai precizat că Alexandra a văzut filmul o data la Cluj-Napoca, înainte de Sărbători, iar în vacanţă le-a cerut părinţilor să mai meargă o data la cinema împreună. Alexandra Petrică era studentă la Facultatea de Medicină Veterinară din Cluj-Napoca.

„Probabil trauma fetei era foarte puternică, iar filmul a adâncit-o. Să nu uităm că au fost şi Sărbătorile, perioadă când persoanele singure îşi dau seama cât de singure sunt. Uneori, o singură fază de acest fel este de ajuns. Ea devenise probabil extraordinar de fragilă, era dezechilibrată, iar filmul a adâncit criza emoţională", a declarat pentru Adevărul psihologul Camelia Condurache.

Pe de altă parte, psihologul Lucia Alb din Cluj-Napoca spune că modul în care Alexandra şi-a pus capăt zilelor - prin spânzurare - sugerează că fata era decisă să moară. „Pelicula te influenţează când eşti excesiv de sensibil. Înclin să cred că un astfel de film nu putea să provoace o aşa de puternică determinare", precizează Lucia Alb.

Taguri:  Avatar

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Alex pe 15 ianuarie 2010 11:33
N-am nici cea mai mica urma de mila pentru oamenii care se sinucid, iar faza cu "s-a sinucis k a vazut avatar" la fel k shi alea cu "au impushcat elevii in scoala din cauza k ascultau Marilyn Manson" mi se pare cea mai mare tampenie de pe fatza pamantului. Femeieeee!!!! Fi-ta s-a sinucis k era dusa cu capu nu k s-a uitat la un film.
Neytiri pe 15 ianuarie 2010 11:58
vai :|
eu l-am vazut de 4 ori si inca traiesc...si pot spune ca si eu sunt o fire sensibila...chiar nu pricep ce anume din film ar fi putut s-o determine sa faca asta...e ilogic :|

cavallioty pe 15 ianuarie 2010 12:04
pentru ce ajung oamenii sa se omoare si yo ma gandeam ca doar saracia e un motiv(dar si acei oameni saraci sunt mai fericiti ca altii),si drama asta ca te-a parasit iubitul/iubita si nu poti trece peste,fratilor sunt peste 6 miliarde de persoane in lume si voi credeti ca totul se invarte in jurul acelei persoane??? va inselati
stit cum se spune ca dupa furtuna vine soarele,chair daca a plouat mult timp

keepwalking pe 15 ianuarie 2010 12:09
atata reclama la un film stupid!
tuiila pe 15 ianuarie 2010 12:21
Inclin sa ii dau dreptate lui Alex.Bravo Alex asa este .Dovada ca avea probleme la scufita,asta nu inseamana ca filmul Avatar poate produce o astfel emotie psihica.Fata avea probleme la mansarda grave.
mika2188 pe 15 ianuarie 2010 12:23
Pe zi ce trece ma tot mir de ce pot face unele persoane :| la 24 de ani :|:|:| dc era un copil mai ziceam dar asa...:(
Sadd pe 15 ianuarie 2010 12:29
foarte bine,si asa eram prea multi.Era ea instabila,nu e filmul de vina.
redmen pe 15 ianuarie 2010 12:40
Va rog,nu mai publicati stirile astea gen libertatea,click.
kronos18 pe 15 ianuarie 2010 12:58
poate a ajuns sa fie cu EIWA :)))))))))))
Ingrid pe 15 ianuarie 2010 13:25
s-au terminat stirile gen "cine mai inseala pe cine la Hollywood" si ati trecut la stiri "nebuni care se sinucid"? faptul ca fata respectiva s-a uitat la Avatar si apoi s-a sinucis e suficient incat sa publicati asemenea articol pe un site precum cinemagia?
Gloria pe 15 ianuarie 2010 13:35
Faptul ca mama fetei care s-a sinucis crede ca "după ce a văzut filmul Avatar i s-a adâncit depresia" este o stire, fireste.
doinarac pe 15 ianuarie 2010 13:49
Trebuia sa se duca cu fata la un psiholog, asa cum fac cei din vest, sa o ajute sa iasa din depresie. Ar fi trebuit sa incerce, sa spuna un specialist cat este de grava starea ei psihica.
La noi inca exista reticente pentru abordarea acestui fel de insanatosire.
Depresia este o boala grava, foarte grava din cate am citit si culmea este ca la noi in romania tocmai asta este tratata mai superficial.
Si eu cred ca sinuciderea s-a produs pentru ca era singura in perioada sarbatorilor.
Parintii nu trebuie sa "dea vina" peAVATAR, dansii trebuiau sa actioneze cu mult mai multa grija pentru ca vedeau situatia prin care trece, si stiind-o sensibila sa ia masuri urgente. asta este parerea mea
Am mai citit stiri de acest gen on line:
"Critici au venit si din partea unora dintre spectatori. Spectacolul oferit de Avatar a fost "un pic prea real" pentru o parte din cei care au vazut filmul la cinematograf si care spun ca au cazut in depresie si au avut ganduri de sinucidere, dupa ce au vazut pelicula. Motivul: s-au bucurat prea mult de frumusetea lumii Pandora, informeaza CNN. "
Sunt de acord cu "redmen" as prefera sa nu citesc astfel de stiri pe Cinemagia, daca se poate.

anca_luna pe 15 ianuarie 2010 14:00
"după o deziluzie în dragoste şi după vizionarea filmului "....
Da, cronologic vorbind, probabil asa s-a intimplat, vizionarea filmului facand parte din sirul de evenimente traite de ea in ultimele zile. Putea fi oricare alt film despre dragoste, romantic cred eu
In rest totul este subiectiv.
Aveau de a face cu o problema grava: depresia, la parinti ma refer.
AVATAR suna aici folosit ca "scuzemie" .
Parintii nu stiu daca au facut ceva sau nu, caci nu se specifica.
Pacat de ea caci era foarte tanara, D-zeu sa-i ierte pacatele si sa o odihneasca in pace macar acolo sus.

SpaceRacoon pe 15 ianuarie 2010 14:10
aia cu Marilyn Manson mai merge dar cu Avatar....
Lore pe 15 ianuarie 2010 14:17
Oricum chiar nu mai conteaza acuma ...nu inteleg nici eu de ce s-a sinucis ii chiar...ciudat, trebuie sa fii fost mai mult...si poate si depresia ca s-a desp de prietenul ei...la subiectul acesta fetele care sufera din iubire sunt capabile pana si de sinucidere...si eu am o prietena care a incercat:(
Odihneasca-se in pace!

Dralex pe 15 ianuarie 2010 14:36
Pentru ca a vazut avatar? ma voi sunteti dusi cu capul eu l-am vazut de vreo 3 ori si nu m-am omorat filmul iti da emoti dar pe loc dupa o zi nu le mai ai sau a fost primu film care l-a vazut in viata ei eu daca ma omoram la fiecare film emotional la care m-am uitat cred ca pana acuma se canta de vreo 100 de ori vesnica pomenire
lina pe 15 ianuarie 2010 14:43
domnilor si domnisoarelor curajosi, persiflanti si aroganti analizati-va cateva clipe reactiile . O fiinta umana a disparut si chiar nu conteaza numele ei dar EA putea fi "sora", nepoata", "fiica" sau "prietena" voastra. Productia AVATAR este doar un produs cinematografic de larg consum din care unii castiga bani, alti experiente iar unii dobadesc o gam d sentimente contradictorii. Nu cred ca este corec sa criticam o fiinta umana si sa o raportam la o productie cinematografica (chiar foarte buna)

Cei care spun "nebuna" cunosc termenul psihologic ? Tot suntem "nebuni" in acceptiunea altora chiar prin simplu motiv ca-i contrazicem
DUMNEZEU SA O ODIHNEASCA

Eustake pe 15 ianuarie 2010 14:53
Nu ma gandeam ca filmul Avatar te poate deprima... Eu de exemplu m-am dus in Ajun, cand stiam ce Craciun trist ma asteapta... Dar filmul mi-a dat o stare mai buna si nu mi-a adancit tristetea,
Twiblack pe 15 ianuarie 2010 14:58
cauza acestor situatii care duc la un sfarsit tragic sunt aberatii cand cei apropiati gasesc vina intro forma de entertainment. productia si respectiv producatorul nu au absolut nici o vina pt circul creat nu numai de moartea fetei ci si de sutele sau chiar miile de persoane care au inceput sa o ia razna...acelasi tip de stire am intalnit si pe timpul cand eram un jucator obisnuit al capodoperei celor de la Blizzard : World of Warcraft. Nu te forteaza nimeni sa iti iei viata, si sigur nu se fac intalniri de grup si se injunghie unul pe celalalt...este o boala si se numeste depresie si odata ce ai cazut, parerea mea singura persoana care poate sa te scape de aceasta boala esti u, familia sau prietenii. Imi pare rau pentru ea...desi destul de tanara dar presupun matura in ale gandirii fapta ei e caz simplu, vinovata pana peste cap.

Daca mai realizeaza James Cameron inca 2 continuari la Avatar cred ca ne injumatatim mai repede decat o face gripa porcina :))

cristi85 pe 15 ianuarie 2010 15:34
Alta prostie omeneasca. :)) Filmul e o capodopera, fara indoiala, l-am vazut si eu, dar ce altceva te poate determina sa te sinucizi decat propria prostie? Oricare ar fi continutul unui film sau al unei carti, daca esti normal la cap si tii la viata ta nu o sa faci asemenea lucruri. Ce idioti :)) Si mai sunt cate unii care chiar cred ca filmul are un efect negativ asupra celor care il vad :))
d3ea13 pe 15 ianuarie 2010 15:46
si ce are daca s-a sinucis???? se scapa lumea de niste prosti :)):)):))....ai dreptate alex :)):)) pt oameni k astia nu trebuie sa iti fie mila
Diana pe 15 ianuarie 2010 16:27
Asta e film EMO
alex pe 15 ianuarie 2010 17:12
cred ca a facut bn ce a facut ? bravoo ?bravoo putini au curajul sa-si ea viata.
J A pe 15 ianuarie 2010 18:26
Din dragoste pentru Dumnezeu si familia mea, pentru cei ce ma iubesc, n-am ajuns aici! Multumesc LUI ca m-a ajutat sa lupt!
LaFox pe 15 ianuarie 2010 18:29
DACA FACEM CAMERON O TRILOGIE DIN AVATAR O SA SE SINUCIDA ASTIA PE CAPETE..LOL
anca pe 15 ianuarie 2010 18:51
Doamne fereste!!!!!!!!!
ali pe 15 ianuarie 2010 19:47
Mare marlanie sa faci o legatura intre sinucidere si film! Sa ii fie rusine celui care a scris asta! Cred ca nici nu a vazut filmul. L-am vazut aseara si e un film frumos plin de viata, pozitiv. are culori intense,peisaje efecte e ca un basm. Poate curand va aparea stirea ca vren adolescent s-a sinucis dupa ce a citit tinerete fara de moarte si....
gyxu78 pe 15 ianuarie 2010 20:44
daca din cauza la avatar s-au sinucis atunci de titanic ce sa mai zic
este de 10 ori mai dramatic ca asta

weedmaster pe 15 ianuarie 2010 21:24
consider ca numa cretinii se sinucid, tre sa fii tare prost sa te sinucizi
da-i naibii de prosti

teodorus pe 15 ianuarie 2010 21:27
si eu mi-am primit papucii de la prietena tot in preajma sarbatorilor de iarna... iar apoi m-am uitat si eu la filmul avatar dar nu mi s-a adancit durerea sau s-a diminuat, defapt oricum era destul de adanca deja, iar in film dupa cum a marturisit si acel dr. psiholog nu era nimic care sa te determine sa faci un asemenea gest, dar daca totusi pe alexandra filmul a determinat-o sa faca asta, si era despartita de prietenul ei de patru luni, atunci ganditiva oameni buni eu ce era sa fac cand am vazut filmul si eram in stare de suferinta de doar 2 saptamani, sa imi pun capat zilelor, chiar nu merita, pentru k persoana care te raneste putin ii pasa de ceea ce se intampla cu tine dupa ce relatia s-a teminat, fazele de genu hai sa fim prieteni(amici) sunt doar amagiri, as fi vrut sa discut cu alexandra despre asta dar pacat ca inca o fiinta omeneasca a recurs la un asemenea gest, iar doamna petrica sa stiti ca atunci cand unul dintre copii trece print-un astfel de moment trebuie sa ii fiti alaturi si sa va asigurati ca a depasit momentul. ar fi multe de spus in legatura cu asemenea cazuri care in ultimuii 2 ani sunt tot mai frecvente...dar ma opresc aici
no1 pe 15 ianuarie 2010 21:42
Depresia este o boala f grava care trebuie tratata ca atare,nu-i de joaca cu ea,pacat, ar fi trebuit sa consulte un medic psihiatru.Cand esti depresiv devii f sensibil.Acum sa te sinucizi pt un baiat este intr-adevar prostesc.Depresia este si o boala genetica care se poate activa dintr-o data fara sa-ti dai seama,cea ce este ingrozitor pt pur si simplu nu-ti dai seama dc iti vin acele ganduri..asa ca nu ma jigniti aiurea.
cosmin pe 15 ianuarie 2010 21:42
sa sinucis k asa a vrut ea nu ka a inspirato avatar
a avut instabilitate mentala cred ca a fost maniac depresiva sau ceva de genul asta

no1 pe 15 ianuarie 2010 21:45
La ultima propozitie este "mai"ci nu "ma",sa nu se inteleaga altceva :D
Vortex pe 15 ianuarie 2010 21:59
Nu ati obosit sa faceti reclama la Avatar???WOW si-a luat viata pentru ca a vazut Avatar,a facut aia si aia ca a vazut Avatar.Daca intradevar si-a luat viata din cauza filmului si din alte cauze,a facut o prostie dar e(sau era)viata ei asa ca face ce vrea cu ea.Asta nu a fost decat de fatada ,trebuia doar sa aiba legatura cu Avatar,un film bun dupa mine dar doar din cauza efectelor restu' nimic(doar nu va asteptati sa cred ca un trib de pe nustiu ce planeta ii face fata unei armate echipate, foarte avansata,acolo nu trebuia sa moara nici un om,e ca si cum ai spune ca Legiunea straina poate sa i-a batatie sau sa piarda multi oamnei intr-un conflict cu nustiu ce bastinasi cu arcuri).Cat despre restu,i-a facut reclama coca-cola si mai toata lumea ,si sunt sigur ca multi care au ridicat in slavi pana sus,dar atat de sus incat a scapat atractiei gravitationale a Pamanului si s-a dus "dreacu" si lauda , nu apreciaza filmul pe cat il lauda,in unele momene filmul e plictisitor si penibil,scuzati ofensa [ca]( multi o i-au ca pe una).Incercati sa nu va stresati prea mult in legatura cu comentariul,si nu va puneti sa injurati sau alte chestii care ofenseaza,pana la urma stresul,in zilele astea,inseamna de cele mai multe ori,moarte!!!( sau aparitia bolilor),sau cum e cazul acesta tot moarte doar ca e sinucidere probabil pentru ca nivelul de stres i-a ajuns pana la gat si a trecut mai sus asa ca a facut ce a facut .
circarul pe 15 ianuarie 2010 22:17
io nu inteleg de ce a bagat avatar vezi doamne sa sinucis dupa avatar putea sa se sinucida si la un film porno dar ei au spus avatar
33s pe 16 ianuarie 2010 01:25
Sunt de parere ca cei care o critica nu sunt decat niste nesimtiti, atata timp cat nu cunosti niciun detaliu din viata acestei tinere nu poti spune ceva despre ea, nu trebuie sa fii nebun, bolnav psihic ca sa-ti iei zilele, e de-ajuns sa te dezamagesti in oameni, asa cum a fost cazul ei, s-a dezamagit in persoana pe care o iubea atat de mult. O inteleg perfect daca ar fi posibil as intreba-o daca i-a trecut durerea pe care o avea. Asa ca smecherii si pitipoancele care nu au alte valori decat D&G sau Armani ar trebui sa-si inchida gurile pentru ca nu stiu despre ce vorbesc. Imi pare rau pentru ca a murit, dumnezeu sa o odihneasca in pace.
susanu pe 16 ianuarie 2010 04:25
ai dreptate Neytiri si yo l-am vz de 3 ori...mi s-a parut destul de interesat...da nici nu m-a dus gandu la asa cva :))) sa ma sinucid din cauza unui film...kre e departat de realitate :))
elena10 pe 16 ianuarie 2010 12:59
Nu stiu de ce de cate ori se sinucide cineva, trebuie sa vina cate un pseudopsiholog ca doamna Alb, care sa emita tot felul de judecati de valoare despre ce a cauzat actul sinucigas. A devenit doamna Alb un expert in stabilirea motivatiei care duce la sinuciderea tinerilor?
Nu de alta dar acum ceva timp cand doua tinere gemene s-au sinucis in Cluj, aceeasi distinsa doamna "psiholog" a opinat ca fetele s-au sinucis din cauza ca au ascultat Culture Beat-Mr. Vain. Penibil.
Daca vreti sa scrieti ceva despre Alexandra discutati cu cei ce au cunoscut-o nu cu tot felul de profesionisti de doi llei.
Haideti sa ii lasam sufletul sa se odihneasca in pace si sa nu mai opinam despre ceea ce a stat in spatele gestului ei, sa respectam durerea parintilor si a prietenilor.

lyghts pe 16 ianuarie 2010 13:13
da dupa asa un film poti avia emotii dar nu de vina filmu ci si persona care credia ca asa va face din cauza relatiilor intre ei daca mai ales erau emo iobanii vrot e clar cu amindoi caci ed de la un civint orecare deja vriau sasi piarda viata sunt momente cint doresti se se intimple ca si in film dar asta e film iar viatza real e cu tot alceva
nightmare28 pe 16 ianuarie 2010 14:54
deci..sa et sinucizi din cauza la un film e...total o prostie....io unu nu cred asta:|:|
primola94 pe 16 ianuarie 2010 16:18
aiurea...cum ar fi sa ne sinucidem toti dupa ce ne despartim de iubit/iubita dupa ce vedem un film care ne-a ,,răscolit sentimentele"?iar cei care se sinucid probabil nu sunt intregi la minte...cum sa faci una ca asta cand ai toata viata inainte,si in plus decat dumnezeu decide cat sa traim,nu noi.
blackblood pe 16 ianuarie 2010 17:22
geez, acum o sa ne sinucidem toti din cauza filmului?:))
Buburuza pe 16 ianuarie 2010 17:45
Am vz filmul o singura data . Impresia : buna si efecte speciale cum stim de la James Cameron. Apoi aud ca se sinucid oamenii.
Jurnalistii o spun de parca au descoperit " mersul pe jos". :(
Ceea ce nu spun jurnalistii, din lipsa de documentare si comoditate, este ca fiecare sinucigas avea DEJA " o problema" si care era / este ? .
Vreti sa dati o stire buna? Faceti munca profesionista! Nu intereseaza pe nimeni ca toti " fermecatii " se sinucid !!! Pe nimeni....... " De ce ?" Poate ... Avem nevoie de SPERANTA nu de sinucideri ..!

BLACK-SPIDER pe 17 ianuarie 2010 17:44
Am vazut si eu Avatar, ma duc sa imi trag un glont in cap! Poate o sa ma vedeti la stiri. La revedere prieteni, sa stiti ca v-am iubit!
roxana pe 22 ianuarie 2010 20:57
cum dracu sa te sinucizi din cauza unui film?!oricat as incerca sa gasesc o explicatie nu pot,e aberant!nu pot sa pricep una ca asta!
dede14 pe 12 iulie 2010 14:21
prostii !
:-J

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells