Lanțul de cinematografe texan Alamo Drafthouse pregătește un program la nivel național în care clienții doritori pot să închirieze întreaga sală pentru ei înșiși - alături, bineînțeles, de nucleul apropiat de prieteni și de membri ai familiei - pentru 150 de dolari. Este strategia supremă a cinematografelor de a funcționa, păstrând totuși distanța: un cinematograf, un client, scrie EntertainmentWeekly.
Acest nou model comercial este într-o etapă de testare care se derulează în 12 state din America.
„După un debut de succes în anumite orașe, suntem încântați să putem oferi această opțiune în cadrul sălilor din lanțul Alamo Drafthouse de la nivelul întregii țări (America), săli deschise la ora actuală”, susține Shelli Taylor, fost manager la Starbucks care a devenit, în aprilie, CEO la Alamo Drafthouse.
„Clienții noștri ne întreabă cum pot ei, împreună numai cu familia și cu prietenii apropiați, să își rezerve o proiecție relaxantă și în condiții de siguranță, și ne bucurăm că le putem oferi aceasta la un preț acceptabil”.
Chiar dacă 150 de dolari pentru o proiecție pare un preț mare, costul devine mult mai rezonabil dacă ai un cerc apropiat de membri ai familiei și de prieteni. Conform unui purtător de cuvânt de la Alamo, grupul mediu care închiriază o sală este de 10 persoane.
Cinematograful percepe o a doua taxă de minimum 150 de dolari. Servirea cu mâncare și băuturi a grupului se face de către personalul echipat cu măști.
Chiar și în lipsa unui cerc amplu de prieteni, mulți clienți simt că un bilet mai scump merită plătit pentru a evita să stai lângă necunoscuți care s-ar putea să fie purtători asimptomatici de Covid 19, și pentru a evita stresul de a-ți face probleme despre asta. Totuși, programul nu are cum să fie atrăgător pentru cinefilii solitari sau pentru cupluri.
Clienții își rezervă o sală de cinema. Ei pot alege ce film pot să vadă, începând de la noile premiere precum Tenet sau Kaijillionaire sau clasice precum Jurassic Park, The Matrix, Kung Fu Panda, The Goonies și Trolls.
„Atunci când am deschis prima sală Alamo privată la Austin, în august, nu știam care va fi reacția”, relatează Kristen Wheaton, director senior de locații la Alamo Drafthouse. „A fost ceva mare. Foarte mare. În numai câteva săptămâni am făcut rezervări pentru 700 de familii și echipe de colegi de lucru, și asta la numai câteva săli. Suntem așa de bucuroși să extindem programul la mai multe locații din țară.”
Alamo este de mult timp pionier în domeniul sălilor de cinematograf, compania introducând servirea cu mâncare și băuturi în sală dar și o politică strictă „fără telefoane, fără sms” încă din 1997, odată cu lansarea primului cinematograf la Austin. Cu multe cinematografe care se închid în pandemie și cu vânzările de bilete scăzând la recorduri de minim, probabil că închirierile de săli sunt o oportunitate pentru ca afacerile să continue.
Părerea ta
Spune-ţi părerea