Lansarea adaptării popularului titlu al Blizzard Entertainment, Warcraft, este aşteptată cu entuziasm de fanii jocului video, iar specialiştii industriei preconizează că debutul la box office va aduce 25 de milioane pe teritoriul SUA şi alte 30 de milioane de dolari în rest. Însă, independent de amploarea succesului la public, realizatorii s-au străduit să aducă pe marele ecran un film atractiv, posibil un început de franciză.
Din dorinţa de a face pelicula cât mai spectaculoasă şi interesantă, regizorul Duncan Jones a inclus cât mai mult material în versiunea precendentă celei stabilite pentru proiecţie – director’s cut – ceea ce ar fi dus la 2 ore şi 40 de minute filmul, ce a rămas în final la 120 de minute.
Jones a povestit în interviul acordat TheDailyBeast.com şi cât de dificil i-a fost parcursul regizoral pentru Warcraft, o perioadă în care a fost solicitat şi în planul vieţii personale (prin moartea tatălui şi apropierea naşterii primului său copil, asteptat în luna iunie).
Filmul are în centru, în mare parte, relaţia dintre taţi şi fii şi are destul de multe în comun cu populare titluri fantasy precum The Lord of the Rings, sau Game of Thrones. Însă Jones a ţinut să vină cu un fantasy ca niciun altul: „Se fac multe filme fantasy, dar, într-un fel, toate ţin să fie Lord of the Rings. Chiar şi Game of Thrones, pe care îl iubesc, e un fel de Lord of the Rings pentru adulţi. Ceea ce am încercat să facem a fost să variem tiparul a ceea ce poate fi un film de acest gen.”