Miles Millar, creatorul Into the Badlands: „serialul are o datorie imensă faţă de cinematografia japoneză şi faţă de munca lui Akira Kurosawa”

de Cinemagia în 20 Nov 2015
Miles Millar, producător executiv/Co-Creator al serialului AMC „Into the Badlands”, este scenaristul unor filme precum Lethal Weapon 4/Armă mortală 4 (1998), Smallville (2001), The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (2008), Îngerii lui Charlie (2011), I Am Number Four/Numărul patru (2011)

Luni, 23 noiembrie, de la ora 23, se difuzează pe canalul AMC cel de-al doilea episod al producției originale și exclusive a AMC, Into the Badlands, cu Daniel Wu protagonist. Povestea este plasată într-un viitor distopic. Peste secole de acum, civilizaţia aşa cum o ştim noi, încetează să mai existe, distrusă de o succesiune de catastrofe naturale dar şi create de om. Miliarde dispar, naţiunea se prăbuşeşte, oraşele devin ruine. Peste timp, o societate feudală apare în ceea ce era cândva Midwest american, unde cei mai putenici şi brutali se ridică prin forţă şi bogăţie pe spatele multora. Acestă zonă este cunoscută sub numele de Badlands şi este împărţită între şapte rivali Baroni. Aceşti bărbaţi şi femei controlează resursele necesare traiului zilnic. Fiecare Baron îşi întăreşte domnia de fier cu ajutorul armatelor loiale de asasini antrenaţi, cunoscuţi drept Clippers.  Puţini Clipperi ajung să îşi serbeze a 30-a aniversare, dar Sunny (Daniel Wu) nu este un Clipper obişnuit.

Iată, mai jos un interviu cu Miles Millar, unul dintre producătorii principali ai serialului, interviu pus la dispziția cititorilor Cinemagia de către AMC România.

Care a fost geneza la  Into the Badlands?

Miles Millar: Al (Alfred Gough, producător - n.red.) şi cu mine iubim artele marţiale şi am avut multă experienţă în filmele de acest gen; am lucrat cu Jackie Chan, Jet Li, Michelle Yeoh şi Donnie Yen în numeroase filme. Mereu am vrut să aducem autenticul stil marţial Hong Kong  în televiziune.

Ne-am întrebat ce fel de spectacol ne-ar angaja ca privitor şi creator? Am vrut să fie american şi nu am dorit să-i punem acţiunea într-o lume contemporană cu arme. Pentru că armele întotdeauna fac artele marţiale supraabundente şi nu începi o scenă de luptă luând arma din mâna cuiva. Am vrut ca artele marţiale să fie blânde în acestă lume, astfel am plasat acţiunea într-un viitor unde nu există gloanţe sau arme ca să ne distragă atenţia.

Ce influenţe au fost în conturarea seriei?

Miles Millar: Sămânţa narativă a fost Journey to the West cunoscut ca Monkey King, ce reprezintă o muncă iconică de la cultura şi ficţiunea asiatică despre un călugăr budist ce călătoreşte în India în căutarea unor texte sacre. Aceasta a fost sămânţa, dar nu mai mult de atât, a ideii de căutare spirituală. Acestă temă se regăseşte şi în Into the Badlands, o poveste despre oamenii ce caută ceva mai mult în viaţa lor.

Acest spectacol are o datorie imensă faţă de cinematografia japoneză şi faţă de munca lui Akira Kurosawa. Există o mulţime de filme japoneze despre samurai ce au de a face cu lumea feudală, cu casele geishelor şi aşa mai departe; a fost şi asta important de asemenea. Desigur, Bruce Lee a avut o influenţă foarte mare în ceea ce priveşte natura viscerală a artelor marţiale şi a elementelor de violenţă şi consecinţele ce însoţesc personajele noastre. Vizual, munca lui Wong Kar Wai a fost piatra de temelie şi sperăm să imităm atenţia la detalii şi cinematografia somptuoasă.

Toate aceste lucruri sunt esenţiale în spectacol. Dar este în mod intenţionat o confuzie de lucruri pe care noi, fanii genului, o adorăm. Am pus totul în minte şi asta a ieşit.

Aţi trasat anumite exemple istorice în crearea societăţii din Badlands?

Miles Millar: Structura societăţii din Badlands este foarte aporopiată de Japonia medievală ce era divizată în teritorii. Fiecare teritoriu era condus de către un Shogun; ai noştri sunt numiţi Baroni. Shogunii aveau armate de asasini numiţi samurai; ai noştri sunt numiţi Clippers. Oamenii ce au fost cândva samurai şi îşi abandonau Shogunii erau numiţi  Ronin; ai noştrii sunt Nomazi.

Cum aţi ajuns la aspectul vizual al seriei?

Miles Millar: Atunci când construieşti o lume, te gândeşti la aspectul estetic şi la cum a ajuns lumea în acel punct. Nu am dorit să facem acel tip de lume pe care îl vezi în filmele apocaliptice, ce sunt desaturate, pline de praf, foarte portocalii sau roşii. Am dorit chiar opusul: luxuriante, saturate, de culoarea bijuteriilor. Ne-am gândit la dezastrul nuclear de la Cernobil din Rusia; după 30 de ani de la eveniment, zona a devenit incredibil de verde, ca un refugiu pentru sălbăticie. Dacă, în viitor, această lume aşa a fost renăscută? Natura este predominantă, aproape depăşeşte limitele posibilului în acestă civilizaţie ce stă atârnată de un fir. Se vede asta în verdele şi roşul din uniforme ce simbolizează sângele şi brutalitatea din acestă lume. Avem frumuseţea câmpurilor de maci roşii care de fapt simbolizează moartea într-un mod grafic. 

Să discutăm despre personaje. Aţi gândit în ceea ce priveşte arhetipurile ?

Miles Millar: Nu chiar. Am pornit în a face aceste personaje să se simtă pe deplin dimensionale. Fiecare are secrete, fiecare este bântuit de către acţiunile sale. În timp ce dezvăluim secretele lor interioare, îţi faci o imagine despre ceea ce sunt. Există o ambiguitate morală în fiecare personaj; nimeni nu este cu totul bun, nimeni nu este cu totul rău. Aceasta este o lume brutală ce a înăsprit caracterele. Nimeni nu a supravieţuit fără să facă lucruri pe care le regretă. Eroul poveştii este cel ce a ucis cel mai mult. Acesta a fost o alegere deliberată. Sunny a vărsat cel mai mult sânge şi are nevoie cel mai mult de salvare.

Această salvare este ceea ce fiecare caracter are nevoie?

Miles Millar:  Desigur. Toate personajele sunt în momente cruciale. Sunny este pivotul deoarece a ajuns într-un punct în care nu mai vrea să facă ce făcea până acum. Dar este adevărat că se răsfrânge şi asupra lui Quinn, ce realizează că nu mai este aşa tânăr şi că devine vulnerabil. Lydia experimentează respingerea lui Quinn; ce înseamnă pentru ea dacă acesta moare? Ryder a fost ignorat de ambii părinţi şi cum va arăta viitorul său? Veil, de asemenea, a ajuns într-un punct în care îşi dă viaţa pentru Quinn, dacă acesta o cere. Deci fiecare are o criză morală sau emoţională. Chiar şi Widow, ce încearcă să îşi facă un loc ca Baron. Ea vrea o lume mai bună dar cu ce preţ?  

Spuneţi-ne despre simbolurile create special pentru Baroni.

Miles Millar: Orice stat sau grupare guvernamentală are o emblemă ce îi reprezintă. Am dorit să creăm o iconografie specifică şi ne-a plăcut ideea să găsim simboluri benigne pe care să le răsucim pentru a deveni ameninţătoare. De asemenea am vrut ca simbolurile să se simtă ca fiind americane, nu din Europa medievală. Deci simbolul pentru Widow este un fluture. Are prezenţă şi putere ca simbol şi este folosit pe armele letale. Pentru Quinn am ales un tatu. Cum transformi acest straniu animal într-un simbol al puterii? Dacă te gândeşti, este mic dar armat şi protejat; este de fapt o creatură preistorică ce a supravieţuit timpului. Este o reprezentare perfectă a lui Quinn şi a ceea ce Quinn reprezintă; este un supravieţuitor. Poţi să-l subestimezi dar va reveni şi se va ridica din nou.   

Cum s-a ajuns la această varietate de elemente estetice – motocicletele şi maşinile, hainele şi decorul? Se simte era victoriană dar mai este ceva, nu?

Miles Millar: În timp ce aceşti Baroni redefinesc lumea după Epoca Întunecată, după distrugerea a 99% a umanităţii, au ales era ce li s-a părut cea mai confortabilă şi astfel au recreat era Victoriană. Dar nu este chiar Victoriană; sunt elemente moderne ce au fost încorporate. De-a lungul istoriei, fiecare a evoluat împrumutând de la ceilalţi. Deşi există elemente ce sunt neo victoriene, multe dintre ele nu sunt. Garderoba Lydiei şi a lui Jade sunt inspirate din secolul 20, de la Chanel la Yves St. Laurent şi Halston. Există o fascinaţie privind supravieţuirea tehnologiei audio din secolul 20. Nu sunt componente electronice în Badlands, plăci sau circuite computerizate. Dar există lucruri mecanice şi electricitate. Deci maşinile sunt de dinainte de 1970. După 1970, maşinile au devenit computerizate iar mentenanţa lor nu ar fi posibilă în acestă perioadă. Dar un simplu motor va funcţiona; ar putea fi repoziţionat şi reconstruit. Există de asemenea o influenţă asiatică în arme, haine şi forme. Am amestecat toate aceste elemente pentru ca acestă lume să fie autentică.  .

 

Exploreaza subiecte similare:

Miles Millar, Into the Badlands

Alte știri din cinema

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, condamnat la biciuire și 8 ani de închisoare înainte de premiera noului său film la Cannes

Cel mai nou film al cineastului Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig, va avea premiera în competiție la Cannes în mai.

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

7 filme cu și despre tenis

Cu documentarul Nasty și lungmetrajul Challengers acum în cinematografe, haideți să trecem în revistă alte filme de care se pot bucura iubitorii sportului alb

Părerea ta

Spune-ţi părerea
grotesQue pe 20 noiembrie 2015 17:26
Incredibil de exagerate scenele de lupta, am rezistat exact pana la prima lupta. E o tampenie sa compari asa ceva cu Kurosawa.
Costirik pe 21 noiembrie 2015 02:35
Exagerezi..
grotesQue pe 21 noiembrie 2015 09:41
Chiar deloc.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells