Mihai Bendeac versus Emanuel Parvu

de Interviu realizat de Alexandra M. Paun în 4 Iul 2005
Mihai Bendeac versus Emanuel Parvu
Nu va ganditi la cine stie ce prostii. Cei doi tineri actori sunt colegi de facultate si prieteni foarte buni.
O intalnire cu ei nu se lasa fara haz si glume, cei doi fiind ingredientele unui duet gata oricand sa rada.
Pe scena joaca impreuna in piesa lui I.L.Caragiale, O noapte furtunoasa, in regia profesorului lor de an, Gelu Colceag.
Cei care dau mereu o sansa filmului romanesc i-au putut vedea impreuna si pe ecran, la cinemateca Union in filmul neconventional si 100% independent al lui Florin Piersic Jr. Eminescu versus Eminem.
Pe Mihai Bendeac l-am remarcat inca de anul trecut in Milionari de week-end, iar interpretarea sa la debut direct in lung-metraj i-a adus multe aprecieri.
Alexandra Paun: Voi ati terminat facultatea, sau sunteti inca studenti?
Emanuel Parvu: Anul asta, sa dea Dumnezeu.
Mihai Bendeac: (il intrerupe) A scris asta o lucrare de licenta de 25 de pagini...
A.P.: Si examenul practic?
M.B.: Eu sunt cu practica, el e cu teoria; numara pagini...
E.P.: Tu de ce vorbesti, ma? Þie n-or sa-ti ceara tot la numaratoare? E si o chestie foarte nasoala, pentru ca la actorie n-ai ce sa ceri. Ce dracu’ sa ceri? Noi am facut 20 de spectacole la Teatrul Bulandra, am inteles ca o sa-l cumpere Teatrul National si a fost cel mai premiat spectacol din toata stagiunea. Noi suntem un cuplu, si in film, si pe scena. Suntem Dumitrache (arata spre sine) si Ipingescu (spre Mihai).
A.P.: De ce ati ales actoria?
M.B.: (rade) De foame... (radem)
E.P.: Era cel mai bun lucru. Daca as fi vrut sa ma fac doctor trebuia sa invat fizica, chimie, la orice trebuia sa inveti ceva.
A.P.: Pai si aici trebuie sa inveti un repertoriu de concurs...
M.B.: Alea sunt usoare. „Catelusu’ ”... (radem)
E.P.: Pe bune, „Luceafarul” il stiam din clasa a VIII-a.
M.B.: Eh, erai tu precoce.
E.P.: Ma rog, stiam prima strofa. Stiam si „Mircea cel Batran”, toate astea...
A.P.: Si pe astea le-ai avut in repertoriu?
E.P.: Nu. Am avut doua fabule, pe care le-am invatat atunci si un monolog scris de mine.
M.B.: Adica e si carturar. (imita comisia) „De cine e scris monologul?” „De mine.” „Patapievici, hai, da-i drumul.”
E.P.: Si asta a fost. In afara de actor sau antrenor de fotbal, n-as fi putut fi nimic altceva. Si cum antrenor de fotbal nu-mi placea sa fiu, m-am facut actor.
A.P.: Voi va cunoasteti dinainte de facultate?
M.B.: „Il cunosc de sase luni.” (rad amandoi)
E.P.: La inceputul prieteniei noastre era o vorba foarte misto. Intr-un spectacol, in „Tache, Ianche”... „ma uit cu trej’de ani de prietenie in ochii tai” si zice un coleg: „Ma uit cu sase luni de prietenie in ochii tai.”
A.P.: Ati jucat in scurt-metraje studentesti?
M.B.: El a facut, eu n-am facut.
E.P.: Eu am facut odata, dar noi ne-am axat pe lung-metraje platite foarte bine. (rad amandoi)
M.B.: Dar ai facut si scurt-metraj.
E.P.: Am facut, da. Am facut doua scurt-metraje in scoala, unul a fost chiar premiat la CineMAiubit.
A.P.: Si lung-metraj?
E.P.: Eu am facut mai multe lung-metraje cu strainii (Modigliani - Mick Davis, Sliding Dices, Raptor’s Island 2 - Gary Jones, Catherine the Great (doc.) Paul Burgess), majoritatea trebuie sa iasa. Deocamdata la noi in tara in industrie este foarte greu, si atunci trebuie sa accepti „rolisoare” pe la straini. Un rol mic, apoi un rol mai mare, pana ajungi sa joci un rol secundar intr-un film strain mai mare. Daca ai sansa sa joci un rol de 14-15 zile de filmare la un film cu americanii, e foarte bine. Iar daca vrei sa joci in afara, trebuie sa ai un agent.
A.P.: Si ai un agent?
E.P.: Sper sa am curand. Trebuie sa ajunga la „ei” o caseta cu filmele straine in care am jucat, pentru ca pe „ei” ii intereseaza cum vorbesti in limba lor, nu? Sper sa ajunga caseta unde trebuie.
A.P.: Si filme romanesti?
E.P.: Am jucat in astea doua filme ale lui Florin Piersic Jr. Fix-Alert si Eminescu versus Eminem si intr-o productie a CNC, Quick-fresh in regia lui George Dogaru. E paradoxal, pentru ca am filmat acum o luna-doua la Paradox Film si...
A.P.: Si tu, Mihai, in ce filme ai jucat?
E.P.: Eu n-am facut decat un film pentru Hallmark, Milionari de week-end, cu juniorul lui Saizescu si astea doua cu Florinel.
A.P.: Deci jucati impreuna si in Fix-Alert (n.red.: Filmul va aparea in septembrie).
M.B.: Da, dar acolo nu avem treaba unul cu altul.
E.P.: Nici nu vreau sa-l aud (pe Mihai), dar sa-l vad! (rad amandoi)
A.P.: Cum v-ati intalnit cu Florin Piersic Jr.?
E.P.: Te-am bagat, spune-i, pilosule!
M.B.: Cum ai avut tu grija de cariera mea!
E.P.: Da. N-a mai putut un actor sa vina la filmare la Fix-Alert, iar eu fiind primul dintre noi langa Florin, i-am zis: „Uite, fa o incercare si cu asta, ca e colegul meu...”
M.B.: Aaa-haaa! Aoleu! Multumesc ca mi-ai dat o paine! (se ridica si-l saruta ca pe nas)
E.P.: Si pe urma l-am chemat la teatru la comedie, sa vada O noapte furtunoasa.
M.B.: Ce zici tu? A fost inainte de asta. Lasa-ma, mai! Florin a venit inainte de asta la teatru.
E.P.: Pai, da. Pentru ca l-am chemat eu sa te vada.
M.B.: Dar putea sa vina oricum, ca e spatiu public.
E.P.: Nu venea.
M.B.: Bine, ma, iti multumesc din suflet, mi-ai salvat cariera.
E.P.: Cu cea mai mare placere. Nu ma laud cu asta.
A.P.: Asadar Fix-Alert s-a filmat inainte de Eminescu vs. Eminem?
E.P.: Da, inainte... Fix-Alert e un film elaborat.
M.B.: A fost frumos pentru ca a fost cu adevarat o munca de echipa.
E.P.: Da, chiar daca nu aveai scena de filmat veneai totusi, ca sa mai dai o mana de ajutor, sa-l mai ajuti pe Florin, sa mai tii o camera... Toata lumea a pus umarul la filmul asta. A fost frumos.
A.P.: Dar cum s-a intamplat Eminescu versus Eminem?
E.P.: Asta e o istorie tumultuoasa. Ne-am imbatat de Revelion, si dupa ce ne-am trezit, respectiv pe data de 2...
M.B.: Eu nu ma trezisem inca, de-aia ne-a venit ideea greu...
E.P.: ...si dupa ce ne-am trezit ne-a venit ideea: „Cum ar fi, bai, sa facem un film?” Pe bune! „Hai sa vorbim cu Florin.” Si ne-am dus la el, „Facem un film”. Asta, gata! „Despre ce?”
M.B.: Buna intrebare! (radem)
E.P.: „Deocamdata atat. Restul maine.” Buuun.
M.B.: „Avem o informatie!” Bugetul, fiti atenti!
E.P.: Am avut buget de 5 (cinci) casete. Asta a fost tot bugetul.
M.B.: Care oricum nu erau foarte bune. (radem)
E.P.: Si pe urma Florin ne tot suna. Noi ne-am dus, evident, sa ne dregem cu un sprit, si lui Florin ii functionau rotitele si ne tot suna sa ne spuna...
M.B.: Da,zi si aia, ganditi-va si la ailalta...” A lui a fost ideea decriptarii aleia idioate a filmelor... Stii, noi doi ar trebui sa facem undeva sinopsis-uri la filme. Cum are loc o premiera... Cum e noul Star Wars, care e...
E.P.: (il intrerupe) Nu, nu, nu-ncepe! (rad amandoi) Dar stii paralela pe care am facut-o intre Sergiu Nicolaescu si Coppola...
A.P.: Asa ati comentat despre Orient Express...
M.B.: Da, dar te rugam, scrie asta undeva... (se inteleg din priviri si declama amandoi la unison, usor desincronizati:)
M.B. si E.P.: Un, doi, si... Noi doi vrem sa jucam intr-un film de-al dumneavoastra, domnule Nicolaescu. Va rugam sa ne auziti. Suntem aici, salvati-ne! Vrem sa avem onoarea de a lucra cu regizorul care a lucrat cu Amza Pellea... (comenteaza sinceri)
M.B.: Stii, noi pare ca facem caterinca, dar pentru romani caterinca e ca pentru englezi ceaiul de la ora cinci. Pentru noi Sergiu Nicolaescu chiar e un regizor extraordinar. Pentru mine cel putin Osanda ramane un film extraordinar.
E.P.: Toate filmele lui sunt speciale... Chiar ne dorim sa jucam intr-un film al sau. E un regizor cu care au lucrat toti actorii romani mari.
A.P.: Ca sa revenim la Eminescu versus Eminem... Unde e Eminem?
E.P.: Eminem e doar un simbol.
A.P.: Cat de „fix” a fost scenariul?
M.B.: La scenele noastre in care comentam filme am improvizat. Apoi Florin a filmat scena cu Gianina Corondan si cea cu Oreste... Cred ca avea clar in cap cum sa monteze pe urma si secventa de „casting” si tot restul.
E.P.: Da, cand am vazut si noi cum a iesit la final, ne-a placut mult.
M.B.: Se gandeste sa faca o continuare...
E.P.: Da... Cei trei „regizori” reusesc sa stranga bani si sa-si faca filmul.
A.P.: Ce filme va plac?
E.P.: Imi plac filmele romanesti.
M.B.: Hai sa facem un Top Cinci... Secretul lui Bachus intra...
E.P.: Intra. Si De ce trag clopotele, Mitica?
M.B.: Eu bag si Filantropica...
A.P.: Mie mi-a placut mai mult E pericoloso sporgersi, dar in fine... Actorul si salbaticii...
E.P.: Da, Actorul si salbaticii... si Osanda. (pocneste din palme)
E.P.: Eu as mai fi pus si Morometii.
M.B.: Cum de-am uitat Morometii...
E.P.: Cate avem? Patru?
M.B.: Nu, gata, sunt cinci.
E.P.: Sunt patru... (si discutia continua iremediabil)

Părerea ta

Spune-ţi părerea
baz baz pe 30 aprilie 2010 14:33
mda e hazliu...
Parvu avea o chitara cand era mai mic si canta la ea si imi ziceam in sinea mea ca ce talentat e
Imi amintesc cum manca un mare " sendvis" in 311 ( autobuzu' ) :D.....cu ce pofta pfff mi se face foame

alex_il_fenomeno pe 25 iulie 2010 13:23
foarte amuzanti si atunci , si acum!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells