Într-o Românie în care uneori pare că masculinitatea se măsoară în mușchi și cât de "dac liber" ești, în care oamenii încep să aibă mai multă încredere în tămăduitoare energetice și guru de criptomonede decât în doctori și economiști, Mentorii aduce pe marele ecran o satiră care pune sub lupă aceste noi tendințe. Cu un ton comic și personaje caricaturale, filmul ironizează o parte a societății noastre moderne, într-o modalitate cât se poate de comercială.
Comedia regizată de Adrian Tapciuc urmărește povestea lui Johnny Baltă (Cătălin Bordea), un tânăr imatur, fiul unui afacerist bogat, care își irosește majoritatea timpului petrecând și consumând alcool și substanțe interzise. După un accident de mașină, tatăl său, Dorin Bată (Adrian Titieni), sătul de stilul lui de viață superficial, îi taie accesul la bani și îi dă șase luni să devină responsabil - altfel, îl va dezmoșteni. Pentru a-l ajuta, sora lui, Magda (Mira), îl pune în legătură cu trei influenceri populari care ar trebui să-i fie mentori în procesul său de maturizare: Flex Barbarul (Dorian Popa), un fanatic al masculinității duse la extrem, Sandra Senzorial (Loredana), un guru al simțurilor și energiilor, și Robby Anonimul (Radu Bucălae), un așa-zis expert în criptomonede și live-uri pe rețele sociale.
Mentorii mizează pe exagerare și absurd, construind o lume populată de personaje caricaturale. Dacă Flex Barbarul își etalează obsesiv mușchii în clipuri aparent motivaționale și Sandra Senzorial predică armonia cosmică, Robby Anonimul încearcă să-și manipuleze fanii să-i cumpere noua criptomonedă. Toți sunt cât se poate de ridicoli în propriul lor fel, dar nu par conștienți de asta. Johnny ajunge în mijlocul lor și, întrucât acesta chiar vrea să se schimbe, începe să le asculte sfaturile, lucru ceea ce îi creează și mai multe probleme. Pelicula este plină de glume, unele reușite, altele mai puțin. Absurdul unor situații stârnește râsul, dar uneori umorul coboară spre glume grosolane, care par gândite pentru un public mai imatur.
Din distribuție fac parte multe nume cunoscute din stand-up comedy și showbiz, iar prestațiile funcționează în contextul personajelor caricaturale. Cătălin Bordea face o treabă bună și este credibil - sau cel puțin atât cât îi permite scenariul (de exemplu, secvența în care Johnny descoperă supermarketul drept o adevărată revelație este complet neverosimilă). Dorian Popa și Loredana reușesc să surprindă ridicolul personajelor lor, însă Radu Bucălae exagerează până la punctul în care devine mai degrabă obositor decât amuzant. Prezența lui Adrian Titieni ridică considerabil nivelul producției, fiind unul dintre puținii actori care joacă într-o notă serioasă, adăugând greutate poveștii. Doina Teodoru se remarcă și ea în rolul Cristinei, chelnerița care îl introduce pe Johnny în realitatea unui trai obișnuit. O apariție surprinzătoare, dar bine-venită, este și ceea a lui Mihai Petre în rolul unui doctor de la sanatoriu.
Imaginea și sunetul sunt de o calitate foarte bună, iar nivelul producției este ridicat. Directorii de imagine Toma Velio și Zoran Simulov au creat compoziții bine luminate și plăcut din punct de vedere estetic, iar sunetul, înregistrat de Ionuț Geadău, alături de Ciprian Vișan și Bogdan Ivanovici, este clar și curat. Totuși, filmul dă pe alocuri senzația unei reclame, atât prin claritatea exagerată a cadrelor, cât și prin plasarea de produse făcută de cele mai multe ori fără subtilitate. Uneori personajele menționează explicit numele unor branduri, ceea ce poate distrage de la povestea propriu-zisă. Acest aspect este de înțeles, însă, întrucât tot mai multe filme comerciale aleg să se bazeze pe fonduri private din partea sponsorilor în locul finanțărilor CNC, care sunt dedicate în principal filmelor artistice.
Mentorii este o comedie ușoară, potrivită pentru o după-amiază relaxantă. În ciuda unor situații și glume mai puțin reușite, filmul reușește să transmită un mesaj optimist și o energie pozitivă într-o lume tot mai serioasă și dominată de anxietate. Uneori, avem cu toții nevoie de o satiră legată de societatea modernă pentru a ne deconecta și respira mai ușor după.