Mel Gibson- 51 de ani si Apocalypto

9 Ian 2007
Mel Gibson-  51 de ani si Apocalypto

Controversatul Mel Gibson a implinit pe 3 ianuarie 51 de ani. Pe 4 a avut loc avanpremiera extraordinara in Romania a mult- asteptatului sau film APOCALYPTO. Nascut pe data de 3 ianuarie 1956, sub numele de Mel Columcille Gerard Gibson, in oraselul Peekskill, din apropierea New York-ului, Mel este al saselea dintre cei 11 copii ai parintilor sai. In momentul de fata Mel le pregateste o surpriza de proportii si fanilor sai din Romania, care de joi, 4 ianuarie, vor avea ocazia sa vizioneze in avanpremiera extraordinara filmul APOCALYPTO, in cinematografele: CinemaPRO, Hollywood Multiplex si Movieplex.

 1. Cat au durat filmarile pentru APOCALYPTO? Am inceput sa scriem scenariul in urma cu 2 ani si jumatate. A fost o nebunie intreaga numai cu montajul filmului si partea de post-productie a fost o munca de-a dreptul epuizanta. Pentru ca filmul a fost unul foarte greu de realizat, ne-am depasit timingul cu 4 luni. Cu toate astea sunt de parere ca am facut o treaba extrem de buna.

2. Cat de greu a fost sa filmezi in padurile tropicale?

 Este un tip acolo care arata ca un John Malkovich mexican si care este determinat sa protejeze pamanturile astea. Din nefericire o mare parte din padurile tropicale din sudul Mexicului au disparut. In mediul acesta salbatic te detasezi foarte bine de realitatea cotidiana, mai ales cu un film aflat in continua miscare. O mare parte din actorii filmului nu s-au mai aflat in fata camerei de filmat, pana la APOCALYPTO si au fost invatati sa devina actori de film si s-au dovedit a fi unii foarte buni chiar.

 3. Cum ai reusit sa-ti pastrezi la cote maxime entuziasmul timp de 8 luni?

De foarte multe ori mi-a fost incredibil de greu. Poti deveni destul de agitat si este o stare care se tot repeta, pana cand incepi sa te intrebi cand se va sfarsi oare. Inca din momentul in care am inceput lucrul la scenariul filmului a existat o pasiune incredibila de a da nastere unei povesti si de a avea la indemana lucruri atat de subtil plasate in pelicula, cu un fir epic foarte bine definit. Sunt mesaje legate de civilizatie pe care incercam sa le respectam din punct de vedere istoric. Am vrut sa gasim o teorie perfecta legata de disparitia acestei civilizatii, de ce a devenit slaba, de ce s-a evaporat.

4. Ce documentare ti-ai facut pentru APOCALYPTO?

Exista o carte foarte buna scrisa de Diego De Landa, o prima marturie despre destinul civilizatiei maiase. El a asistat la ritualurile de sacrificare si cred eu ca este responsabil pentru decriptarea codului in spatele caruia se ascunde misterul disparitiei civilizatiei maiase. A citit hieroglifele, i-a transmis mesajul unui spaniol pe care l-a pus sa traduca. Asa se face ca exista un document care atesta toata munca lor, un document care nu a putut fi gasit pana in cel de-al doilea razboi mondial.

5. Poti compara experienta filmarilor pentru APOCALYPTO, cu realizarea filmului The Passions Of The Christ?

Foarte multa sensibilitate se afla in ambele. Cred ca evoluezi, dar si ca exista anumite ritmuri care-ti apartin si reprezinta de fapt amprenta ta asupra unei productii. De departe pot spune ca APOCALYPTO a fost cel mai greu film pe care l-am realizat pana acum.

6. Cum a fost vremea in timpul filmarilor?

 Pot spune ca am plecat spre locatie in sezonul secetos, pentru ca nu ne-am dorit de nicio culoare sa avem parte de ploaie. Dar, pentru ca ne aflam intr-o padure tropicala, bineinteles ca a plouat. Ni s-a spus ca lucrul asta nu se intampla niciodata in acea perioada a anului. Asta ne-a incetinit grav ritmul. Cred ca am pierdut cel putin o luna de filmare din cauza ploilor.

7. Cum i-ai ales pe cei 2 protagonisti ai filmului?

I-am gasit in urma proces foarte indelungat. Am vazut o gramada de oameni, din Canada, California, New Mexico pana in Oklahoma. Am vrut sa vad foarte multi oameni care aduceau a populatie bastinasa si i-am gasit peste tot. De exemplu, fetita din film pe care am gasit-o, nu vorbeste decat limba maiasa si provine dintr-un sat mult mai putin sofiticat decat cel ilustrat de noi in film. Are 7 ani si nu mai vazuse o camera de filmat sau o masina in viata ei. Cand am inceput castingul in Mexic, ne-au fost trimisi initial foarte multi actori cu look european, numai ca eu imi doream de fapt un look indian, oameni cu pometi ridicati.

 8. A fost prima data cand ai lucrat alaturi de oameni care nu aveau idee cine esti de fapt?

 Nu erau chiar toti asa. Cu siguranta fetita de 7 ani habar nu avea cine sunt, numai ca oamenii in Mexic, am constatat, ca au o obsesie cu Mad Max. O sa le aratam filmul. Ne vom intoarce aici si ii vom lasa sa-l urmareasca. Cred ca vor fi uimiti. Cu siguranta si-au castigat dreptul asta.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells