James Bond vine la TIFF. De sapte ori!

de Cinemagia în 18 Mai 2008
James Bond vine la TIFF. De sapte ori!

Ca in fiecare an, principalul festival de film din Romania se amuza pe seama unui personaj celebru. In 2007 a fost Dracula, iar in 2008, cand TIFF implineste sapte anisori, victima este vajnicul agent 007, multiplicat de sapte ori (pai altfel cum) si "altoit" pe imaginea unui neaos haiduc al lui Saptecai (pai altfel cum, ne intrebam iar). Cei sapte actori cooptati in campania de imagine a TIFF sunt Andi Vasluianu, Gabriel Spahiu, Mimi Branescu, Vlad Ivanov, Florin Piersic Junior, Tudor Chirila si, intr-un delicios travesti, Anamaria Marinca.

Sedinta foto a avut 3 etape, ultima desfasurandu-se la Londra, unde fotograful oficial al posterelor TIFF de pana acum, Cosmin Bumbut, s-a deplasat pentru a o surprinde pe Anamaria Marinca in chip de haiduc. Pe posterul oficial al festivalului, pe care l-am atasat acestui articol, apar toti cei sapte actori.

Nici spotul festivalului nu putea ramane mai prejos. Radu Muntean (aflat la a cincea colaborare cu TIFF-ul), Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil, Bogdan Mustata Tudor Giurgiu, Adrian Sitaru si Paul Negoescu sunt cei sapte regizori invitati sa interpreteze local mitologia Bond in mici filmulete de cca 40 de secunde.

Acest proiect de amploare a fost produs de Mercedes Benz, in parteneriat cu Kodak Cinelabs Romania (care a furnizat pelicula) si, la fel cum filmele cu James Bond promoveaza brand-urile cool cu care se asociaza (asa numitele "product placement"-uri), tot asa, cei sapte regizori au gasit modalitati inspirate de a "distribui" in povestile lor cate un model de masina Mercedes.

Coloana sonora a filmuletelor Bond este asigurata de trupa de suflet a TIFF-ului, Fanfara Ciocarlia, care a oferit festivalului drepturile de utilizare a propriei lor interpretari muzicale a temei James Bond, intitulata chiar asa, "007 James Bond Theme", inclusa pe albumul "Gili Garabdi", editat de Asphalt Tango Records.

In penultima zi a festivalului, sambata, 7 iunie, ora 12.00, in cadrul unei Conferinte de presa speciale, TIFF lanseaza DVD-ul cu cele 7 spoturi ale editiei cu numarul 7. In aceeasi zi, la cinematograful Republica, "haiducii 007" prezenti la festival se vor intalni cu publicul clujean pentru o sesiune de autografe si discutii.

Cu aceasta campanie, TIFF continua o amuzanta traditie: inca de la prima editie, din 2002, festivalul a ochit si a tintit imagini "cult", le-a trecut prin filtrul "echipei de creatie", rezultand parodii memorabile: numele festivalului, Transilvania, a luat locul Hollywood-ului in primul an, pozitionat pe celebrul munte din Los Angeles. In 2003, celebrul Bulevard al Stelelor a trecut printr-un lan de capite de fan de pe dealurile transilvanene; in 2004, Marilyn Monroe a Transilvaniei a zambit timid si imbujorata cu fustele-i traditionale in bataia vantului; in 2005, E.T. a devenit un ied de toata frumusetea al unui cioban care, cu o privire pierduta, ii urmareste zborul prin dreptul lunii pe bicicleta unui copil; mamaliga romaneasca a luat forme multiple pentru fiecare sectiune a festivalului in 2006, iar anul trecut, mega faimosul vampir transilvanean, alias Nosferatu, alias Dracula, a trebuit sa faca fata unui casting riguros.

Taguri:  tiff 2008

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells