Indiana Jones 5: A fost nevoie de peste 100 de artişti vizuali pentru a-l întineri pe Harrison Ford

de Gloria Sauciuc în 9 Iul 2023
Indiana Jones și cadranul destinului rulează pe marile noastre ecrane

Imaginile cu un Harrison Ford tânăr sunt impresionante, şi asta graţie unei echipe de peste 100 de artişti vizuali de la Industrial Light and Magic, care au petrecut trei ani de lucru la efectele speciale ale filmului, ce a cuprins şi partea de îmbunătăţiri şi dezvoltări ale întineririi digitale, creându-se ILM FaceSwap., scrie The Hollywood Reporter.

Întinerirea digitală nu a fost în niciun caz ceva nou pentru echipă. Tehnologia precum Flux a existat şi a fost folosită în filme precum Ant-Man and the Wasp: Quantumania sau The Irishman. Însă, atunci când Andrew Whitehurst şi Robert Weaver, coordonatorul de efecte speciale de la Industrial Light and Magic, a abordat pentru prima oară ultimul film cu Indiana Jones, Dial of Destiny, aceştia ştiau că urmează să fie cel mai mare proiect pe care îl vor semna.

„Ştiam că trebuie să folosim toate instrumentele pe care deja le aveam şi în plus să dezvoltăm unele noi”, declara Whitehurst. Aşa s-a născut ILM FaceSwap. Noile instrumente au permis echipei să genereze o figură 3D, să combine elemente extrase de la filmările de pe platou, plus „material preluat pe computer de la filmele anterioare din seria Indiana Jones”.

Odată ce s-a găsit materialul initial, inclusiv un model din material maleabil al capului lui Indiana Jones, au continuat făcându-l pe actor mai tânăr scenă cu scenă. Totuşi, nu s-au oprit aici, mai notează THR.

Weaver explică faptul că dacă „învăţarea automată” a ajutat la crearea unui model 2D, încă mai era necesar un model 3D generat pe computer. „Asta a cerut ca Harrison să înregistreze toată gama de mimici, inclusiv extremele, şi combinarea a diverse tehnologii care să se amestece una cu alta şi în final să obţină imaginea căutată”, explică Weaver.

„Aspectul cel mai important este că nu a existat o reţetă unică...” Whitehurst a lucrat la film timp de peste trei ani, şi unul dintre primele lucruri pe care le-a făcut a fost să „scaneze capul lui Harrison Ford pentru a avea un model”.

Odată ce a existat asta, echipa a început să îi construiască modelul capului, folosind şi alte elemente din arhivele Lucasfilm. În timp ce făceau asta, au construit şi secvenţa prologului filmului, pentru a-şi face o idee despre ce scene au nevoie. Când au început filmările, Whitehurst a declarat: „Ne-am asigurat că filmăm cu camere video suplimentare ca să avem cât de multe repere se poate...” Asta cuprindea şi repere de iluminat pentru fiecare scenă pe care să le poată replica în procesul CG.

Exploreaza subiecte similare:

Harrison Ford, Indiana Jones and the Dial of Destiny

Alte știri din cinema

De ce ciudat vorbeşte Yoda te întrebi? George Lucas explică...

La o proiecţie aniversară a lui Imperiul contraatacă, cineastul face o dezvăluire neaşteptată

E frumos de luat acasă: protagonistul din noul Predator. Iată trailerul!

Regizorul Dan Trachtenberg vrea să ţinem cu predatorii în noua parte a popularei francize

Micul Ne Zha, pregătit să cucerească întreaga lume

O versiune dublată, în pregătire pentru animaţia ce a bulversat topurile internaţionale

E oficial: Ryan Gosling e în noul... gâlşeavî pi şeruri

Iată titlul complet şi data premierei noului film Star Wars

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells