În Resident Evil: Bun venit în Raccoon City „groaza reală vine din modul în care lumea arată şi simte”

15 Nov 2021
Filmul va fi lansat în cinematografele naţionale pe 26 noiembrie 2021  

Revenind la originile foarte popularei francize Resident Evil, fanul şi producătorul de film Johannes Roberts aduce la viaţă jocurile pentru o nouă generaţie de fani. În Resident Evil: Bun venit în Raccoon City, cândva reşedinţa în plină expansiune a gigantului farmaceutic Umbrella Corporation, Raccoon City este acum un oraş pe moarte din Vestul Mijlociu. Exodul companiei a lăsat oraşul în ruine… cu maleficul fierbând în adâncuri. Atunci când maleficul este eliberat, un grup de supravieţuitori trebuie să lucreze împreună pentru a descoperi adevărul din spatele Corporaţiei Umbrella, şi asta peste noapte.

Resident Evil: Bun venit în Raccoon City a fost clasificat R (echivalentul lui „Nerecomandat sub 15 ani) de către Asociaţia Filmelor Artistice din SUA pentru violenţă puternică, scene sângeroase şi limbaj. Filmul va fi lansat în cinematografele noastre pe 26 noiembrie 2021.

„Cu 25 de ani în urmă, am mers pe coridoarele pline de groază ale conacului Spencer, apoi am experimentat noaptea plină de ploaie din jurul postului de poliţie din Raccoon,” spune regizorul-scenarist Johannes Roberts, amintind de jocurile video emblematice „Resident Evil” şi „Resident Evil 2.” Acum, Roberts apelează la acele amintiri pentru a readuce fanii „Resident Evil” la bazele poveştii cu noul film Resident Evil: Bun venit în Raccoon City. „Fac parte din acea generaţie a primilor care s-au jucat pe PlayStation, care au crescut cu jocul, chiar dacă am crescut mai mult uitându-mă la el decât jucându-l. Am fost întotdeauna un adevărat nebun al groazei, aşa că în cea mai mare parte a anilor mei de şcoală m-am uitat cum îl joacă alţii, aproape ca un film; sunetele specifice pe care le făceau zombii sunt fixate pentru totdeauna în sufletul meu. În ultimii 10 ani am devenit eu însumi un mare jucător şi sunt obsedat de ‘Resident Evil.’ Remake-ul celui de-al doilea joc a fost un punct de cotitură major pentru mine în modul în care au devenit jocurile cinematografice...”, mai mărturistește regizorul-scenarist Johannes Roberts.

Creat de Shinji Mikami şi Tokuro Fujiwara, primul joc pe computer „Resident Evil” a fost lansat pentru PlayStation de Capcom în 1996. De atunci, franciza jocului a dat naştere la numeroase sequel-uri, spin-off-uri şi remake-uri, şi este larg creditată nu doar pentru influenţarea evoluţiei în supravieţuirea horror-ului şi a jocurilor, ci şi pentru a ajuta ca zombii să fie populari din nou. Douăzeci şi cinci de ani mai târziu, „Resident Evil” rămâne cea mai bine vândută franciză de jocuri video a Capcom, cu 110 milioane de unităţi vândute la nivel mondial şi extinzându-se în filme de acţiune, animaţie, televiziune, benzi desenate, poveşti, chiar drame audio.

Pentru a scrie şi a regiza Resident Evil: Bun venit în Raccoon City, producătorul Robert Kulzer l-a abordat pe Roberts, producătorul britanic de film din spatele thrillerelor cu rechini de mare succes 47 Metres Down si 47 Metres Down: Uncaged, precum şi al filmului horror The Strangers: Prey at Night. Deoarece jocurile video originale au fost inspirate de filmele clasice cu zombi, Roberts a considerat că acest nou film Resident Evil ar trebui să fie mai degrabă un film horror decât urmarea firului acţiunii francizei de film anterioare. „Johannes este pasionat de horror şi chiar el a fost cel care a avut această idee de a face o versiune de groază care a reprezentat jocurile”, spune producătorul James Harris, care a lucrat cu Roberts la 47 Metres Down şi The Strangers: Prey at Night.

„Am vrut să fie de groază – să prindem ceea ce am simţit când a apărut jocul în anii 90,” spune Roberts. „Asta nu s-a întâmplat niciodată înainte să joc un joc pe computer – să fiu într-adevăr îngrozit.”

„Viziunea lui Johannes a fost o atmosferă de groază, un sentiment general de groază,” spune Kulzer. „Există reacții viscerale şi zombi, dar groaza reală vine din modul în care lumea arată şi simte...”

Harris spune că producătorii de film au văzut întotdeauna acest film ca fiind adaptarea pentru fanii jocurilor. „Fanii nu au văzut niciodată jocul unu şi doi adaptate,” spune el. „Am decis ca filmul să se petreacă în 1998, când a apărut primul joc, şi am avut ca scop combinarea jocurilor unu şi doi, urmărind intriga destul de atent şi având personaje reprezentate corespunzător pe ecran pentru prima dată. Acesta este ceva ce fanii şi-au dorit – şi un film Resident Evil care nu a mai fost făcut înainte”.

„Există câteva personaje torturate într-adevăr în joc, care nu au fost abordate niciodată în filme, sugerând experimente pe copii”, adaugă Roberts. „Am dorit să explorez acel aspect neplăcut al jocului, precum şi elementele horror clasice. Am vrut să mă simt îngrozit de toate astea.”

 

Exploreaza subiecte similare:

Resident Evil: Welcome to Raccoon City

Alte știri din cinema

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

7 filme cu și despre tenis

Cu documentarul Nasty și lungmetrajul Challengers acum în cinematografe, haideți să trecem în revistă alte filme de care se pot bucura iubitorii sportului alb

Chris Hemsworth despre rolul din Furiosa: Saga Mad Max: ”Este un vis devenit realitate”

Chris Hemsworth îl interpretează pe Dementus, personajul principal negativ din ceea ce se anunță a fi un spectacol cinematografic de neratat

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells