Candidat puternic la Oscar, premiat şi nominalizat la cele mai importante trofee, La La Land nu a fost un film uşor de realizat pentru Damien Chazelle, care a vorbit într-un interviu acordat secţiunii de cinema a Yahoo.com, despre provocările întâlnite, dar şi despre sursele sale de inspiraţie.
Primul film avut în vedere de către cineast a fost The Umbrellas of Cherbourg (1964), al francezului Jacques Demy, o poveste de dragoste, dramă şi musical, în care o tânără, căreia războiul îi răpeşte iubitul, se vede nevoită să ia o decizie radicală. Paleta de culori folosită în film şi orchestraţia cântecelor originale au fost punctele de atracţie ale peliculei (cu Catherine Deneuve în rol central), ce a luat în acel an premiul cel mare la Cannes şi a fost apoi nominalizat la cinci premii Oscar. „Nici un alt film nu m-a mai impresionat atât de mult”, a declarat Chazelle.
A Star is Born – filmul anului 1954 (refăcut acum cu Bradley Cooper şi Lady Gaga) – este povestea unei tinere dornice să obţină faima ca actriţă şi cântăreaţă, care îşi găseşte sprijinul într-un star decăzut al Hollywood-ului. Este filmul care i-a adus lui Judy Garland o nominalizare la Oscar, asemenea partenerului său de scenă, James Mason.
Un alt film care i-a oferit lui Chazelle idei – mai ales legate de modul în care urma să filmeze scenele de dans este Seven Brides for Seven Brothers (1954). Pelicula spune povestea unui bărbat dintr-o zonă izolată a Oregon-ului, care îşi găseşte rapid, într-o vizită de o zi la oraş, o frumoasă soţie. Decide apoi să mai „fure” şase neveste şi pentru fraţii săi. Povestea, muzica şi coregrafia peliculei sunt cuceritoare.
An American in Paris, din 1951 – cu o subtilă tranziţie între realitate şi fantezie – a câştigat şase premii Oscar (inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu, imagine şi coloană sonoră). Din povestea a trei prieteni - un pictor (Gene Kelly) şi doi muzicieni, care îşi încearcă norocul în liberul şi dătătorul de inspiraţie Paris, dar care ajung la o relaţie extrem de complicată din cauza unei franţuzoaice extrem de atrăgătoare, Chazelle s-a concentrat pe ultimele 20 de minute…
Şi filmul lui Al Jolson (protagonistul primului film cu sunet al secolului XX, The Jazz Singer), Hallelujah I'm a Bum, a atras atenţia cineastului lui La La Land. Filmul spune povestea unui vagabond, care se îndrăgosteşte de iubita amneziacă a primarului, după ce o salvează de la o tentativă de sinucidere. „Cântecele nu încep şi nu se termină într-o anumită ordine, ele invadează totul […], iar povestea este uneori romantică, uneori dramatică, alteori melancolică. Este ca o viziune de basm asupra oraşului”, spune Chazelle.