The Hobbit: An Unexpected Journey este fără îndoială unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului (se lansează în decembrie) şi a fost unul dintre punctele de referinţă din programul convenţiei CinemaCon, unde se oferă preview-uri şi prezentări ale următoarelor posibile succese de la Hollywood.
Dar iată că nerăbdarea fanilor nu a fost satisfăcută de cele zece minute din noua vizită a lui Peter Jackson în Pământul de Mijloc, iar cei de la slashfilm pun dezamăgirea pe seama proiecţiei cu 48 de cadre pe secundă. Adesea denumită "viitorul cinema-ului", proiecţia cu 48 de cadre pe secunde se crede că va rezolva una dintre cele mai urgente probleme ale tehnologiei 3D, şi anume lipsa de claritate a imaginilor, mai ales când obiectele de pe ecran se mişcă foarte repede.
Dar iată că cei de la slashfilm scriu: "trecerea de la 24 la 48 de cadre pe secundă reprezintă o schimbare IMENSĂ. Schimbă complet modul în care arată imaginea, mişcările, tonul, totul este diferit. Arată ca un film BBC de televiziune". Este şi reproşul care li s-a adus, nu demult, filmelor realizate cu camere digitale. Poate că un SF sau o comedie romantică nu are prea mult de suferit dacă sunt filmate digital, dar rezultatul este întrucâtva dezamăgitor în cazul producţiilor de epocă. Public Enemies al lui Michael Mann, realizat în 2009 cu Johnny Depp în rolul principal, este titlul în cazul căruia s-a comentat cel mai mult că filmarea digitală arată nenatural pentru producţiile de epocă. Să fie acesta cazul şi cu primul The Hobbit?
Spectatorilor de la CinemaCon li s-a părut şi că mişcările actorilor sunt nenaturale: "Arată de parcă totul a fost proiectat cu o viteză mai mare", a scris autorul slashfilm, lăudând în acelaşi timp filmările cu peisaje statice, care i s-au părut că arată mult mai spectaculos decât cele filmate pe peliculă.
Reacţia de la CinemaCon, care reuneşte nu doar jurnalişti şi fani, ci şi reprezentanţi ai reţelelor de cinematografe, ar putea avea un impact hotărâtor asupra viitorului experienţei noastre cinematografice. Aceşti reprezentanţi trebuie convinşi că trecerea de la proiecţia cu 24 de cadre pe secundă la cea cu 48 este viabilă din punct de vedere financiar, mai ales că schimbarea necesită o investiţie în noi proiectoare. Dacă şi ei cred că imaginile din The Hobbit au fost dezamăgitoare, sunt mari şanse să mai avem de aşteptat până când acest aşa-zis "viitor" al cinema-ului să-şi facă prezenţa în apropierea spectatorilor obişnuiţi.
La zece ani de la finalul trilogiei Stăpânul inelelor, Peter Jackson ecranizează prequelul la peripeţiile din trilogie, spunând povestea lui Bilbo Baggins (Martin Freeman), unchiul lui Frodo, care porneşte în aventura vieţii lui când însoţeşte un grup de pitici spre Muntele Singuratic, de unde aceştia vor să-şi recupereze comorile furate de înfiorătorul balaur Smaug,
Părerea ta
Spune-ţi părerea