Ghost In the Shell are o paletă cromatică „pe care nu o vedem des în cinema”

de Gloria Sauciuc în 2 Apr 2017
SF-ul Ghost in the Shell rulează în premieră pe marile noastre ecrane

Jess Hall, directorul de imagine al SF-ului Ghost in the Shell, a vorbit - odată cu lansarea filmului în cinematografe - despre eforturile de a aduce pe marile ecrane o poveste ce să surprindă din punct de vedere vizual, care să și omagieze materialul original.

„Paleta cromatică a fost subtilă dar sofisticată. Pentru film am optat pentru o paletă foarte individualizată, alcătuită preponderent din culori secundare, unele pe care nu le vedem des în cinema”, a declarat cineastul.

Pentru a ajunge la aceste culori, regizorul Rupert Sanders a optat pentru surse LED controlate de o placă de mixaj cu șase canale: „A fost foarte eficientă”, susține Jess Hall. „Puteam controla culorile de pe ecran și puteam varia intensitatea. A fost un instrument extraordinar, care i-a dat filmului unitate din punct de vedere vizual”.

Hall a considerat că majoritatea camerelor digitale au imaginea prea tăioasă pentru a reda corect universul cromatic al anime-ului, lucrând în schimb cu Panavision și cu lentile artizanale pentru Arri Alexa 65. „Am utilizat lentile super-angulare cu o perspectivă comprimată, care nu deformează imaginea, ceea ce este un lucru învățat în anime. De asemenea, acestea reconstituie mult mai bine culori nuanțate, subtile, și asta iarăși mi-a plăcut...”

Ghost in the Shell ridică unele probleme filosofice interesante, plasate într-un fundal futuristic, dar surprinzător de relevante în contextul actual. Este vorba despre ce ne definește pe noi ca indivizi - trecutul nostru versus faptele noastre.

În 2008, Steven Spielberg și DreamWorks au achiziționat drepturile de a face primul Ghost in the Shell - un lungmetraj de acțiune, cu producția semnată de către Avi Arad, Steven Paul și Michael Costigan, cu Tetsu Fujimura, Yoshinobu Noma, Mitsuhisa Ishikawa și Jeffrey Silver ca producători executivi. După opt ani de eforturi și de adaptare a scenariului, s-a stabilit regizorul și distribuția. Pentru regie a fost ales britanicul Rupert Sanders.

De la prima publicare a manga-ului semnat Masamune Shirow din 1989, Ghost in the Shell a inspirat mai multe producții  în lumea întreagă, unele semnate de regizori celebri precum Steven Spielberg, James Cameron sau frații Wachowski. Seria conține deja două lungmetraje anime de ficțiune și două seriale TV, ca și romane, jocuri video și pentru mobil.

De-a lungul ultimelor trei decenii, popularitatea lui Ghost in the Shell a crescut, pe măsură ce tema centrală a filmului a devenit din ce în ce mai vizibilă în lumea din jur: este o poveste moralizatoare despre pericolele tehnologiei. Frica față de pierderea valorilor de bază ale umanității și față de aglomerarea zgomotoasă, dar fără sens de peste tot sunt doar unele din fricile ilustrate în film.

Se comunică și o idee care, mai devreme sau mai târziu, va fi importantă, și anume că omul ca specie va trebui să pună limite tehnologiei. Și această limită ar trebui să fie creierul uman.

Exploreaza subiecte similare:

Ghost in the Shell, Rupert Sanders, Jess Hall, Steven Spielberg, Avi Arad, Steven Paul, Michael Costigan, Masamune Shirow, James Cameron

Alte știri din cinema

De ce ciudat vorbeşte Yoda te întrebi? George Lucas explică...

La o proiecţie aniversară a lui Imperiul contraatacă, cineastul face o dezvăluire neaşteptată

E frumos de luat acasă: protagonistul din noul Predator. Iată trailerul!

Regizorul Dan Trachtenberg vrea să ţinem cu predatorii în noua parte a popularei francize

Micul Ne Zha, pregătit să cucerească întreaga lume

O versiune dublată, în pregătire pentru animaţia ce a bulversat topurile internaţionale

E oficial: Ryan Gosling e în noul... gâlşeavî pi şeruri

Iată titlul complet şi data premierei noului film Star Wars

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells