Daca sa fii organizator la Sundance Film Festival poate parea o ocupatie de vis, sa urmaresti 3.624 de filme de lung metraj si 5107 scurt metraje care intra in competitie acest an e aproape imposibil de conceput. Prin urmare, de esti tentat sa accepti vreodata oferta de a fi printre selectionerii unui festival de film, citeste - mai intai - prin ce trec oamenii care o fac deja si considera - cele de mai jos - ca ghid de supravietuire.
Din filmele inscrise in 2008 – cele mai multe din istoria Festivalului – organizatorii au ales 122 de filme si 84 de scurt metraje pentru a fi proiectate la editia de anul acesta a Festivalului. "Organizarea Sundance Film Festival nu devine problematica atunci cand este vorba de a indeplini agenda pregatita dinainte", afirma directorul Festivalului Geoffrey Gilmore, ci "e o problema atunci cand vine vremea a trata niste lucrari care au fost trimise deja. E un proces care cere o gama de atitudini fata de aceste lucrari, si o deschidere fata de diversitatea filmului independent american si international. Acest tip de cinematograf variaza in fiecare an, asa ca incercam mereu sa raspundem la provocarea de a fi deschisi pentru toate tipurile de film si a investi tot timpul nostru pentru a face fata volumului."
"Va spun, e greu sa alegi 122 de filme", spune directorul de program John Cooper, "ganditi-va la asta!!!". Majoritatea oamenilor aleg 10 filme dintr-un an intreg. Au doar un top 10. Noi trebuie sa alegem 122, anul acesta din peste 8000 de filme. Nu fiecare director de program iubeste toate productiile din Festival, dar aparam fiecare film cu toata echipa, pentru ca reprezinta o diversitate de puncte de vedere in care credem. "Organizatorii sunt un grup cu vederi estetice diverse, ca si personalitatile lor, asadar filmelor vor avea parte de o judecata impartiala. Daca unul dintre organizatori nu este impresionat de un film, dar crede ca altul ar putea fi, filmul ajunge pe mana celui care il va aprecia cel mai bine. Cum toti impartasesc pasiunea pentru cinema, ei pun pe masa o varietate de perspective. Toti se decid asupra categoriilor generale, insa au o anume arie de concentrare si competenta, plus placerea si rabdarea de a acorda toata atentia lor acestor filme aflate in curs de evaluare".
Astfel, "Libresco a studiat religia si are o sensibilitate politica pe care o imprumuta cinematografului internatioal si documentarului, Nein are un talent pentru analizarea structurii narative ceea ce e o calitate in jurizarea filmelor internationale, iar diploma in fizica luata la Harvard de Frilot, ca si experienta pe scena diverselor forme de arta din New Yorkul anilor ’90 o ajuta sa evalueze montajele experimentale din programul New Frontier".